Jump to content
Sign in to follow this  
erikstein

Glassfirma skadet bil under frontruteskifte

Recommended Posts

erikstein

Leverte inn doningen for bytte av frontrute grunnet stor steinsprut i synsfelt for fører.

Fikk en telefon et par timer etterpå om at de hadde vært "uheldig" og skadet lakket under fjerning av frontrute.

Da de ringte meg, hadde de allerede levert bilen til lakkering og jeg fikk beskjed om at bilen ikke var klar før mandag.

Jeg har ikke hørt med dem, men skal jeg fortsatt betale for frontrute? Ja, de fikser skaden, men de lakkerer også en helt ny bil (kun gått 6000km). 

Egenandel er bare 2000,- så det er ikke allverden uansett. Jeg har ikke hørt med dem om jeg må betale.

Hva mener folk her? Er jeg vrang, eller bør jeg forvente "gratis" rute mtp. skaden de gjorde?

krizy

At de skal fikse skaden er jo et selvfølge, men med tanke på at bilen du leverte blir lenger utilgjengelig enn først planlagt så ville jeg i hvert fall bedt om prisavslag. 

The Punisher

Prisavslag er mer en høflig courtesy de burde yte, og gå med litt ydmykhet av situasjonen mener jeg. 

Storefot / Tommy

Synes ikke du er vrang da, nei. Hvor stor er skaden, og hvor er den? Er jo alltid spennende om det blir fargeforskjell... Hva slags bil/hvilken farge?

erikstein

Da hører jeg med dem forsiktig. Er aldri frempå i slike saker uansett. Det løser aldri noe..

Er en 2017 Ford Transit Connect i racered. Så ingen metallic. Burde være kurant å lakke..

Skaden var på kanten mot tak. Ikke store greia. Problemet var at de allerede hadde slipt ned og gjort klar for lakkering da jeg kom innom..grusomt effektive..hehe. 

• DCN Point 1

Hirobofly

Det de nok burde gjøre/ha gjort er å tilby deg leiebil (som de selvsagt dekker) så du ikke blir uten bil i den tiden det tar extra å fixe skaden.

De fixer jo også opp skaden etter seg uten å lage noe fuss og de gjør dette umiddelbart også, er jo veldig positivt og bra. 

Om skaden skal ha noen innvirkning på om du skal betale for jobben de har gjort med ruten, synes jeg nesten er å trekke det litt langt. (hadde de forsøkt seg på å ikke fixe skaden, men bare late som ingenting og gitt deg bilen tilbake, så hadde dte vært noe annet) 

Ruten er byttet (som var den originale jobben) og så lenge all oppretting av all skade ifm jobben er OK, så mener jeg at saken er løst bra.

Syse

Bedriften beviser jo virkelig at de tar deg som kunde seriøst og retter opp det de gjør feil. Selvfølgelig synd med skade på bilen og at den blir stående en stund ekstra, men synes nesten det er værdt å betale ruteskiftet som var den orginale jobben og la saken være løst.

Kanskje de skulle tatt kontakt før de rettet skaden, kunne jo være man måtte ha bilen, men det er pirk.

ØHN

Jeg synes de har tatt ansvar og løst saken bra. De kunne tilby deg noe å kjøre med i den ekstra ventetiden, men selvfølgelig skal du betale for jobben de har gjort med ruteskiftet.

Ting skjer, og folk er uheldige. Det som betyr mest er at de er ærlige og ordner opp etter seg. Som forbrukere har vi mange rettigheter, men det betyr ikke at vi skal fronte alle avvik med horn i pannen.

Gi de heller en sjokolade, og takk de for at de er redelige og skikkelige.

• DCN Point 8

Bjerknez

Må si meg enig der. Dem fikser skaden asap og tar seg av den biten. Uhell skjer selv de beste. Er enig i at dem kunne ringt deg først ja, men det blir som nevnt flisespikkeri. Om jeg mener det er urett og betale for den ordinære jobben dem gjorde med ruten? Ja.

Skulle du evt. få avslag i prisen så synes jeg det burde kvalisere til stor pluss i boka til dem som skiftet ruten. Men om jeg hadde krevd det... nei.

erikstein

Jeg hadde selvsagt leiebil :)

Hentet bilen i dag. Alt ser meget bra ut! 

Så da betalte jeg med "glede" for å si det sånn. 

Ny frontrute uten steinsprut er veldig behagelig. Hehe.