Jump to content
Sign in to follow this  
blåhvitblogger

Sonax Premium Class lærpleie

Recommended Posts

blåhvitblogger

Jeg har jo fått med meg at Sonax kanskje har noe "gammel bensinstasjon" over seg her i DC, men min erfaring, både med Extreme-serien og Premium Class er veldig gode. Så vidt jeg vet er ikke Premium Class så lett tiljgengelig i Norge (jeg hamstrer hos ATU i Flensburg hver sommer ...), så kanskje er det ikke så mange her som har efaring med i disse? Uansett, så deler jeg erfaringene med min lærbehandling:

Innhold i pakken: Rikholdig, med to skumflasker, holder til mange behandlinger. Pluss med solid vaskekost

Renseeffekt: Virket veldig bra. Nå var ikke mitt interiør nedsauset i møkk, akkurat, men de få flekkene som var forsvant raskt, og "følelsen av rent lær" var god, spesielt på rattet.

Lærlotion: Lett å påføre, ikke noe behov for avtørking eller flikking i etterid.

Resultat: Visuelt hjelt topp - setene fikk tilbake sin matte fine nylærfinish, og de små sårene på sidestøtten forsvant bortiomt 90%. Men: Etter å ha stått natta over virket setene og rattet litt glatte. Det er jo bedre enn klebrig, for all del, men er det noen som har erfaringer med lærprodukter som kanskje er bedre på akkurat dette?

Les mer om behandlingen, og se flere bilder, på:

www.blåhvitblogg.no

BMW lærshine-3310.jpg

BMW lærshine-3323.jpg

BMW lærshine-3324.jpg

BMW lærshine-3334.jpg

BMW lærshine-3336.jpg

Tommy

Nå ser det ut som du er ute etter publisitet rundt Sonax (som har mye greie produkter, men ikke så mye brukt her i landet) og du linker til din blogg, som ser ut som den er fullsponset av dette merket, å dette er på kanten (hvis ikke over) når det kommer til å reklamere/fremme produkter her på DCN. Men hvis du kontakter admin, så kan du sikkert som alle de andre sammarbeidspartnerene her inne få satt opp en avtale for ditt merke.

Jeg er meget fornøyd med Swissvax sine skinnprodukter. :)

• DCN Point 9

blåhvitblogger
7 timer siden, Tommy skrev:

Nå ser det ut som du er ute etter publisitet rundt Sonax (som har mye greie produkter, men ikke så mye brukt her i landet) og du linker til din blogg, som ser ut som den er fullsponset av dette merket, å dette er på kanten (hvis ikke over) når det kommer til å reklamere/fremme produkter her på DCN. Men hvis du kontakter admin, så kan du sikkert som alle de andre sammarbeidspartnerene her inne få satt opp en avtale for ditt merke.

Jeg ser at det kan fremtå slik, siden lærpleiesaken - ved en tilfeldighet - kom samtidig med at Hellanor gikk inn som annonsør. Jeg skriver mer utførlig om dette  i en annen tråd .

Jeg selger altså ingen ting, men, ja er prøver å få litt inntjening på blåhvitblogg. Så om jeg er skyldig i å markedsføre noe her inne, er det vel selve bloggen. Om det er utidig, gi gjerne beskjed om det!

Men: I denne tråden var jeg oppriktig interessert i tilbakemeldinger på glattet etter lærbehandlig. Så du, @Tommy, mener SW kan være verdt forsøket for å unngå denne glattheten?

Tommy

SV sin leathermilk etterlater seg en finish som nytt skinn, og er verken glatt eller sticky, bare naturlig.

Knutis

Jeg har nok et annet inntrykk av Sonax på dcn enn deg blåhvit, de fleste som prøver produkter fra Sonax som de stort sett har kjøpt på Clasern, er veldig godt fornøyd med produktene.
De har en god glasscleaner, de har en god felgrens, de har gode pads som mange her på DCN tok sine første steg med, og helt kurante sprayvokser/sealere.

Turtle er forøvrig fortsatt stor i Norge, selges på din lokale bensinstasjon og brukes av alle som også polerte bilen sin en gang på 80-tallet. ;)

• DCN Point 1

alexanderst
10 timer siden, Tommy skrev:

SV sin leathermilk etterlater seg en finish som nytt skinn, og er verken glatt eller sticky, bare naturlig.

Beste jeg har prøvd på mine seter i allefall. Har prøvd både Colourlock (leather shield og den andre), Meguiars og Autoglym. 

blåhvitblogger
22 timer siden, Tommy skrev:

Nettopp det jeg er på jakt etter, må nok prøve noe i den duren neste gang.

14 timer siden, Knutis skrev:

Jeg har nok et annet inntrykk av Sonax på dcn enn deg blåhvit, de fleste som prøver produkter fra Sonax som de stort sett har kjøpt på Clasern, er veldig godt fornøyd med produktene.

Jeg er kanskje litt fordomsfull :-) Men ja, Claes Ohlson-sortimentet er ok det, om enn noe begrenset. Litt av mitt poeng med Sonax, er at de har mye mer i sortimentet enn det som blir markedsført i Norge. Om Premuim Class-serien vil være verdt prisen når den skal gjennom norske kalkyler, se det er en helt annen sak. Og jeg for min del vil i alle fall prøve ut SV eller tilsvarende før jeg kjøper inn neste sett, for å si det sånn ...

Flemmz

Fint å se resultatet av Sonax sitt lærpleiesett. Det ser utrolig pent ut på bildene, men hvordan er de nå etter litt bruk? Fremdeles glatte? 

Støtter deg ellers med Sonax, og mener de er noen av de flinkere som kjører både retail og pro marked, og veldig stabile på mange måter. Profiline perfect finish har vært en tankevekker for meg etter å prøvd meg med Meguiars 205 på myk lakk. Av med hatten for sonax for kraftig polish til myke sorte lakktyper.... 

Flemmz

Sonax produkt som ikke blir glatt: 

slpl.jpg

Jeg bruker Profiline leather care foam på lett/moderat skitne seter som er veldig kjapt å bruke og gir en flott nybil look og lukt, som er et tidsbesparende produkt som veldig bra resultat iforhold til tiden en bruker.

Edited by Flemmz
la til skuminfo