Gå til innhold

Trenger tips til claying av bil og litt diverse

Larsiparsi

Recommended Posts

Larsiparsi

Har gått til innkjøp av rupes da maskin også har jeg noen spørsmål angående claying av bil. Ser at man kan velge mellom clay clut og clay bar, så lurte på hva som er "best"?  Også om det er noe stor forskjell på di forskjellig claybarene?   

Trenger også en metallpartikell fjerner viss noen har noen å anbefale? Mvh Lars Erik 😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

Det jeg har testet av claykluter legger igjen det vi kaller marring. Lett å fjerne men liker det ikke, derfor bruker jeg clay. 

Jeg bruker korrosol selv. Liker ikke iron-x pga lukta (korrosol lukter ikke så godt det heller men bedre enn iron-x).

Iron-s blir vel for svak har jeg hørt andre si men det finnes sikkert andre som et bedre også men korrosol er min favoritt

• DCN Poeng 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Arild ang claying, jeg har begge deler, men ender alltid opp med den vanlige clay baren selvom jeg har dårlig tid. Sikkert litt tullete, men men

Har vært fornøyd med Iron-X, Iron-S ble jeg skuffa over, kjøper aldri den igjen. Har ikke prøvd Korrosol.

• DCN Poeng 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martin.

For å fjerne metall støv så burde kjøpe Felgenblitz fra carspa!! Med DCN rabatt så kommer den på bare 80kr litern for en 10l dunk.

Feks 5L med korrosol koster da 150kr litern!

Felgenblitz kan brukes på felger og lakk. Denne skal sies er like god som korrosol også får halve prisen!!

Så bare avtal med en inne på forumet her om å dele det siden 10L eller 5L kan bli litt mye for en person.

Dette blir da også mye billigere for begge parter!

Endret av Martin.

Bilparken:  

1996 BMW E36 318is Sedan

1999 BMW E46 328ci Coupe

1972 Opel Manta A 1900SR

2001 BMW E46 316i Sedan

Martins Opel Manta A

Martins BMW E46 328CI

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow
24 minutter siden, Martin. skrev:

For å fjerne metall støv så burde kjøpe Felgenblitz fra carspa!! Med DCN rabatt så kommer den på bare 80kr litern for en 10l dunk.

Feks 5L med korrosol koster da 150kr litern!

Felgenblitz kan brukes på felger og lakk. Denne skal sies er like god som korrosol også får halve prisen!!

Så bare avtal med en inne på forumet her om å dele det siden 10L eller 5L kan bli litt mye for en person.

Dette blir da også mye billigere for begge parter!

må støtte denne! :)
har selv byttet ut korrosol med felgenblitz bare mtp prisen :P

jeg merker personelig ikke forskjell på de 2 :)

• DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...