Gå til innhold
Kingkong

Poleringsmaskin og produkter

Recommended Posts

Kingkong

Hei!

Eg er ganske fersk innanfor maskinpolering. Kva for ein poleringsmaskin anbefaler dykk? Og kva produkter? 

Eg har ein Audi A4 2003 modell svart. Er så og sei ganske fin i lakken, men den begynne å bli litt slitt etterkvart. Har noken djupare riper som eg tenkte skal rubbe vekk for hand.

takk på førehand

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey

Til å begynne med er vel en pakke ikke så dumt. Dype riper tar du best med maskin (Evt våtslip, men det kan være litt skummelt før du ser at du klarer å fjerne medium riper med maskin uten å fucke opp lakken). Du får helt OK pakker med maskin og polish til 3500,- ish (feks denne http://bilnerden.no/komplett-poleringspakke-pda-15). Da trenger du bare en OK voks til slutt. Fusso, collinite eller Nattys er OK og billige vokser som beskytter greit og som selges hos BN. Forutsetter selvsagt at bilen er helt ren før du begynner å polere

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kingkong

@Conkey kjøpte sånn autoglym rubbing som et ganske grov. Dei anbefalte å bruke hand og ikkje maskin...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

Går ut fra det er autoglym paint renovator du har kjøpt. 

Audi lakken er knallhard så du skal få deg noen lange timer med banning og irritasjon om du skal polere den for hånd 😜

Mitt råd. Kjøp deg en skikkelig maskin som @Conkey sier eller betal noen for å ta en skikkelig runde på den :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez

Å rubbe en bil med hard lakk for hånd er nærmest umulig. Ikke for at jeg har prøvd en hel bil selv, men jeg prøvde på Audien jeg hadde for noen år siden og fjerne noen småriper og etter en halvtime så kunne jeg nesten ikke se at ripene var noe mindre synlige. En hel bil... nei takk!

En orange Uber på en Flex DA fjernet ripene på under 2 minutter.

Så ja, kjøp deg en skikkelig maskin og skikkelige produkter, eller betal noen for jobben. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig