Gå til innhold

Campingferie og wifi - Hva skal jeg kjøpe?

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Har lagt merke til mange gode svar på spørsmål som ikke har med bilpleie å gjøre på dette forumet.  Saken har dessverre blitt den at vi har kjøpt campingvogn. Skal dra på ferie med kona og to barn til helga. Som mange andre småtroll har mine også blitt meget avhengig av netflix, nrk super osv. Tenkte det også kunne vært greit med en bedre nettløsning i garasjen utenom ferietid.  

Her kan det gjerne være 3-4 ipader på nett samtidig.

Vil gjerne ha noe med grei hastighet og helst uten begrensning på nedlastning. Hvis det virker i hele Norden, er det et stort pluss.......

Hva anbefaler folket?

Skrevet

Da bør du ha mobilt bredbånd men disse har forbruks grense på 50gb 100gb osv. Jeg har vært ice kunde 6,5 år nå og har i grunn vært fornøyd et stort pluss der er at routeren kan drives på 12 v og har batteri så du kan ha nett i bilen.  Men jeg skal bytte til Telia sitt nå da de har bedre dekning her jeg bor og får ikke så redusert fart som ice får når forbruket er brukt opp. Tror også at Telia har en mindre router med batteri eller mulighet for 12v så du kan bruke den overalt:)

Skrevet
8 timer siden, Rub skrev:

hakke peil. Men sjekk her feks https://www.ice.no/private/areas/on-the-move/

Ja har sjekka litt der. Har aldri tenkt så mye på hvor mange giga som blir lasta ned på en mnd. Minste pakke holder kanskje hvis det ikke regner hver dag...... 

Takk for svar.

ustrucks
Skrevet

Netcom leverer opp til 200GB og er en del rimeligere enn Telenor. Dekning og hastigheten er veldig bra rundt om i norges land :)

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

Skrevet
7 timer siden, kimar skrev:

Da bør du ha mobilt bredbånd men disse har forbruks grense på 50gb 100gb osv. Jeg har vært ice kunde 6,5 år nå og har i grunn vært fornøyd et stort pluss der er at routeren kan drives på 12 v og har batteri så du kan ha nett i bilen.  Men jeg skal bytte til Telia sitt nå da de har bedre dekning her jeg bor og får ikke så redusert fart som ice får når forbruket er brukt opp. Tror også at Telia har en mindre router med batteri eller mulighet for 12v så du kan bruke den overalt:)

Takker for svar. Det ser ut som alle har forbruksgrense det er litt kjipt. Var akkurat på en jobb i Asia. Der kjøpte vi en router som var forhåndsbetalt 1mnd med ubegrensa nedlastning. Noe slikt har vi da antagelig ikke i Norge.

Arild
Skrevet

Jeg jobber i mobilbransjen. For en av teleoperatørene. Uten at jeg trenger å gå inn på hvor men jeg synes ikke ice.net er noe å skryte av på dekning. 

Anbefaler deg å kjøre tilbudet til talkmore.

Få deg et abonnement og en tvillingsim evt pluss en router med sim. Så har du det et par mnd før du nedgraderer.

koster deg 299.- i mnd for 100 gb eller 399.- for 200 gb. 

Etter 2 mnd nedgraderer du bare :) 

IMG_0399.thumb.PNG.e8be7bae29c572e94d8b9379477b3d91.PNG

Jørgens
Skrevet

Kjenner 2 personer som har kjøpt icenet, og det virka såvidt det var i norge... de endte opp på en 5 ukers ferie der de delte nett fra mobil til Ipad fordi ice rett og slett var søppel når det kom til dekning..

Skal sies at han måtte betale fulle beløp uansett også... selvom de så det ikke var trekt mange MB når det ble ringt for å avslutte abonnement..

Polestarpolish
Skrevet

Ice har elendig dekning! Som å gå tilbake til steinalderen såvidt edge kommer inn av å til:-) .Meiner på dei låner litt av Telenor uten å være heilt sikkert.

maeland87
Skrevet

Har tidligere prøvd Ice, men etter mye om og menn så ble det Telia på grunn av dekningen. da var det tur fra vestlandet til østlandet.

I vårt fra Telia er det inkludert 200GB og har ikke vert noe problem for fruen og sett filmer på nett underveis.

Skrevet

Uten at jeg skal anbefale den ene eller andre tilbyderen, så bør du regne på hvor mye data podene bruker i dag før du bestiller noe.

Som en tommelfingerregel kan du regne med ca 1,5GB i timen hvis de bruker nett-TV som NRK.

Kjedelig å betale for noe som begrenser seg til å bare virke halve ferien 😊

2022 Fiat 500e La Prima | ocean green og monogram stofftak med hvitt økologisk skinninteriør
2025 BMW i4 M50 | portimao blå med sort skinninteriør

Tidligere biler omtalt på DCN: 2018 BMW i3 94Ah | melbourne rød med lodge ullinteriør // 2017 Peugeot 3008 GT Line | grå platinum med sort nappaskinn // 2015 Peugeot 108 | hvit med sort stoffinteriør // 2013 Ford Focus | candy red med sort nappa skinninteriør

sjekk kartet selvvask i Norge på Google Maps for oversikt over vaskehallene som er registrert på DCN (sist oppdatert januar 2024)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår