Gå til innhold
Conkey

Enda et felg/hjul spørsmål

Recommended Posts

Conkey    682
Conkey

Må skifte en felg på vinterhjulene, dekkene er gode holder nok 2 sesonger til så vil helst beholde dem. Ny originalfelg koster selvsagt ca samme som 4 felger fra GS bildeler (har lyst på andre felger egentlig ja!). Men vil da som nevnt helst beholde dekkene som er 245/45r18 (org dim).

Felgene disse står på i dag er 8x18.

De jeg nå ser på er 8,5x18.

Passer mine dekk på litt bredere felg. Vil dette se rart ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 070
Arild

Du kan nok fint bruke 8.5x18 uten problem 😊 

Men det er vel mulighet for å fikse felgen? 

Jeg fikk jo reparert min med bulk og sprekk i. 

Så forresten at gs hadde tilbud på 18" felgpakler denne helga... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey    682
Conkey

Slått fra meg fix som et alternativ. Er GS jeg har sett på. 50% rabatt er jo greit, samt at jeg får ulikt design på sommer og vinterfelger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 070
Arild

Hvorfor slått fra deg fix? Greit nok det forsåvidt men om du fikser og selger det settet du har med ok dekk så blir det neppe mye penger å legge i nytt sett... 

bør kunne få 4500-6000 for et ok sett felger i ok stand :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow    722
Freakshow

jeg trur kanskje jeg ville handlet felger en anne plass en GS, da jeg vet om mange tillfeller og egen erfaring da lakken på disse ikke er veldig bra!
kan hende lakken holder seg bra med Coating

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey    682
Conkey
Hvorfor slått fra deg fix? Greit nok det forsåvidt men om du fikser og selger det settet du har med ok dekk så blir det neppe mye penger å legge i nytt sett... 
bør kunne få 4500-6000 for et ok sett felger i ok stand  

Delvis fordi jeg ikke stoler på kvaliteten på det som skal gjøres, da min daglige kjøring er stedvis på hullete vei hvor felgene i utgangspunktet får seg noen trekker (tross slalåmkjøring ala Henrik Christoffersen) og delvis fordi nærmeste plass som gjør dette ligger en times kjøring fra meg.

Har lett etter brukte for salg, funnet noen men alle ligger lengre unna enn en dagstur. Posten skal visstnok ha 3500,- for å sende dersom det er til/fra privatperson....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 070
Arild
Akkurat nå, Conkey skrev:

Delvis fordi jeg ikke stoler på kvaliteten på det som skal gjøres, da min daglige kjøring er stedvis på hullete vei hvor felgene i utgangspunktet får seg noen trekker (tross slalåmkjøring ala Henrik Christoffersen) og delvis fordi nærmeste plass som gjør dette ligger en times kjøring fra meg.

Har lett etter brukte for salg, funnet noen men alle ligger lengre unna enn en dagstur. Posten skal visstnok ha 3500,- for å sende dersom det er til/fra privatperson....

Ikke helt korrekt... klarer du å sende en og en og de veier inntil 35 kg så kommer du unna med 250.- per pakke :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 912
Christer

Jeg sendte et sett hjul på palle til Trøndelag for noen år siden med Bring, og da betalte jeg 1500 for det. 3500 hørtes veldig dyrt ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
IvarB    206
IvarB

For å svare på spørsmålet så passer 245 flott på 8,5 brede felger, er det eg har på vinter. Og det er vel det bmw kommer med orginalt på 19".

jeg trur kanskje jeg ville handlet felger en anne plass en GS, da jeg vet om mange tillfeller og egen erfaring da lakken på disse ikke er veldig bra!

kan hende lakken holder seg bra med Coating

Er dette nylige erfaringer eller fra noen år siden? Har hørt rykter om felgene de selger nå er bedre lakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey    682
Conkey

Hmm tror jeg skal høre litt mer med han jeg hadde kontakt med. Han hadde riktignok fått den prisen hos bring. Når jeg ser på posten.no går det sikkert som spesialforsendelse men likevel skal det ikke bli fult så dyrt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 070
Arild

Klarer du å pakke 4 store esker med en felg i hver er det ikke noe spesialforsendelse.

har selv sendt mye oppover og det som blir spesialforsendelse er ved vekt over 35kg. 

Du kan også legge på finn småjobber med transport ønskes av felgene... så får du gjerne napp... kanskje noen skal kjøre fra der felgene er og forbi deg :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    446
trogha

Med de elendige veiene vi har her i nord Norge har jeg (og mange andre) dårlig erfaring med rimelige uoriginale felger. Originale felger har mye lengere levetid på dårlige veier, uoriginale felger har en tendens til å bli urund/oval lenge før de originale felgene, antar at det er fordi de er mykere i godset. Ville i hvert fall tatt det med i beregningen, skal du ha uoriginale felger så prøv å finn noen som har tykke solide eiker slik at de kanskje tåler litt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey    682
Conkey

Skal sjekke fraktpriser selv og hvis dette ikke er absurd blir det å kjøpe noen fint brukte. Samme grunn til at jeg ikke orker å styre med en reparasjon som kanskje ikke blir skikkelig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 070
Arild

Tror ikke du skalvære redd for at det ikke blir bra... 

Jeg traff om du ikke fikk det med deg et hull i godt over 110 i 110 sona utenfor larvik.. 

klarte å lage en fin stor bulk i felgen. 

Når de retta felgen så klarte de å lage en mikrosprekk i felgen. Leverte felgen tilbake igjen og de fikk sveisa den. I tillegg var jeg flere ganger misfornøyd med lakkeringa så de lakka den opp igjen. 

Når du kjører bmw så er det også risiko i å kjøpe brukt. Bmw er jævlig nøpen på at de skal være 100% beine for om de er litt skjeive så rister det utav helvete på bmw. På andre biler hadde du kanskje ikke engang lagt merke til det.

Her er sluttresultatet på min felg etter retting og lakkering:

IMG_0073.thumb.JPG.7b90b285a90608ea20fee0c9e42127dd.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig