Gå til innhold
Ludvig86

Clay: Bar, klut eller svamp?

Recommended Posts

Ludvig86    2
Ludvig86

God kveld! 

Jeg har lurt litt på dette med clay. Hva er å foretrekke av de forskjellige produktene? Er det noe forskjellig grovet i bar, svamp og klut? 
Om man bare skal ha en type, hva er da å foretrekke? Ser de koster en del. 

Takker for alle innspill! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 080
Øyvind G

Jeg foretrekker bar siden jeg føler den er mest skånsom. 

Mere effektivt å jobbe med klut, men den lager også mer ugang som må ryddes opp i.

En av de beste clay barene jeg har brukt er Meguairs sin som selges hos bla. Bilxtra. Denne er myk og god, gjør en god jobb uten å lage berker og legge igjen rester av leiren. Eneste negative med den er at den kostr litt mer enn konkurrentene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 912
Christer

Jeg har brukt kinaclay i mange år og har flere ganger sagt at jeg ikke har hatt noen problemer med den, men etter å ha sett denne videoen tror jeg at jeg må få tak i et anstendig mikroskop og se hva jeg faktisk gjør med lakken med en sånn. Uansett clayer jeg slik han anbefaler, dog bruker jeg ikke to timer eller mer på det, men det går fort en time-halvannen å claye en hel bil skikkelig.

Claymitt/clayklut liker jeg ikke, de etterlater seg noen helt hinsides mengder marring, og de fjerner heller ikke all driten fra lakken. Jeg har gått over en bil med clayklut og hadde en snikende følelse av at den hadde jukset, så jeg fant en ren clayklump og testet noen områder og dro av syke mengder drit claymitten burde ha fått med seg. Etter det har jeg ikke brukt den.

Vanlig clay/kinaclay og ville mengder claylube har gjort jobben for meg så langt, så hvis noen vil ha en claymitt som er brukt tre ganger, så har jeg en til overs. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow    722
Freakshow
10.6.2017 - 23.31, Jonas88 skrev:

Jeg stemmer også for clay bar. Bilt Hamber er ikke så gal på pris (200g istedenfor 100g som ofte er vanlig) og finnes i Regular, Medium og Soft. 

Se på testen til Forensic Detailing Channel.

https://m.youtube.com/watch?v=A3-iTYjCkl8

har du testet alle 3?
jeg har regular, syns den var steinhard å jobbe med xD
kan hende jeg tok en alt for stor bit også :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 912
Christer

BH Regular clay er knallhard, det føles som å gni en stein mot lakken. Den kommer seg noe etter å ha ligget i veldig varmt vann en god stund, men fremdeles er den ikke akkurat samarbeidsvillig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jonas88    80
Jonas88
12 timer siden, Freakshow skrev:

har du testet alle 3?
jeg har regular, syns den var steinhard å jobbe med xD
kan hende jeg tok en alt for stor bit også :P

Jeg har ikke prøvd Regular, men har de to andre og synes de er fine å jobbe med:rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mikeb    599
mikeb

clay bar any day of the week.

"if its called industry, it wants to rip you off."

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow    722
Freakshow
BH Regular clay er knallhard, det føles som å gni en stein mot lakken. Den kommer seg noe etter å ha ligget i veldig varmt vann en god stund, men fremdeles er den ikke akkurat samarbeidsvillig.

Takker for tipset.
Hvordan er denne med med å
Fjerne urenheter i forhold til de andre?
Kanskje bestille de to andre istedenfor xD

Var veldig fornøyd med MEgs sin clay? Myk og fin å jobbe med! Men stiv pris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig