Jump to content
Sign in to follow this  
DS3PO

Nabo vært borti bilen IGJEN!?

Recommended Posts

DS3PO

Blir veldig oppgitt når jeg ser sånt som dette her - parkerte bilen (møkkete) for to uker siden, har ventet på bedre vær for vask. Når jeg hentet bilen for to dager siden er det veldig tydelig at "noen" har dratt jakke, bag eller noe inntil bagasjeluka og selvsagt laget dype riper man kjenner med neglen. Dette er i låst P-hus med faste plasser, bilen som står bak min S8 er selvfølgelig et vrak av en caravelle som brukes døgnet rundt med en lite pedantisk eier. 

Alt dette som et ripet opp ble lakkert for 4 mnd siden :(

Bør jeg ringe vedkomne og "spørre" om han tilfeldigvis har gnidd seg inntil bilen min og laget riper? Eller blir det bare for dumt? Kan ikke se for meg noen andre enn han kan å gått bak mellom S8en min og hans Caravelle.

Bildet taler for seg.

IMG_1044.JPG

ØHN

Med mindre du har tilgang til kameraovervåking av hendelsen, er det nok best å la det ligge.

Saken er selvsagt annerledes, hvis det kun er deg og eier av den andre bilen som har tilgang til parkeringsplassen.

• DCN Point 1

DS3PO

Garasjeanlegget har overvåkning ved inn og utkjøring, jeg kommer nok til å montere et IP-kamera over bilen min snart ettersom det ikke vil filme på noen offentlig plass og området allerede er skiltet som kameraovervåket.

Det frister å ringe å høre om han tilfeldigvis husker om han kan ha kommet borti og vil innrømme det, men da må han føle seg temmelig mistenkeliggjort når han blir oppringt på den måten, og det blir det fort dårlig stemning av.

Anders MK

Jeg tror nok ikke jeg ville latt det ligge helt iallfall, i frykt for at det kan skje igjen. Hva med å ringe eier og vise at du er lei deg over skaden og redd for at det skal skje igjen? Eventuelt kan du bare spørre om han vet hva som kan ha skjedd, uten å rette mistanken mot han direkte? Caravellemannen har sikkert ikke skjønt at han har gjort noen skade engang, og skjønner det sikkert ikke neste gang han skal ut med glidelåsbag'en sin :P 

Edited by Anders MK

DS3PO
2 minutter siden, Anders MK skrev:

Jeg tror nok ikke jeg ville latt det ligge helt iallfall, i frykt for at det jo kan skje igjen. Hva med å ringe eier og vise at du er lei deg over skaden og redd for at det skal skje igjen? Eventuelt kan du bare spørre om han vet hva som kan ha skjedd, uten å rette mistanken mot han direkte? Caravellemannen har sikkert ikke skjønt at han har gjort noen skade engang, og skjønner det sikkert ikke neste gang han skal ut med baggen sin :P 

Nei, det er det jeg frykter og.:lol: Jeg tenkte å slå av en prat for å fortelle om min noe sære hobby og omføntlige bil. Jeg har fått noen lignende riper før og mystiske skader på taket som umulig kan ha kommet fra noe annet sted enn i garasjen da denne bilen aldri blir parkert på kjøpesenter, i gate eller noe som helst "offentlig sted".

Bilen står 99% av tiden med heldekkende trekk over seg for å prøve å skjerme meg mest mulig mot det han måtte finne på av skumping borti bilen, men dagen da bilen ble parkert regnet det, og jeg tør ikke å ta på trekket når bilen er møkkete og full av småsand.

HAAL

Jeg tenker de klokeste valgmulighetene dine er:

1. Slå an den hyggelige praten. De fleste skjønner at andre mennesker blir sinte hvis man får en tydelig bulk o.l. i bilen, men de færreste forstår hvor "lett" riper kan oppstå, og at noen lar seg irritere over dette på det nivået mange her på forumet gjør.

2. Bytte p-plass. Hvis det er en spesifikk person er det bare å få bilen langt unna han.

3. Anklag han hvis du har sikkert bevis(video eller personlig observerer hendelsen)