Gå til innhold

Beste voks / coating for felger? - Poll / avsteming


Mr.rs4

Beste voks / coating for felger?  

32 medlemmer har stemt

  1. 1. Hva er beste beskyttelse for felger med tanke på voks eller coating? Hvilke merke sverger dere til når man skal beskytte felgene og for å ha enkelt vedlikehold?

    • Gtechniq C5 Wheel Armour
      7
    • GYEON Q2 Rim felgforsegling
      2
    • P21S felgvoks
      0
    • Soft99 Fusso Coat 12 Months
      9
    • Collinite Liquid Insulator Wax #845
      2
    • Auto Finesse Mint Rims - Wheel Wax
      0
    • SWISSVAX AUTOBAHN
      5
    • Sonax Xtreme Felgforsegling
      1
    • Chemical Guys Wheel Guard
      1
    • Max Protect UNC V3
      5


Recommended Posts

Hva er beste beskyttelse for felger med tanke på voks eller coating? Hvilke merke sverger dere til når man skal beskytte felgene og for å ha enkelt vedlikehold?

 

Jeg har brukt Auto Finesse Mint Rims - Wheel Wax, mener ikke helt fornøyd med denne holdbarheten. Kanskje så er det meg som har brukt for mye avfetting, og "slitt" bort beskyttelsen?

Endret av Mr.rs4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone

Har fått høre før at jeg er rask til å bla opp et såkalt "coatingkort" når det kommer slike diskusjoner her. Men som jeg har sagt før og mer enn gjerne sier igjen, er det holdbarhet som er i høysetet så er coating utvilsomt veien å gå :) 

 

På lakk kan det innimellom være litt ålreit for mange å legge voks en gang med jevne mellomrom, noe jeg syns selv også. Men på øvrige overflater og deler en bil har, slik som felger, ruter, plast, gummi, stoff, skinn og krom, er det jo deilig å påføre noe man vet varer i mange mnd og km. Jeg syns ihvertfall ikke at det er moro å stå med felgvoks, metallpolish, glassrens, gummifornyer etc. hele tiden for å holde bilen pen :) 

 

På felger ville jeg gått for Max Protect UNC V3, men dette var ikke et alternativ i avstemningen..

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Capone skrev:

Har fått høre før at jeg er rask til å bla opp et såkalt "coatingkort" når det kommer slike diskusjoner her. Men som jeg har sagt før og mer enn gjerne sier igjen, er det holdbarhet som er i høysetet så er coating utvilsomt veien å gå :) 

 

På lakk kan det innimellom være litt ålreit for mange å legge voks en gang med jevne mellomrom, noe jeg syns selv også. Men på øvrige overflater og deler en bil har, slik som felger, ruter, plast, gummi, stoff, skinn og krom, er det jo deilig å påføre noe man vet varer i mange mnd og km. Jeg syns ihvertfall ikke at det er moro å stå med felgvoks, metallpolish, glassrens, gummifornyer etc. hele tiden for å holde bilen pen :) 

 

På felger ville jeg gått for Max Protect UNC V3, men dette var ikke et alternativ i avstemningen..

Jo, den kan jeg og legge til .-)

Samme hva som er, bare en finner det alle / fleste synes er best.

 

Ser den er noe dyr, så hvor lenge varer 30ml? Hvor mange felger vil den holde til?

Ser den "bruker" Forbruk10 mlper kvadratmeter i to lag (7,5 ml. for de første og 2,5 mlfor den andre).

Hvor store er felgene i m2? Vil si at en felg er fort nesten 1m2?

Endret av Mr.rs4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone
39 minutter siden, Mr.rs4 skrev:

Jo, den kan jeg og legge til .-)

Samme hva som er, bare en finner det alle / fleste synes er best.

 

Ser den er noe dyr, så hvor lenge varer 30ml? Hvor mange felger vil den holde til?

Ser den "bruker" Forbruk10 mlper kvadratmeter i to lag (7,5 ml. for de første og 2,5 mlfor den andre).

Hvor store er felgene i m2? Vil si at en felg er fort nesten 1m2?

Personlig syns jeg det er viktigst å finne det jeg syns er best, som samsvarer med hva jeg er på utkikk etter. Smaken er som baken :) 

 

Hvor mye produkt det går med kommer helt an på diameter, bredde og design på felgen (antall eiker osv), men 30 ml holder i lange baner. Husk at du har rabatt som DCN VIP også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har brukt / liker å bruke Gtechniq C5 Wheel Armour, denne er dyr. Så hvor mange felger kan man beskytte med denne lille saken? Og hvor lenge varer den?

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
[mention=6894]polishduden[/mention] ? Denne kan vel du svare på angående c5 [emoji4]

 

C5 holder en sesong. Holder til et sett felger under 18".om det er den lille[emoji4]

 

  • DCN Poeng 2

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, polishduden skrev:

 

C5 holder en sesong. Holder til et sett felger under 18".om det er den lilleemoji4.png

 

:eek: Jeg har 21"

 

Jeg kommer nok til å kjøp den som de fleste liker her inne. Som var Gtechniq C5 Wheel Armour for noen timer siden, men nå har den blitt tatt igjen av SWISSVAX AUTOBAHN.

Gir denne et par dager / uke til, så skal jeg bestille inn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin.

Prøvde fusso på felger, holdt ca 1 måned.

Prøver collinite 845 med sprayhode på nå! Veeeldig lett å påføre og buffe av, samt den er veldig billig!

Spent på å se hvor lenge den holder.

 

Alt handler om pris. Klart coating er det beste!

Bilparken:  

1996 BMW E36 318is Sedan

1999 BMW E46 328ci Coupe

1972 Opel Manta A 1900SR

2001 BMW E46 316i Sedan

 

Martins Opel Manta A

Martins BMW E46 328CI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Martin. skrev:

Prøvde fusso på felger, holdt ca 1 måned.

Prøver collinite 845 med sprayhode på nå! Veeeldig lett å påføre og buffe av, samt den er veldig billig!

Spent på å se hvor lenge den holder.

 

Alt handler om pris. Klart coating er det beste!

Ja har både Fusso og  Collinite 845. Ikke testet Fusso enda. Men har testet  collinite 845, og kunne nok hatt lenger holdbarhet for min del. Regner med det er ca samme holdbarhet på Fusso og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mr.rs4 skrev:

:eek: Jeg har 21"

 

Jeg kommer nok til å kjøp den som de fleste liker her inne. Som var Gtechniq C5 Wheel Armour for noen timer siden, men nå har den blitt tatt igjen av SWISSVAX AUTOBAHN.

Gir denne et par dager / uke til, så skal jeg bestille inn :-)

For det første, det er over 13000 medlemmer her inne, så du kommer aldri til å finne ut hva de fleste liker:P

 

For det andre, det er nok ingen som har prøvd alt og kan si hvordan produktene står opp imot hverandre, så resultatet på denne avstemmingen kommer nok til å variere veldig fra dag til dag hvis flere stemmer, det er tross alt bare 19 stemmer så langt. Skal du ha noe holdbart går du for en coating, bare finn ut hvilken.

 

Hadde Fusso på felgene i vinter, og den var litt redusert men fortsatt going strong når jeg la om til sommerhjul. På sommerfelgene er den mer redusert nå enn den var etter en lang nord-norsk vinter. Jeg tror Fusso er ømfintlig for hvor lenge den får ligge før man buffer, med små marginer. Ligger den for lenge blir den vanskelig å buffe, ligger den ikke lenge nok reduseres holdbarheten betraktelig, hva som er kort og lenge påvirkes av temperatur og luftfuktighet....kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Jeg har prøvd mye av det på lista og per nå så vil jeg si at c5 er det beste.

har ikke prøvd maxprotect enda men skal ikke ha noe annet enn coating framover hvertfall.

 

på vinterfelgene etter de er refurbisha så skal jeg ha maxprotect!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin.
2 timer siden, Mr.rs4 skrev:

Ja har både Fusso og  Collinite 845. Ikke testet Fusso enda. Men har testet  collinite 845, og kunne nok hatt lenger holdbarhet for min del. Regner med det er ca samme holdbarhet på Fusso og?

tror det. får se.

Bilparken:  

1996 BMW E36 318is Sedan

1999 BMW E46 328ci Coupe

1972 Opel Manta A 1900SR

2001 BMW E46 316i Sedan

 

Martins Opel Manta A

Martins BMW E46 328CI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Du mangler også en del alternativer på listen der...

som f.eks kamikaze stance rim coat,  og Carbon Collctive platinum wheel...
osv osv...

Har testet både UNC-R og UNC-V1 på felger med hell, Men stance rim coat slår begge de med tanke på bruker vennlighet.
Du får spørre om et drøyt års tid hvordan holdbarheten er opp mot de andre :) for det er litt tidlig å si enda...

Men coating på felg, slår uansett type voks... og det har vert testet ganske mange opp gjennom årene..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Du mangler også en del alternativer på listen der...

som f.eks kamikaze stance rim coat,  og Carbon Collctive platinum wheel...
osv osv...

Har testet både UNC-R og UNC-V1 på felger med hell, Men stance rim coat slår begge de med tanke på bruker vennlighet.
Du får spørre om et drøyt års tid hvordan holdbarheten er opp mot de andre [emoji4] for det er litt tidlig å si enda...

Men coating på felg, slår uansett type voks... og det har vert testet ganske mange opp gjennom årene..


Må bare få komme med litt innspill / tilleggsinfo.

Unc-r funker på felger men er ikke noe vi anbefaler. Dette da den som sagt blir til gummi og glovarmt bremsestøv vil hefte greit på den. V3 er den mest konsentrerte coatingen og er laget for felger / eksos og metall. Den har en varmemotstand på 1200 grader. Det hender vi bruker v1 som base for v3 da den har bedre penetrerende egenskaper og skaper heft. Dette særlig på ulakkerte høyglanspolerte flater.

Jeg ser en del er opptatt av hvor mye man kan tyne ut av en flaske av det ene og det andre. Når det gjelder coating så skal man ikke være gnien. Man får bedre fylling og dekking ved å ikke være sparsom. Ved å være sparsom så kan man oppleve redusert holdbarhet.
  • DCN Poeng 2

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...