Gå til innhold

Rupes blå pad


WLN

Recommended Posts

Har nettopp utvidet maskinparken med rupes maskiner (15, 12 mini og nano) Og har i den sammenheng blitt introdusert til rupes padds. Forsåvidt greie men biter meg tak i den blå padsen. Syns ikke den er noe god å polere med, ei heller at det er noe tak i den. 

 

Har hatt scholl pads til roterende der jeg syns at konsistens/hardhet på lilla scholl er til sammenligning på grønn rupes. Kan dette stemme?

 

Holder på med en 2009 Audi A3 der jeg bruker roterende på grovsteget. Rupes pads er laget for DA maskiner men skal i utgangspunktet fungere like så bra på roterende.  Startet med å teste rupes blå pad på min Flex PE 8. Dette tog ikke i det heletatt. Prøvde så med lilla scholl pute der alt forsvant på 3 pass.

 

Jeg tenker at jeg skal prøve med grønn rupes i kveld kun får å se effektiviteten sammenlignet med scholl lilla. Er det andre som har samme opplevelse som meg ang. rupes blå pad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone

Bortsett fra at det spruter som en pubertal 16-åring og støver verre enn et kokainparty på Oslo Vest så syns jeg blå/blå kutter bra (regner med at du bruker hhv blå polish til blå pute). Har dog ikke prøvd det på roterende utover noen pass med Nano, men i teorien bør det jo kutte enda bedre med det. 

 

Her ser du ett pass med Rupes blå/blå til høyre og ett pass med Angelwax Resurrection og Flexipads mf til venstre: 

 

IMG_2292.thumb.JPG.8e81c1d2796463d200fed41fd04369e1.JPG

 

Brukte Nano med 12mm utkast. Kjørte ut begge til det kun var igjen en lett haze å buffe. Begge kutter meget bra.

 

Hva kjører du på Scholl putene? S3 Gold XXL? Det kan hende denne er noe grovere og at lakken på Audien er steinhard.. Men syns det er rart at du ikke syns det tok i det hele tatt.. Flaskene er ristet og putene primet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Hater blå rupes pad... blå rupes mf er ok da :) 

 

kjører litt denne på bmw 535en jeg holder på med nå. 

 

Blå rupes mf på rupes 21

IMG_0331.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic

Blå rupes er litt sorgen syns jeg men nå er det generelt sorgen å korrigere med Da syns jeg og vertfall på hard lakk. Lilla scholl er jo en god pute men hva med ull? Mye mere behagelig å kjøre enn skum og gjør seg nok godt på hard audi

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte med S3 på begge putene. Flaskene er ristet og pad primet. Flaskene er fra nano kit og jeg ville prøve menzerna før jeg evt. gikk til innkjøp av større kvantum med rupes produkter. Menzerna var utrolig bra men jeg er tydeligvis en av dem som reagerer på disse. 300 gikk fint men når jeg gikk over til medium (2500) hadde jeg utrolig hodepine dagen etter + var litt groggy i halsen. Tenkte ikke noe over det og kvelden etter forsatte jeg. Etter 2-3 timer rundet jeg av og samme greia oppsto. Vondt i hode og enda mer groggy i halsen. Gikk over til scholl produkter og har ikke hatt noen problem med det. Så det blir nok innkjøp at Angelwax og koch chemie produkter for testing :):)

 

Men tilbake til saken. Det som er merkelig er at uansett om lakken på Audi var hard burde rupes blå pute fungere like effektivt som lilla scholl når begge går på roterende med scholl S3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
11 minutter siden, WLN skrev:

Kjørte med S3 på begge putene. Flaskene er ristet og pad primet. Flaskene er fra nano kit og jeg ville prøve menzerna før jeg evt. gikk til innkjøp av større kvantum med rupes produkter. Menzerna var utrolig bra men jeg er tydeligvis en av dem som reagerer på disse. 300 gikk fint men når jeg gikk over til medium (2500) hadde jeg utrolig hodepine dagen etter + var litt groggy i halsen. Tenkte ikke noe over det og kvelden etter forsatte jeg. Etter 2-3 timer rundet jeg av og samme greia oppsto. Vondt i hode og enda mer groggy i halsen. Gikk over til scholl produkter og har ikke hatt noen problem med det. Så det blir nok innkjøp at Angelwax og koch chemie produkter for testing :):)

 

Men tilbake til saken. Det som er merkelig er at uansett om lakken på Audi var hard burde rupes blå pute fungere like effektivt som lilla scholl når begge går på roterende med scholl S3. 

Mye som burde men ingenting som må....

Nå har jeg holdt på med s2ss men kutter ikke fryktelig bra på hard bmw.. 

 

prøvde hvit spiderpad men så kurvet som denne bilen er så er det dødfødt. 

Prøvde blå rupes... dritten fikk et panel så i bøtta med den. 

Flexipad wool kutter bra men er mye herk på denne bilen så klarte å ta livet av en stor og en liten.

fløy plutselig av maskina mens borrelåsen hang igjen. 

Nå bytter jeg på blå rupes mf og flexi wool men kjører med menzerna 300. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic

Tenkte jeg ikke skulle dra opp heavy cut 8.02 men det er favoritten, mye fordi den er luktfri også når det blir kjørt varmt på roterende 

 

Elendig mobil bilde etter ull og 8.02 . Det støver også mindre enn fin steget

20170613_170802.jpg

  • DCN Poeng 1

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...