Gå til innhold

Ett par spørsmål før maskinpolering.


Ludvig86

Recommended Posts

Hei! 

Jeg er en av mange som skal gi meg ut på dette med maskinpolering. Jeg har nettopp kjøpt min første maskin (Rupes BigFoot LHR 12E Duetto Poleringsmaskin LTD) og vedlagt låg

10 stk. blå og 10 stk gule pads fra Rupes. 

Det jeg lurte på, er om det er vanlig å polere bilen i flere omganger? Bruker dere å kjøre over med en type (f.eks blå Rupes pad) og ta en ny runde med polish og bruke f.eks. gul Rupes pad? Er

dette vanlig, eller holder det med en runde? 

Hva gjøres etter polering? Er det bare å gå rett på Lakkforsegling for så å vokse? 

Litt usikker på hvordan jeg egentlig skal gå frem. 

Takker for innspill. 

-Ludvig-
Ford Focus 2012 MK3

Ålesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Du bør nesten lese deg opp litt. 

 

Skal du ha et virkelig bra resultat så polerer du 3 ganger med forskjellige puter.. og da ikke bare fort over. 

Det mest krevende er grovsteget som du bruker grov polish/compound på. Her jobber du på små flater og går over om igjen og om igjen for å fjerne defekter i lakken som swirls etc. 

 

Så går man over med en medium polish på eksempelvis en gul eller grønn rupes pute før du kjører den avsluttende finishen med ultrafin polish på hvit pute. 

 

Men det finnes mange gode guider her inne på maskinpolering så les deg heller opp litt. 

Skal du ha et skikkelig resultat så går det fort med flere titalls timer. 

 

Har faktisk brukt 100 timer på en bil selv en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...