Gå til innhold
Trd

Ripefjerning før salg

Recommended Posts

Trd    0
Trd

Hei,

Jeg har planer om å selge bilen, men dette var ikke pent. Hvordan fjerner jeg disse ripene? Kjenner dem litt med neglen. 

Helt uerfaren i poleringsfaget.

Trondheim

IMG_2627.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
200sxholmen    19
200sxholmen

Godt tips er vis du prøver å bløtlegge ripen, med f.eks. spytt, og ripen blir nesten borte så holder det med å polere den med griv polering ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Capone    1 029
Capone
59 minutter siden, 200sxholmen skrev:

Godt tips er vis du prøver å bløtlegge ripen, med f.eks. spytt, og ripen blir nesten borte så holder det med å polere den med griv polering ;)

Æææææsj, spytt på bilen?? Så ekkelt! Bedre å bruke sæd :) 

Neidaaa, men ville seriøst aldri SPYTTET på bilen min (eller noen andres for den saks skyld) for å se om ei ripe kunne fjernes.. Sprayflaske med såpevann:thumbs:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
200sxholmen    19
200sxholmen
Æææææsj, spytt på bilen?? Så ekkelt! Bedre å bruke sæd  

Neidaaa, men ville seriøst aldri SPYTTET på bilen min (eller noen andres for den saks skyld) for å se om ei ripe kunne fjernes.. Sprayflaske med såpevann:thumbs:

Haha, ja, eller såpevann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 070
Arild

Såpe for å fjerne riper? 

Har du drukket maling? 

Nå har jeg stått å våtslipt sånne riper og herja med ull og monstergrov polering for å få dem vekk så sier du det går med såpevann eller spytt? 😂😂😂

Ripe:

IMG_0286.thumb.JPG.9c4f4177738a0071300a0abd580886eb.JPG

slipe og polere

IMG_0312.thumb.PNG.acdbef39392f8be4a00cb7652e15335c.PNG

borte

IMG_0367.thumb.JPG.6f06de22f9625b2342b66f5c7fb10688.JPG

Endret av Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Capone    1 029
Capone
3 minutter siden, Arild skrev:

Såpe for å fjerne riper? 

Har du drukket maling? 

Nå har jeg stått å våtslipt sånne riper og herja med ull og monstergrov polering for å få dem vekk så sier du det går med såpevann eller spytt? 😂😂😂

Neeeeineeeeineeeeei, hahah, klovn! Du spruter ett eller annet flytende, om det kommer fra en kran, en kropp eller whatever er opp til deg selv, over ripa/ripene du irriterer deg over og så tørker du lett av. Er ripa/ripene fylt igjen i noen sekunder så kan den/de i 9/10 tilfeller fjernes med remediene du nevner :) En måte å få en peilepinn på ripers dybde på, men alle forstår vel at såpevann ikke har den råeste korrigeringsevnen? :P 

Endret av Capone
  • DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
200sxholmen    19
200sxholmen
Neeeeineeeeineeeeei, hahah, klovn! Du spruter ett eller annet flytende, om det kommer fra en kran, en kropp eller whatever er opp til deg selv, over ripa/ripene du irriterer deg over og så tørker du lett av. Er ripa/ripene fylt igjen i noen sekunder så kan den/de i 9/10 tilfeller fjernes med remediene du nevner  En måte å få en peilepinn på ripers dybde på, men alle forstår vel at såpevann ikke har den råeste korrigeringsevnen?  

Der har du det :)
Ikke veldig bra korrigeringsevne nei

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig