Gå til innhold
Funky

Koch heavy cut

Recommended Posts

Funky

Er det flere som bruker Koch her? Jeg har dratt over Leafen i dag, for det meste med Scholl s30, men tok i bruk Koch 8.2 heavy cut og grov pute på panser og et par andre steder for å få vekk noen riper. Nå er det grå metallic og vanskelig å se alle detaljer, men jeg sliter veldig med å se forskjell på finishen på de to, lot det faktisk være med 1 steg på Koch et par steder.

Flere som bruker Koch heavy og som synes den avslutter såpass bra at den kan brukes uten ekstra finsteg? Eller er det bare belysningen (utendørs) som gjør at jeg ikke så detaljene?

Rundet av tynt for hånd (for ikke å plage naboene alt for mye på en søndag) med Polishangel Master Sealant, ser ut til å funke knakende bra, spent på varigheten. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Shahz

Syns personlig den funker bra som et stegs produkt, den avslutter ganske fint ja. Har bare brukt den når jeg har tatt et steg på bilene det siste året. Tømte faktisk første flaske igår. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
e30 tic

Jeg har brukt den i flere år nå og sluttet med det meste annet nettopp fordi den avslutter bra, Så lenge bilen ikke er sort og du ikke har hatt det for travelt kan du avslutte med 8.02 på DA maskin, jeg kjører som regel på ull og roterende og nå nylig på min sølv farga bmw ser det meget bra ut og kan ikke si jeg ser forskjell etter en runde med DA og 5.01. Spørs jo hva farge leafen er men godt mulig at det avslutter godt nok :) Det som er viktig er at 8.02 får kjøretid nok, det skal bli en olje aktig gjennomsiktig film før man buffer, selv når man får det kan man fortsatt kjøre lenge

Endret av e30 tic
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Funky

Godt å høre jeg ikke er den eneste, er fortsatt litt fersk i gamet og ikke helt sikker på egne vurderinger enda :)

Leafen er metallic grå, så det er vanskelig å se noe som helst på den, men klarte å finne frem noen swirls på sidedørene i går som ble forbedret. Bruker lånt DA maskin, i påvente av at jeg klarer å bestemme meg for hvilken maskin jeg skal kjøpe selv. Kjørte 4-6 pass, stort sett bare 1 runde på hvert felt - kunne sikkert kjørt flere pass, men søndagen går styggfort og måtte ha tid igjen til å legge Polishangelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig