Gå til innhold
Bavy

Trenger vask og polering GOLF 2009 - Sarpsborg

Recommended Posts

Bavy    0
Bavy

Hei

Det er på tide at jeg vasker og polerer bilen min. Det er en mørkblå golf fra 2009. Trenger ikke innvendig vask, bare utvendig vask og polering.

Befinner meg i Sarpsborg

/B

Endret av ØHN
Lagt til lokasjon i trådtittel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Du bor jo ikke langt unna Iseveien Bilpleie. Dem skal være ganske flinke. Kai Jensen er en skikkelig perfeksjonist. Har hatt to biler i jobben der oppe og resultatet har sett bra ut de gangene jeg har sjekket :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    640
johnsen90

Jeg har kapasitet. 

Johnsen Carspa på Grålum. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 300
ØHN
1 time siden, Bavy skrev:

Hvor mye vill det koste ca for vask+polering ? 

Det blir som å spørre: "Hvor mye koster det å pusse opp?"

Fortell gjerne hva du forventer av "vask+polering", så er det lettere å anslå hvor stort oppdraget ditt er. ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bavy    0
Bavy

Mer detaljert  : Utvendig vask med avfetting, felgrens, lakkrens for salt- og asfaltpartikler, polering, gummifornyer <- Dette er jeg ute etter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 070
Arild

Ikke helt det du er ute etter heller vel? 

Uten den utvendige vasken som består av alt det du nevner så kan ikke bilen poleres som du sier. 

Så er det flere nivåer med "polering" her kalles det steg..

1. Grovpolering eller korrigering - fjerner riper og swirls.

2. Medium/fin polering - fjerner det som grovsteget i #1 har lagt av "rot" i lakken om vi kan kalle det for det. 

3. Ultrafin polering som gir den ekstra glansen som gjør bilen råflott.

Så til slutt så legges det på voks, lakkforsegling eller coating avhengig av det du ønsker. 

Det er også mulig å få en såkalt etstegsbehandling som fjerner noe riper og swirls i lakken men sluttresultatet blir aldri så bra som det nevnt over.

Endret av Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bavy    0
Bavy
4 minutter siden, Arild skrev:

Ikke helt det du er ute etter heller vel? 

Uten den utvendige vasken som består av alt det du nevner så kan ikke bilen poleres som du sier. 

Så er det flere nivåer med "polering" her kalles det steg..

1. Grovpolering eller korrigering - fjerner riper og swirls.

2. Medium/fin polering - fjerner det som grovsteget i #1 har lagt av "rot" i lakken om vi kan kalle det for det. 

3. Ultrafin polering som gir den ekstra glansen som gjør bilen råflott.

Så til slutt så legges det på voks, lakkforsegling eller coating avhengig av det du ønsker. 

Det er også mulig å få en såkalt etstegsbehandling som fjerner noe riper og swirls i lakken men sluttresultatet blir aldri så bra som det nevnt over.

Takk for info, dette visste jeg fakist ikke. at det var flere steg for polering. merker at jeg er ganske noob innenfor dette. men er ute etter at bilen blir fin som sluttresultat og bilen har ikke noe grove riper fra før. men tenker medium polering skal gjøre jobben for meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 070
Arild

Da er du på jakt etter en et-stegsbehandling. 

Blir somregel veldig bra men ikke forvent deg blankeste bilen i byen ;) 

Bilen din er nok forøvrig stappfull i riper om du har hatt den i vaskehall :) 

Endret av Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    640
johnsen90
3 timer siden, Bavy skrev:

johnsen90 - Hvor mye vill det koste ca for vask+polering ? 

Full nedvask-> Lett 1 stegs polering+ voks kan du få for 4500,- 

Ønsker du mer omfattende arbeid evt coating så ordner vi såklart dette også.

- Patrick

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik    182
olav framvik

Det kan være lettere for folk å gi deg en ca pris hvis du legger ved bilder i godt lys. Gjerne av ren bil slik at tilstanden kommer fram. Jeg driver med bilpleie og det er vel ca kun 10 % av mine kunder som vil ha bilen polert dvs med maskin. Resten vil ha lakkrens og en god voks event fjerning av noen få riper. Skal du fjerne riper på hele bilen så koster det og da bør du også ta ekstra godt vare på bilen etterpå ellers er det bortkastet å bruke så mye tid og penger på en slik behandling. Er bilen skikkelig matt av et liv med børstevask, så kjør på for bilen blir nesten som ny med selv en 1 stegs. Men ikke kjør den i en børstevask etterpå. Jeg kan ikke hjelpe deg for jeg holder til på sørlandet men er du nyskjerrig på hva du kan få til med lakkrens så sjekk framvik bilpleie på facebook de fleste bilene der er kun tatt lakkrens på der det er 50/50 bilder er det som regel en enkel 1 stegs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig