Gå til innhold
RoadKing

Coating til sorte plastdetaljer.

Recommended Posts

RoadKing

Hei fintfolk 🙂

Er det noen som har noen anbefalinger(erfaringer) når det gjelder coating som er bra for og holde sorte plastdetaljer fine på bilene ?

Er drit lei av alt som heter plastfornyer som bare blir skjoldete eller forsvinner etter første regnvær...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

Max protect v1 kan vel brukes eller hva @polishduden ? 

Eller kan du evt prøve gtechniq c4 "permanent trim restorerr" ikke akkurat permanent men holder lenge hvertfall! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stian1991

Enig med deg her , drita lei plastfornyere.. blir alltid like skuffet hver gang :mad: kunne skrevet langt om lenge om dette ... men jeg vil anbefale Carbon collective trim, sykt hydrofobisk og på bilen det er lagt har det lagt i noen mnd og fortsatt like bra :thumbs:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nautilus

Jeg skal bruke Carpro sin Dlux på en Volvo om ikke så lenge. Kan gi tilbakemelding på denne da. Eneste jeg er litt fortvilet over er at dette er en XC70 og jeg glemte at den har JÆVLIG mye plast. Det jeg husket er at en slik flaske på 30ml koster 599,- eller noe slikt. Dette er jo egentlig helt sinnsvakt dyrt!

Det er ikke meningen å kuppe tråden, men bør man maskere lakk rundt plastdetaljene før man påfører slike plastforseglere?

Endret av Nautilus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
longbow

Eg la IGL sin, og eg ble mektig imponer. Brukte tidligere Gteniq sin, og den var god viss det er svart, men var ikkje spesielt god viss de allerdet var godt falmet. Nå har eg ikkje fått testet IGl sin på skikkelig falmet, bare semi falmet, og den overgår mine forventinger sålangt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RoadKing

Takk for flere gode tips 🙂

Er hovedsaklig på min 13" Berlingo den skal brukes og den er veldig fint holdt så plasten er fin og sort egentlig, men vil helst prøve og holde den sånn🙂
Har brukt VRP Dressing i det siste og den er veldig fin, men kjørte gjennom en liten "yr" her om dagen ett døgn etter påføring og da så det helt forferdelig ut... du kunne se hvor regnet hadde truffet/rent på plasten...

Tenker vel at om plasten hadde vært helt lysegrå "Ford" plast at det eneste holdbare livreddingen hadde vært Polytrol. Noe jeg helst vil holde borte fra mine biler ihvertfall

Hvilket prisleie ligger disse forskjellige forslagene deres på?
Men det viktigste av alt for min del hvor lenge kan disse normalt stå på hylla etter første bruk før den må kastes ?

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden
Max protect v1 kan vel brukes eller hva [mention=6894]polishduden[/mention] ? 

Eller kan du evt prøve gtechniq c4 "permanent trim restorerr" ikke akkurat permanent men holder lenge hvertfall!  

Alle MP coatinger kan brukes på plast. Er meget glad i å kun legge UNC-R da du får en sykt fin silkematt finish V1 og V2 gir som andre Quartz baserte coatinger en del mer gloss på plast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RoadKing

Takk@polishduden

Er det samme påføringsmetode å
På plast som for lakk?
Er det innafor og bruke kost eller lignende for og komme inn i kriker og kroker ?

Hvordan er holdbarheten på flasken etter bruk ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden
Takk[mention=6894]polishduden[/mention]

Er det samme påføringsmetode å

På plast som for lakk?

Er det innafor og bruke kost eller lignende for og komme inn i kriker og kroker ?

Hvordan er holdbarheten på flasken etter bruk ?

Det er det samme ja, du kan fint bruke andre verktøy for å komme til på vanskelige steder. Jeg ville da klippet opp en voksapplikator eller lignende så du ikke kaster bort dyre dråper Holdbarheten er inntil et år men jeg personlig anbefaler å bruke opp produktet etter max 6 måneder uavhengig av produsent da det er kjipt å legge 2 sifret antall timer i en jobb, for så å prøve å spare noen kroner å ende opp med å ta jobben på nytt. Du kan fint tyne det meste et år men da er du i grenseland for det aller meste Kastet en uåpnet coating fra en annen leverandør i dag. Den har stått uåpnet i 2.5 år og den så jeg at var godt på vei til å bli dårlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RoadKing

Det er det samme ja, du kan fint bruke andre verktøy for å komme til på vanskelige steder. Jeg ville da klippet opp en voksapplikator eller lignende så du ikke kaster bort dyre dråper Holdbarheten er inntil et år men jeg personlig anbefaler å bruke opp produktet etter max 6 måneder uavhengig av produsent da det er kjipt å legge 2 sifret antall timer i en jobb, for så å prøve å spare noen kroner å ende opp med å ta jobben på nytt. Du kan fint tyne det meste et år men da er du i grenseland for det aller meste Kastet en uåpnet coating fra en annen leverandør i dag. Den har stått uåpnet i 2.5 år og den så jeg at var godt på vei til å bli dårlig.

Takk skal du ha
Da vet jeg hva som skal i neste handlekurv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden

Takk skal du ha
Da vet jeg hva som skal i neste handlekurv

Bare hyggelig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig