todleif

Tips til coating på mc

Hei, no har eg kjøpt meg ny mc. (2011 modell)

Der er det visse plasser som er litt utsatt for slitasje. Som tanken. 

Tenkte å kjøpe ein coating. Den skal vel gi litt bedre beskyttelse mot riper. 

Det er kommet ein del på markedet no. 

Kva er å anbefalle? 

 

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg kjøpt carbon collective, platinum paint også oracle oppå det igjen , har ikke lagt det enda på sykkelen men lagt det på bil og er fornøyd med det der

Har kjøpt det til egen sykkel men ikke kommet så langt

 

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

beskyttelse mot riper? Foliering.

Ikke tro i den markedsføring rubbish.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok ikkje foliering. 

Tanken har tankpad. Meir enn det blir det ikkje lagt på den. 

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken får man vell uansett litt riper på , men vil tro en god Coating hjelper , blank folie ved lår /knær e ett alternativ
Jeg skal gå for anti skli folie sak der

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er riper på tanken no. Eg satser på å få vekk det meste med polering. 

So satser eg på at coating hjelper mot at nye riper skal komme. 

Vil nok ikkje skjule tanken med folie, sjøl om det finnes gjennomsiktig folie. 

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror bare det er å innfinne seg med at det blir riper i noen grad. Jeg polerer min GSXR 750 hver vår og coater minst 3 ganger i løpet av sesongen. Likevel blir det masse riper. Nå er nok Suzukilakken ikke den hardeste (eller tykkeste, for den saks skyld), men likevel. Kunne sikkert polert opp en gang i løpet av sommeren, men har en dårlig følselse for hvor mye korrigering den egentlig tåler med årene.
 

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har hatt motorsykkel i 14 år, so eg veit at det sikkert blir nye riper på sykkelen 😉

Men denne gangen vart det ein svart sykkel. Ein ser jo alt på den fargen! 

Litt riper tåler eg nok, men blankt skal det bli! 

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tror bare det er å innfinne seg med at det blir riper i noen grad. Jeg polerer min GSXR 750 hver vår og coater minst 3 ganger i løpet av sesongen. Likevel blir det masse riper. Nå er nok Suzukilakken ikke den hardeste (eller tykkeste, for den saks skyld), men likevel. Kunne sikkert polert opp en gang i løpet av sommeren, men har en dårlig følselse for hvor mye korrigering den egentlig tåler med årene.
 


Legger du Coating 3 ganger i sesongen ? Høres litt voldsomt ut da normalen er vell 12-36 mnd levetid på coating
Eller mener du voks?

Litt riper blir det vell uansett på tanken men er mer slitasje riper og ikke veldig stygge greier
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å få lagt crystal serum på? Den må du jo bruke 1500 sandpapir for å fjerne. Er jo nødt å være bestandig mot riper den.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt skeptisk der ein må bruke sandpapir for å ta det vekk. 

Må iallefall være lett å legge på og ikkje skape problemer da! 

 

Er tank og bakparten eg tenke å bruke coating på. 

Er ein del vinkler. Bakparten er i plastikk og tanken er i aluminium. 

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Arild skrev:

Den må du jo bruke 1500 sandpapir for å fjerne

 

Har du testet det selv? Hørte det samme om Cquartz for 10 år siden og Aquartz enda før det :) 

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke ha 1500 papir. Men man må røflig slipe vekk 10um for å få vekk serum. Unc-r derimot

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
19.5.2017 - 11.09, happyshine1991 skrev:

 


Legger du Coating 3 ganger i sesongen ? Høres litt voldsomt ut da normalen er vell 12-36 mnd levetid på coating emoji848.png
Eller mener du voks? emoji4.png

Litt riper blir det vell uansett på tanken men er mer slitasje riper og ikke veldig stygge greier

 

For å være helt nøyaktig, så er det typisk Fusso ved sesongstart, et lag voks midtsommers og ny runde med Fusso sånn helt på tampen. 
Mulig overkill, men det er jo en halvtimes jobb max på MC :)

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
For å være helt nøyaktig, så er det typisk Fusso ved sesongstart, et lag voks midtsommers og ny runde med Fusso sånn helt på tampen. 
Mulig overkill, men det er jo en halvtimes jobb max på MC


Men det er jo ikke det samme som Coating , men ja kanskje litt overkill men deg om det spørs hvor mye man kjører sykkelen og og hvor mye man vasker den
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive