Jump to content
Sign in to follow this  
Guest

Rupes lhr15 mark II

Recommended Posts

Guest

Hei

Har polert med luft utgavene til Rupes  2 maskiner  en for 75/100  15mm utkast og en for 130/150 10mm utkast. Har aldri hatt noen varmgang i pads og kan etter vask brukes på flere biler.

Grunnet lite luft kapasitet så kjøpte jeg  Rupes LHR15 Mark II og uansett belastning så varer pads bare viss en bruker 3-4 pass.

Rupes gul pute + sonax perfect finish + lhr 15 ødelegger senter av pute

shcoll orange og neo + s20/s30 det samme skjer

Selv om man kjører 3 pass og blåser putene rene med trykkluft hver gang så bruker en 4 puter på bilen og dei er då ødelagt.

Jeg finner ut at skruen som holder bakplaten blir varm og dette forplanter seg til senter av bakplaten. puten blir varm i mitten og helt kalt ute.

Ved bruk av luft så er putene helt kalde og fine uansett om man kjører lange pass. maskinene blir ikke kjørt med trykk.

Maskinen sendes nå tilbake for sjekk.

Er der noen som har hatt dette problemet?

Jeg har aldri opplevd at senter skruen på en bakplate blir varm på noe annet verktøy selv roterende?

Viss dette er et vanlig problem så går jeg tilbake til luft hvor dette ikke eksisterer i det hele tatt.

Christer

Skruen som holder bakplaten på Flex XC3401VRG-maskinen min blir såpass varm at jeg svir fingertuppen om jeg er dum nok til å ta på den etter en stunds hardkjør, men jeg har til dags dato aldri ødelagt pads som følge av dette.

Og 4 puter på en bil er noe i underkant... jeg går gjennom hvertfall 10 pads på en bil, og da blir de vasket 2-3 ganger underveis. Jeg bytter konsekvent pad etter hvert panel, gjerne flere ganger pr panel om nødvendig (dårlig cut, pad full av polish- og lakkrester, etc). Hvis jeg hadde hatt nok pads til å slippe å vaske dem hadde jeg nok brukt 20-30 pads for grovsteget, og 4-5 for finsteget.

Mao, jeg tviler på at det er maskinen det er noe i veien med, og at du heller bør se på teknikken og rutinene dine når du polerer.

• DCN Point 1

Guest

Takk for alle svar.

Jeg bruker som oftest one step s20 eller nå og da s30

Den jeg liker best er sonax perfect finish.

Det som jeg har snakket med som bruker perfect finish brukte snitt 4 150mm puter stormaskin og 4 100mm. Det har funket fint med luft når en følger rådet om reingjøring av puter i lunket vann og luft. Jeg foretar ikke noe grovsteg polering.

Men takker for rådet om teknikk og rutiner som skal følges opp. Skal også skifte pads oftere slik som du anbefaler

Ellers så den store luft poler maskinen ble produsert av annen produsent enn i Italia og kvaliteten var ikke helt topp.

Lhr 75 luft utgave er helt topp, men hadde dårlig orginal trigger håndtak som lett ble ødelagt, denne ble senere skiftet til bedre kvalitet som Rupes oppgraderte på reservedelslisten og den holder.