Gå til innhold
mammut89

Koch Chemie Green Star vs Surfex HD ?

Recommended Posts

mammut89    105
mammut89

Jeg ser at det er mange som er fornøyd med Koch Chemie sine produkter. 

Jeg trenger en ny kanne med Surfex HD . Jeg har sverga til Surfex i mange år nå og er superfornøyd men jeg skal ikke være den som ikke prøver noe nytt.

Kan noen fortelle meg om Green Star er like bra eller bedre enn Surfex HD ? Eventuelt har noen gjort en test som jeg har gått glipp av ? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Polestarpolish    23
Polestarpolish
Jeg ser at det er mange som er fornøyd med Koch Chemie sine produkter. 
Jeg trenger en ny kanne med Surfex HD . Jeg har sverga til Surfex i mange år nå og er superfornøyd men jeg skal ikke være den som ikke prøver noe nytt.
Kan noen fortelle meg om Green Star er like bra eller bedre enn Surfex HD ? Eventuelt har noen gjort en test som jeg har gått glipp av ? 

Tenker den er meget lik surfex på egentlig alle måter kanskje drøyere på vedlikeholdsvasken 1:30! Syns den funker godt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ArneTr    0
ArneTr

Er ikke vorreiniger b den nærmeste erstatningen for surfexhd. Green står er mer en apc(?) men ser også at den er alkalisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingolf    181
Ingolf

Koch har ganske mange produkter som glir litt over i hverandre.

Green star er nok mer en vanlig apc, og da blir det et regnestykke på blandingsforhold/literpris - hvilket virker å være ganske likt.

Har sett på britiske forumer at den fjerner møkk ganske godt sammenlignet med en standard trafikkfilmfjerner og på linje med surfex - dog virker det ikke som de har vorreiniger b der borte, og hos car-spa er det vorreiniger b som benyttes.

Bare å google litt på diverse søkeord som "detailing forums koch green star vs" så dukker det opp en del poster fra detailingworld

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
e30 tic    602
e30 tic

Personlig bruker jeg Vor B i stedet for  surfex, har snart brukt opp 33L . Største forskjellen jeg opplever er at Vor B skummer bra i skum kanon hvor jeg før benyttet Autofoam feks i tillegg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Storefot / Tommy    177
Storefot / Tommy

Både Vorreiniger B (pH 13,1) og Green Star (pH 12,5) fungerer fint både i skumlanse og lavtrykkskanne, til utvendig rengjøring og generell vask. Er nok noe overlapp, men Vorreiniger er formulert for utvendig forvask mens Green Star er mer en APC til både innv. og utv. bruk. 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ArneTr    0
ArneTr

Dett er litt offtopic, men høy ph-verdi har jeg hørt kan føre til krakkelering på baklykter for eksempel, noen erfaringer der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow    722
Freakshow

jeg bruker selv green star. opplever ikke denne tørker ut like fort som Surfex.
men nå bruker jeg stort sett bare green star som vaskemiddel te pads og MF (merk: håndvask eller ligge og kose seg i bøtta før maskin)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Storefot / Tommy    177
Storefot / Tommy
20.6.2017 - 12.54, ArneTr skrev:

Dett er litt offtopic, men høy ph-verdi har jeg hørt kan føre til krakkelering på baklykter for eksempel, noen erfaringer der?

Aldri hørt om, men høres rart ut på nyere biler ihvertfall. Plasten som brukes skal være ganske motstandsdyktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   1 medlem

• Holum4e

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig