Gå til innhold
Yngvar

Lakkdybdemåling

Recommended Posts

Yngvar    11
Yngvar

Hvor viktig er det å gjøre lakkmåling? Og hvilken lakkdybdemåler er å anbefale? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 070
Arild

Hvis det bare er til egen bil så hadde jeg ikke brydd meg. 

På egen bil så har man "råd" til å feile.. skal du ta andre så kan det være greit å ha for å få en peilepinne på hvor mye du kan kjøre på.

Jeg har selv den dyreste av disse 2 men er ikke videre imponert av den. Dog gjør den jobben.

http://bilnerden.no/catalogsearch/result/?q=lakkdybdemåler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngvar    11
Yngvar
5 minutter siden, Arild skrev:

Hvis det bare er til egen bil så hadde jeg ikke brydd meg. 

På egen bil så har man "råd" til å feile.. skal du ta andre så kan det være greit å ha for å få en peilepinne på hvor mye du kan kjøre på.

Jeg har selv den dyreste av disse 2 men er ikke videre imponert av den. Dog gjør den jobben.

http://bilnerden.no/catalogsearch/result/?q=lakkdybdemåler

Hva gjør at du ikje er imponert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 070
Arild

Synes den er småjalla hele greia men gjør jobben

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngvar    11
Yngvar
4 minutter siden, Arild skrev:

Okei men hva er forskjellen på de to hos bilnerden? Oppløsning og range?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 070
Arild

Aner ikke... spør om @Capone er fornøyd med sin... tror han har den billigste av dem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Capone    1 029
Capone
20 minutter siden, Arild skrev:

Aner ikke... spør om @Capone er fornøyd med sin... tror han har den billigste av dem

Pfft, selv den billigste der er dyr ifht. den jeg har. Jeg har en helt ukjent måler fra eBay Polska, supertungvinn i bruk, umulig å kalibrere uten ennhåndfull raserianfall og den måler bare til nærmeste 5 eller 10 B) 

Når det kommer til lakkdybdemålere er det veldig sånn at du får det du betaler for.. Har ikke prøvd noen av de fra Bilnerden, men har sett litt på de selv og konkludert med at den dyreste tilsynelatende gir mest for pengene der. Utfra diverse S&S jeg har lest hvor denne blir brukt ser den ut til å fungere brukbart med tanke på at den bare koster en tusing. Skal man ha noe som virkelig er bra må man ihvertfall opp på et femsifret beløp, noe som blir litt i overkant for privatpersoner. 

Men hvis jeg skulle kjøpt meg måler nå tror jeg at jeg hadde gått for denne: https://concours.no/produkt/concours-lakkdybdemaler/:) En del dyrere enn de fra Bilnerden, men syns dette virker som en nøyaktig måler med brukbar probe som er verdt de ekstra kronene. Praktisk med varsling om lave målinger, mulighet til å legge inn på PC for de av oss som elsker tall samt engelsk meny og bruksanvisning til en forandring. Også kommer den i skikkelig koffert, greit at utstyr som måler ned til en tusendels millimeter ligger trygt.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Soulcam    190
Soulcam
Pfft, selv den billigste der er dyr ifht. den jeg har. Jeg har en helt ukjent måler fra eBay Polska, supertungvinn i bruk, umulig å kalibrere uten ennhåndfull raserianfall og den måler bare til nærmeste 5 eller 10 B) 

Når det kommer til lakkdybdemålere er det veldig sånn at du får det du betaler for.. Har ikke prøvd noen av de fra Bilnerden, men har sett litt på de selv og konkludert med at den dyreste tilsynelatende gir mest for pengene der. Utfra diverse S&S jeg har lest hvor denne blir brukt ser den ut til å fungere brukbart med tanke på at den bare koster en tusing. Skal man ha noe som virkelig er bra må man ihvertfall opp på et femsifret beløp, noe som blir litt i overkant for privatpersoner. 

Men hvis jeg skulle kjøpt meg måler nå tror jeg at jeg hadde gått for denne: https://concours.no/produkt/concours-lakkdybdemaler/ En del dyrere enn de fra Bilnerden, men syns dette virker som en nøyaktig måler med brukbar probe som er verdt de ekstra kronene. Praktisk med varsling om lave målinger, mulighet til å legge inn på PC for de av oss som elsker tall samt engelsk meny og bruksanvisning til en forandring. Også kommer den i skikkelig koffert, greit at utstyr som måler ned til en tusendels millimeter ligger trygt.

Jeg har den du nevner her. Og jeg er veldig fornøyd med den. Jeg var mindre fornøyd med den tynne lakken leafen min plutselig hadde...
  • DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingolf    181
Ingolf
10 timer siden, Arild skrev:

Støtter denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig