Jump to content
Sign in to follow this  
Christer

Mini-S&S: Dethleffs Magic Edition Campingbil 2011

Recommended Posts

Christer

autowerx-logo-svart.png

Mini Show & Shine

Dethleffs Magic Edition Campingbil 2011
24. mai 2017

ss22-dethleff.jpg

Dette er en veldig liten S&S på en tilsvarende liten jobb. Christer Rasmussen ringte meg og lurte på om jeg hadde tid til å glanspolere kahytten på en bobil, og det hadde jeg jo. Pris ble avtalt og jeg stilte opp onsdag 24. mai frisk og tidig, men Rasmussen lå fremdeles hjemme og snorket. Mens jeg inntok "breakfast of champions", dvs kaffe, bolle, sjokomelk og en sigg, så dukket han etterhvert opp.

Bobilen var veldig matt i lakken og hadde en del defekter ellers i form av swirls og RDS, men fokuset for jobben var enkelt og greit å få opp glansen og drite i alt annet.

Jeg startet med å vaske litt. Prickbort ledet an i solsteiken og lå sannsynligvis altfor lenge. Denne ble etterhvert toppet med Surfex HD, som tørket omtrent idet den traff lakken, så jeg kølte på med noe skum etter noen minutter for å gjenopplive det som allerede lå på.

dsc_2848.jpg

dsc_2849.jpg

Etter ca 5 minutter ble det spylt, og så fikk kahytten Iron-X LS. Den fant en hel del å reagere med, så det så ut som en massakre etter kun sekunder.

dsc_2850.jpg

dsc_2851.jpg

Mens IronX jobbet tok jeg en runde på felgene, som ble satt inn med Devil Wheel wash eller noe sånt. Skrubbet litt med børste der jeg kom til og sa meg fornøyd med det. Blandet vaskevann med CG Maxi Suds II og vasket hele bobilen unntatt taket, spylte av og skummet ned hele boligen med CarPro Hydro2Foam for å gi det som ikke skulle poleres noe beskyttelse. Deretter kjørte jeg fronten inn for å få litt ly for vinden.

Dagens verktøy ble Rupes 15MkII med Menzerna 3-in-1 for litt cut, en hel del gloss og noe beskyttelse. Maskerte alt som ikke var lakkert og gav gass.

50/50:

dsc_2852.jpg

Fikk besøk av en marihøne som lurte fælt hva jeg holdt på med:

dsc_2853.jpg

Bling! (dvs, ferdigbilder)

dsc_2854.jpg

dsc_2855.jpg

dsc_2856.jpg

dsc_2857.jpg

dsc_2858.jpg

dsc_2859.jpg

Tidforbruk fra start til slutt var ca 5 timer.

Bilder tillates ikke brukt uten samtykke.

• DCN Point 14