Gå til innhold
Megaoctane

Sommervoks med bra glans?

Recommended Posts

Megaoctane    20
Megaoctane

Trenger tips til voks fo indium grå bil.

Har en krukke med SW shield liggende, samt Fusso 12 months. Denne blir nok Vinter voks. Hva anbefaler ekspertene? Bruke SW shield eller gå for noe annet med som gir mer glans?

tenkte å bestille Fusso King of Gloss eller Fusso Kiwami, men usikker på hvilken som gir mest glans...

IMG_1629_zps3fkeibjf.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Enkel sommervoks som lukter himmelsk? CG Butter Wet Wax :) 

EDIT:

Men du vil neppe se forskjell på SW Shield og CG Butter Wet Wax eller noen annen voks i en glanstest uansett. Gå for det du har og spar pengene er min mening :)

Endret av Bjerknez
  • DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Madas    154
Madas
1 time siden, Megaoctane skrev:

Trenger tips til voks fo indium grå bil.

Har en krukke med SW shield liggende, samt Fusso 12 months. Denne blir nok Vinter voks. Hva anbefaler ekspertene? Bruke SW shield eller gå for noe annet med som gir mer glans?

tenkte å bestille Fusso King of Gloss eller Fusso Kiwami, men usikker på hvilken som gir mest glans...

IMG_1629_zps3fkeibjf.jpg

Vil du spare penger er King of gloss grei den. Kjør på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KayTore    92
KayTore

Natty's Paste wax red. Holder i 6 mnd , sheeter meget bra og har showcar finish. CG butter wet wax varer 14 dager

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez
9 minutter siden, KayTore skrev:

Natty's Paste wax red. Holder i 6 mnd , sheeter meget bra og har showcar finish. CG butter wet wax varer 14 dager emoji16.pngemoji16.pngemoji16.png

Det at den varer i 14 dager bør ikke TS se på som noen fasit. Mange faktorer som spiller inn her på hvor lenge voksen varer. Jeg har selv opplevd enorme forskjeller på en og samme voks på forskjellige biler. 

Jeg la Butter Wet Wax på panseret til min far (Mazda 3 2015 modell) for ca. fire uker siden og den holder stand ennå¨. Selv etter en maskinvask :rolleyes:

Swissvax Shield opplevde jeg ikke lenger varighet enn 1 måned på en annens bil og det er en voks til langt over 1000-lappen. Men på min varte den riktignok drøye tre måneder. Så min anbefaling er at du tester ut den voksen du har og gjør deg opp en egen mening. Er som sagt mange faktorer som spiller inn.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Polestarpolish    23
Polestarpolish
Det at den varer i 14 dager bør ikke TS se på som noen fasit. Mange faktorer som spiller inn her på hvor lenge voksen varer. Jeg har selv opplevd enorme forskjeller på en og samme voks på forskjellige biler. 

Jeg la Butter Wet Wax på panseret til min far (Mazda 3 2015 modell) for ca. fire uker siden og den holder stand ennå¨. Selv etter en maskinvask :rolleyes:

Swissvax Shield opplevde jeg ikke lenger varighet enn 1 måned på en annens bil og det er en voks til langt over 1000-lappen. Men på min varte den riktignok drøye tre måneder. Så min anbefaling er at du tester ut den voksen du har og gjør deg opp en egen mening. Er som sagt mange faktorer som spiller inn.

Bruker du Meguiars Wash and wax til bilvasken på Chemical guys butter wetwax vil no du tilføre ny carnuba til lakken så du har ikkje kontroll kor lenge voksen varer!Dvs. Du har fleire lag!Garasje vil gjere slik at voksen varer lenger!Sola varmer opp lakken og den kan begynne fordampe ved lavere enn smeltepunkt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez
6 minutter siden, Polestarpolish skrev:

Bruker du Meguiars Wash and wax til bilvasken på Chemical guys butter wetwax vil no du tilføre ny carnuba til lakken så du har ikkje kontroll kor lenge voksen varer!Dvs. Du har fleire lag!Garasje vil gjere slik at voksen varer lenger!Sola varmer opp lakken og den kan begynne fordampe ved lavere enn smeltepunkt!

Har ikke vasket bilen det gjelder i det hele tatt. Min far har hatt den i børstevask på Statoil en gang og det er dne eneste "pleien" den har fått.

Det er såpass mange faktorer som spiller inn med tanke på varighet på en voks at man ikke kan gi noen pekepinn. Men at den er generelt mindre holdbar enn andre vokser stemmer nok.

Endret av Bjerknez

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Polestarpolish    23
Polestarpolish
Har ikke vasket bilen det gjelder i det hele tatt. Min far har hatt den i børstevask på Statoil en gang og det er dne eneste "pleien" den har fått.

Men du vasker vell din egen bil med den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez
Akkurat nå, Polestarpolish skrev:

Men du vasker vell din egen bil med den?

Jeg har ikke bil lenger jeg. Kjører motorsykkel. :)

Men når jeg testet Swissvax Shielden og varighet på denne så kjørte jeg en Audi A4. Det er dog noen år siden nå.

Men den ble kun avspylt med høytrykk og Surface HD under testingen. Begge bilene fikk tilnærmet samme behandling da han bor her jeg bor og vi vasket bilene på likt i samme vaskehall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey    682
Conkey

Nå er ikke jeg noe voks-fantom, men har brukt mye fusso (både svart og hvit) til felger og lakk før vinter (god til dette synes jeg), tidligere Nattys blue (lukter godt og gir fin wetlook som dessverre varte litt kort imo). Holder gradvis på med egen bil nå og legger PA master sealant nå etter hvert som jeg gjør meg ferdig panel for panel. Må si at jeg synes denne er en fin mellomting mellom fusso (varighet) og Nattys (wetlook). Collinite 845 er jo også en god varig voks, men denne synes jeg ikke jeg "så noe av" på lakken

Endret av Conkey

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Det finnes sikkert mer holdbare vokser enn CG Butter Wet Wax, men det finnes ikke mange vokser (tror jeg) som er lettere og legge/buffe enn denne. Her er det ett fett om du pøser på eller legger tynt som silke. Det er ett fett om du venter i 12 timer eller buffer med en gang. Også lukter den himmelsk. En fet og god sommervoks som anbefales på det sterkeste.

Skal du ha noe som er billig og varer lenger (ut fra hva andre mener) så er jo Collinite 845 en nobrainer tror jeg. 

Men at du vil få noen ahaaopplevsler med langt dyrere vokser tror jeg ikke. Vertfall så har ikke jeg sett at pris alltid står i stil til produkt. Kjøp noe bra i mellomsjktet så tror jeg du treffer blink. Å ja, du kan fint bruke Butter Wet Wax som sommervoks. Er vel strengt tatt det den er beregnet for. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig