Jump to content
Sign in to follow this  
EivindG

Glaze, noen som bruker?

Recommended Posts

EivindG

Har fulgt med på forumet en stund, glaze er ikke mye nevnt... Noen som bruker det før lsp, evt hvorfor ikke? Tenkte på å bruke det på en mørk bil med masse swirls, og har kikket litt på CG sine glaze. LSP blir fusso eller CG butter wet wax. Så en tråd der en spurte om fusso og glaze uten å få konkret svar, noen som har prøvd?

Polestarpolish

Hei! om du legger Fusso denne gjer samme jobb som glaze så den fyller mikroriper og swirls!Så sparer du tid!Har cgblacklight og Pete 53 å syns da lakken får en veldig bra dybde i lakken!Dette såklart fordi det er en carnuba kan anbefales brukt til sommervoks!Da avfetting Surfex dreper fort Lsp samme som på Fusso,men den tåler litt meir om du holder deg på 1:25;-)

Janisak
Har fulgt med på forumet en stund, glaze er ikke mye nevnt... Noen som bruker det før lsp, evt hvorfor ikke? Tenkte på å bruke det på en mørk bil med masse swirls, og har kikket litt på CG sine glaze. LSP blir fusso eller CG butter wet wax. Så en tråd der en spurte om fusso og glaze uten å få konkret svar, noen som har prøvd?

Prøvde Auto Finesse Ultra Glaze på panseret på min hvite bil før eg la Swissvax Shield men følte ikkje at det ga noe ekstra. Påvirket ikkje holdbarheten til Shield negativt heller. Verdt å nevne at dette er fabrikkny bil som er ganske bra i lakken.

EivindG

Takk for svar! Så forstår jeg riktig så er glaze litt bortkastet når en bruker fusso. Får se om det blir glaze+voks neste gang da, eller om det bare blir fusso. Neste gang jeg skal legge lsp må jeg vaske den grundig ned med surfex pga gamle rester av div. Hvis jeg legger glaze og voks nå, kan jeg da legge fusso oppå til høsten, eller må/bør jeg vaske ned lakken helt igjen?

Christer

Hvis man skal polere/har polert og lakken er i bra stand er det i mine øyne ingen grunn til å bruke glaze.

EivindG
46 minutter siden, Christer skrev:

Hvis man skal polere/har polert og lakken er i bra stand er det i mine øyne ingen grunn til å bruke glaze.

Bilen skulle vært polert, ja, men det blir et prosjekt til neste år. Eller i høst :) får se. Begynner å få litt grei rutine og greit utstyr for vask og div utvendig, så polering er neste å prøve seg på.

sruben

Har riktignok kun lagt Fusso på egen bil en gang, men var ikke overimponert over hvor godt den fylte småriper. Etter første vask kom det fram litt småting.