• 0
Kalleklovn88

Matte punkter i lakk?

Spørsmål

Heisann, noen som vet åssen jeg kan friske opp lakken på bilen min?

Har flere slags "matte" steder som jeg gjerne vil bli kvitt.. er ganske fersk innen bilpleie så hvor jeg skal begynne eller hvordan jeg skal gå frem

18578567_1239019319557489_339680887_n.thumb.jpg.82194f4ff53387284d55ec8af77edf76.jpg

Er en tidligere firmabil så ser ut som det er brukt noen kraftige kjemikalier for å fjerne gamle logoer eller noe?

18579261_1239019312890823_497072657_n.thumb.jpg.ee047349824c7535bc6b930f47e400ac.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

16 svar til spørsmålet

• 0

Kva har du av utstyr? 

Kva har du planer om å skaffe deg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Har ingenting poleringsutstyr. Tenkte handle en poleringspakke eller no fra bilnerden eller scandicshine

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg syns det ser ut som at noen har våtslipt der, uten å fått polert det ordentlig opp igjen. Mulig at det så bra ut etter han hadde polert men brukt polish med filler i seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hvordan kan jeg få det bra igjen da? Gå over med scholl s3 og så s30?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jepp, med maskin :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Gammel ubehandlet lakk pleier å bli oksidert sånn som det.

kjøre en grov og en fin polish så blir det bra 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

må jeg gå over hele bilen med s3 også s30 etterpå? eller holder det å gå over di matte flekkene med s3 også hele bilen med s30?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Vil du ha helt ripefri bil så tar du s3 på hele bilen, hvis ikke så holder det med å bare bruke den på de matte flekkene også s30 på hele :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0
Akkurat nå, PoliniAerox skrev:

Vil du ha helt ripefri bil så tar du s3 på hele bilen, hvis ikke så holder det med å bare bruke den på de matte flekkene også s30 på hele :)

menzema sine produkter da? samme måte viss jeg går over med medium cut også super finish etterpå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ja bare pass på at medium cut tar det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0
7 minutter siden, PoliniAerox skrev:

Ja bare pass på at medium cut tar det :)

lurte på å kjøpe denne pakken http://bilnerden.no/poleringspakke-menzerna-uber-140-mm, men kan jeg gå rett ifra heavy cut til super finish eller må jeg bruke medium cut også?
hehe nå var det masse nybegynner spørsmål kjenner jeg:blush:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Du må nesten se underveis om superfinish klarer og ta holgrammene etter heavy cut. Volkswagen er kjent for å ha hard lakk. i ditt tilfelle kanskje medium cut holder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0
2 timer siden, Kalleklovn88 skrev:

lurte på å kjøpe denne pakken http://bilnerden.no/poleringspakke-menzerna-uber-140-mm, men kan jeg gå rett ifra heavy cut til super finish eller må jeg bruke medium cut også?
hehe nå var det masse nybegynner spørsmål kjenner jeg:blush:

Jeg gikk fra Heavy til SF på Accorden som var den første bilen jeg prøvde på. Grovsteget rydder ok opp, så for meg holdt det med finsteget etterpå. Regn med at du må bruke en helg første gangen. 

EDIT: Jeg fikk kjøpt brukt maskin og produkter på kjøp/salg her inne. Legg ut annonse om hva du ønsker og du kan få deg en flott brukt maskin for en ok pris. 

Endret av FSHelgeland
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0
38 minutter siden, FSHelgeland skrev:

Jeg gikk fra Heavy til SF på Accorden som var den første bilen jeg prøvde på. Grovsteget rydder ok opp, så for meg holdt det med finsteget etterpå. Regn med at du må bruke en helg første gangen. 

EDIT: Jeg fikk kjøpt brukt maskin og produkter på kjøp/salg her inne. Legg ut annonse om hva du ønsker og du kan få deg en flott brukt maskin for en ok pris. 

Det ble scholl s3 og s30 til poleringa og CG butter wax, fikk det så billig på scandicshine:) 
Jeg fikk låne en maskin i første omgang men skal kjøpe egen når feriepengene detter inn.. ikke dumt å legge ut en annonse på kjøp/salg ja

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Butter wet waxen er såpass bra at den varer hvertfall en uke 😂

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0
53 minutter siden, Arild skrev:

Butter wet waxen er såpass bra at den varer hvertfall en uke 😂

Hehe såpass ja.. hva anbefaler du da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive