Gå til innhold

Skumanlegg som ikke skummer

Recommended Posts

Hei,

jeg har montert injektor på en høytrykkspyler. Den virker ikke å skumme så bra som jeg ser på diverse videoer.

spyleren er på 14l/min og 180 bar av merke Frank. 

Jeg bruker meguiars nxt såpe, med et blandingsforhold 1:128. Har også prøvd med rein såpe, men det skummer uansett bare litt. Jeg bruker kjemi dyse.

den suger greit opp fra beholderen, når den har spyttet ut 15liter har den brukt 1,5liter såpe.

se bilder av utstyr jeg bruker

IMG_1344.JPG

IMG_1343.JPG

IMG_1342.JPG

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert en del slike i forbindelse med jobb, og de der er ikke for å "skumlegge" men heller å såpelegge. For å få barberskum trenger man noe før munnstykke som skummer opp blandingen, slik et lite filter på skumkanoner har. 

Endret av Madas
Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutter siden, Madas skrev:

Har montert en del slike i forbindelse med jobb, og de der er ikke for å "skumlegge" men heller å såpelegge. For å få barberskum trenger man noe før munnstykke som skummer opp blandingen, slik et lite filter på skumkanoner har. 

Jeg skjønner, men hvis jeg da tar en skumkanon og blender igjen koppen hvis du skjønner, vil det da virke? Tar vekk dysa jeg bruker nå og heller bruker dysa fra en kanon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Hovet skrev:

Jeg skjønner, men hvis jeg da tar en skumkanon og blender igjen koppen hvis du skjønner, vil det da virke? Tar vekk dysa jeg bruker nå og heller bruker dysa fra en kanon.

Det er godt mulig ja. Skader ikke å prøve. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Madas skrev:

Det er godt mulig ja. Skader ikke å prøve. 

Skader litt når jeg må kjøpe en kanon 😂 Vet ikke om det er mulig å få kjøpt et sånn filter som kan monteres en plass heller :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...