Jump to content
Sign in to follow this  
Bjerknez

Rupes Nano og batterilevetid?

Recommended Posts

Bjerknez

Jeg kjører som sikkert mange har fått med seg motorsykkel og det gjør at min gamle Flex DA blir alt for stor og bruke. Derfor er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å kjøpe meg Rupes Nano etter jobb i dag. Men jeg mener å ha lest at noen her inne har klaget på batteritiden. Stemmer det?

Den skal jo i teorien klare 30min. bruk og batteriet skal være oppladet på 30 minutter så i teorien skal man kunne kjøre kontinuerlig. Noen som kan komme med tilbakemeldinger rundt dette?

Christer

Jeg får 20-30 minutter kjøretid på min avhengig av temperatur, og ladingen går på ca samme tid. I praksis kan man kjøre kontinuerlig siden man bruker noe tid på buffing og prepping med det "aktive" batteriet.

For min del ser jeg at hvis det er mange områder som skal tas med iBrid, så bruker jeg heller det medfølgende strømadapteret enn å rote med batteriene. Maskinen får litt ekstra guff med veggstrøm, korrigerer raskere og bedre, og jeg slipper tenke på å lade noe som helst.

Soulcam
Jeg får 20-30 minutter kjøretid på min avhengig av temperatur, og ladingen går på ca samme tid. I praksis kan man kjøre kontinuerlig siden man bruker noe tid på buffing og prepping med det "aktive" batteriet.

For min del ser jeg at hvis det er mange områder som skal tas med iBrid, så bruker jeg heller det medfølgende strømadapteret enn å rote med batteriene. Maskinen får litt ekstra guff med veggstrøm, korrigerer raskere og bedre, og jeg slipper tenke på å lade noe som helst.

Jeg bruker bare strømadapter. Den mister piffen fortere og liker ikke mye press med korrigering når den går på batteri er min oppfatning.

Bjerknez

Til mitt bruk så vil jeg da tippe at den duger. Er tross alt ikke mye lakkerte flater på en motorsykkel :)

Christer
31.5.2017 - 10.53, Soulcam skrev:

Jeg bruker bare strømadapter. Den mister piffen fortere og liker ikke mye press med korrigering når den går på batteri er min oppfatning.

Den liker ikke press generelt sett er min erfaring :)

Bjerknez

Nå har ikke jeg akkurat fått rævkjørt denne Nano'en ennå, men har nå prøvd meg litt og jeg synes den fungerer mer enn bra nok til mitt bruk vertfall. Den er vel heller ikke laget for å polere hele bilen med heller, men til pirkejobben og da tror jeg rett og slett den gjør vei i vellinga. Vertfall slik jeg har oppfattet den så langt.

Batteriene vil uansett holde i bøtter og spann til mitt bruk. :)

Rett og slett en genial maskin!

• DCN Point 1

Soulcam
Den liker ikke press generelt sett er min erfaring

Ja stemmer det
Nå har ikke jeg akkurat fått rævkjørt denne Nano'en ennå, men har nå prøvd meg litt og jeg synes den fungerer mer enn bra nok til mitt bruk vertfall. Den er vel heller ikke laget for å polere hele bilen med heller, men til pirkejobben og da tror jeg rett og slett den gjør vei i vellinga. Vertfall slik jeg har oppfattet den så langt.

Batteriene vil uansett holde i bøtter og spann til mitt bruk.

Rett og slett en genial maskin!

Ja jeg liker den godt til alt pirk :)
  • DCN Point 1