Jump to content
Sign in to follow this  
todleif

Tips til coating på mc

Recommended Posts

todleif

Hei, no har eg kjøpt meg ny mc. (2011 modell)

Der er det visse plasser som er litt utsatt for slitasje. Som tanken. 

Tenkte å kjøpe ein coating. Den skal vel gi litt bedre beskyttelse mot riper. 

Det er kommet ein del på markedet no. 

Kva er å anbefalle? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stian1991

Selv har jeg kjøpt carbon collective, platinum paint også oracle oppå det igjen , har ikke lagt det enda på sykkelen men lagt det på bil og er fornøyd med det der

Har kjøpt det til egen sykkel men ikke kommet så langt

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mikeb

beskyttelse mot riper? Foliering.

Ikke tro i den markedsføring rubbish.

Share this post


Link to post
Share on other sites
todleif

Blir nok ikkje foliering. 

Tanken har tankpad. Meir enn det blir det ikkje lagt på den. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stian1991

Tanken får man vell uansett litt riper på , men vil tro en god Coating hjelper , blank folie ved lår /knær e ett alternativ
Jeg skal gå for anti skli folie sak der

Share this post


Link to post
Share on other sites
todleif

Er riper på tanken no. Eg satser på å få vekk det meste med polering. 

So satser eg på at coating hjelper mot at nye riper skal komme. 

Vil nok ikkje skjule tanken med folie, sjøl om det finnes gjennomsiktig folie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
vim

Tror bare det er å innfinne seg med at det blir riper i noen grad. Jeg polerer min GSXR 750 hver vår og coater minst 3 ganger i løpet av sesongen. Likevel blir det masse riper. Nå er nok Suzukilakken ikke den hardeste (eller tykkeste, for den saks skyld), men likevel. Kunne sikkert polert opp en gang i løpet av sommeren, men har en dårlig følselse for hvor mye korrigering den egentlig tåler med årene.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
todleif

Eg har hatt motorsykkel i 14 år, so eg veit at det sikkert blir nye riper på sykkelen 😉

Men denne gangen vart det ein svart sykkel. Ein ser jo alt på den fargen! 

Litt riper tåler eg nok, men blankt skal det bli! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stian1991
Tror bare det er å innfinne seg med at det blir riper i noen grad. Jeg polerer min GSXR 750 hver vår og coater minst 3 ganger i løpet av sesongen. Likevel blir det masse riper. Nå er nok Suzukilakken ikke den hardeste (eller tykkeste, for den saks skyld), men likevel. Kunne sikkert polert opp en gang i løpet av sommeren, men har en dårlig følselse for hvor mye korrigering den egentlig tåler med årene.
 


Legger du Coating 3 ganger i sesongen ? Høres litt voldsomt ut da normalen er vell 12-36 mnd levetid på coating
Eller mener du voks?

Litt riper blir det vell uansett på tanken men er mer slitasje riper og ikke veldig stygge greier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arild

Hva med å få lagt crystal serum på? Den må du jo bruke 1500 sandpapir for å fjerne. Er jo nødt å være bestandig mot riper den.

Share this post


Link to post
Share on other sites
todleif

Er litt skeptisk der ein må bruke sandpapir for å ta det vekk. 

Må iallefall være lett å legge på og ikkje skape problemer da! 

 

Er tank og bakparten eg tenke å bruke coating på. 

Er ein del vinkler. Bakparten er i plastikk og tanken er i aluminium. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mikeb
2 timer siden, Arild skrev:

Den må du jo bruke 1500 sandpapir for å fjerne

 

Har du testet det selv? Hørte det samme om Cquartz for 10 år siden og Aquartz enda før det :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
polishduden

Må ikke ha 1500 papir. Men man må røflig slipe vekk 10um for å få vekk serum. Unc-r derimot

Share this post


Link to post
Share on other sites
vim
19.5.2017 - 11.09, happyshine1991 skrev:

 


Legger du Coating 3 ganger i sesongen ? Høres litt voldsomt ut da normalen er vell 12-36 mnd levetid på coating emoji848.png
Eller mener du voks? emoji4.png

Litt riper blir det vell uansett på tanken men er mer slitasje riper og ikke veldig stygge greier

 

For å være helt nøyaktig, så er det typisk Fusso ved sesongstart, et lag voks midtsommers og ny runde med Fusso sånn helt på tampen. 
Mulig overkill, men det er jo en halvtimes jobb max på MC :)

  • DCN Point 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stian1991
For å være helt nøyaktig, så er det typisk Fusso ved sesongstart, et lag voks midtsommers og ny runde med Fusso sånn helt på tampen. 
Mulig overkill, men det er jo en halvtimes jobb max på MC


Men det er jo ikke det samme som Coating , men ja kanskje litt overkill men deg om det spørs hvor mye man kjører sykkelen og og hvor mye man vasker den

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...