Jump to content
Sign in to follow this  
Tonh3im

Ditec ripe

Recommended Posts

Tonh3im

Hei eg er ganske ny innen bilpleie 

og har veldig lyst og ta vare på bilen på proff nivå.

har nett fått meg ny bil BMW x3 2014

og forge eiger har jo Seff ditec behandla den. ;(

har lest masse att det ikke er verdt pengene. 

Men kva gjer du når du når du har funnet ei bitte lita ripe i bilen. Da snakker vi ei så lita att du må vite kor den er. 

Arild

Man grovpolerer og så finpolerer etterpå.. 

alternativt våtsliper først. 

Jeg gjorde ferdig en bil her i går med endel ripefjerning.. her kan du se:

Arild

Skal du ha ditec så må du jo inn på en totalt unødvendig rebehandling hvert 1.5 år.

fuck ditec. Lær deg å ta vare på den selv eller få noen her inne til å legge skikkelig coating på den. 

Tonh3im

Eg kjem nok ikke til og fortsette ditecen. Men den e så strøken k lakken og nett fått ditec behandling 👍 Så rekne me den ligg hardt på. 

Thor Ingo

Mange ønsker i utganspunktet å bevare en coating som allerede er lagt om den er ellers i god stand og grundig gjort. Har du spurt de på ditt ditec senter om de kan hjelpe deg? Mulig carpro essence pluss også kan fungere som filler på andre coatinger enn c.quartz? Men å forsette(rebehandle)  med ditec etter den begynner å gi seg er ikke noe poeng i mine øyne, litt utspekulerede markedsføring dette.... 

olav framvik
1 time siden, Tonh3im skrev:

Men da blir vel ditec brutt og garanti ikke gyldig?

Nei den blir sikkert ikke det. Men som de andre sier ditec er oppskrytt og det kan jeg nok være enig i. Jeg hadde en leaf inne som var jevnlig inne på ditec og den behandlingen var litt over 6 mnd når jeg tok bilen. Vannet lå flatt etter vask på 60-70% av bilen. Denne uken hadde jeg en bmw inne som jeg tok i mai i fjor og den perlet som bare det ennå, men eier ville ha en ny behandling likevel. Nå vet jeg ikke alt om vaskerutiner til mine kunder men jeg får jo en pekepinne når jeg ser bilen osv. Eieren av bmw har også en annen bil som også er behandlet med noe langtidsremedium hos en proff aktør. Men han syntes at bmw var lettere å holde ren selv 1 år etter (fusso)

Tonh3im

Eg har aldring betalt for ditec selv. Er andre bil eg har som er ditec behandlet. Men er første som er så ny. Og den andre var ikke lenge før det kom riper i med tanke me unger osv

Men er første gang eg har gått in til innkjøpt av skikkelig vaske utstyr osv. Så venter på de i posten. Har gått igjennom hele bilpleiekongen. Og bestilte en pakke der og en interiør pakke. 

Meguiars meiner eg såpene og slikt hette. Intiør KIT fra autoglym og Aqua wax fra autoglym 

men de var før eg fant denne siden. Skulle ønske eg fant denne før det

• DCN Point 1

Blankbil / polishduden

Jeg har drept ditec på en enkel forvask. Ikke verdt å legge igjen penger i

• DCN Point 5

Fezza

Ditec er som å kjøpe Frist price potetgull på Meny til 40,-

fremfor å kjøpe Sørlandschips til 25 på Rema. Du må tygge litt hardere, men resultatet er mye bedre.

Skal nevnes at jeg har en øl nummer fire i hånda, og er på min første chipsbolle. God kveld:)

• DCN Point 2

Thor Ingo
2 timer siden, Fezza skrev:

Ditec er som å kjøpe Frist price potetgull på Meny til 40,-

fremfor å kjøpe Sørlandschips til 25 på Rema. Du må tygge litt hardere, men resultatet er mye bedre.

Skal nevnes at jeg har en øl nummer fire i hånda, og er på min første chipsbolle. God kveld:)

😂😂😂 forbilledlig sammenligning det der👍 

trogha

Kan jo være greit å finne ut hva slags Ditec som er lagt på bilen. Er det den vanlige lakkforseglingen så er det ikke verdt å bruke penger på rebehandling eller bruke energi på å "ta vare" på den.

Har du nettopp fått lagt Ditec Ceramic Ultra som er en coating, burde den vare en stund og skal ikke være mulig å vaske bort sånn helt uten videre. 

Riper vil dukke opp uansett hva man behandler bilen med så lenge man bruker bilen daglig, men kanskje sitter ripen i coatingen og ikke i klarlakken?

Trådstarter får selv vurdere hvor mye energi han skal legge i denne ripen, men er uansett ganske sikker på at det dukker opp mange flere riper hvis man inspiserer lakken med lys.

Edited by trogha
Skrivefeil
  • DCN Point 1

Tonh3im

Ser ikke riper når bilen e våt. Må virkelig vite kor den er. 

Og selger sa det var ditec ceramic ultra