Jump to content
Sign in to follow this  
kaw

Selge Ford'n hva kjøper jeg nå??

Recommended Posts

kaw

Begynner å bli drit lei trøbbelet med Ford sin perlemor lakk, så nå spekuleres det i salg.

 

Spørsmålet er. Hva kjøper jeg igjen.

 

Litt krav har jeg jo.

- 2008 eller nyere

- Litt motor kraft (140hk+)

- Km maks 120.000km

- Pris maks 270.000kr

- Tilhenger feste

 

Går jo fra Mondeo stasjonsvogn og er usikker på om jeg klarer meg med mindre bil eller om jeg klarer meg uten stasjonsvogn.

Har alltid vært Ford mann men kunne tenkt meg å prøve noe annet.

 

Har lyst på Automat, men setter det ikke som ett absolutt krav.

Kjør debatt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arild

Audi a4 b8 2.0tfsi 2012 eller så 👍🏼

Share this post


Link to post
Share on other sites
kaw
Kjekk bil med nydelig motor
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81564794
 
Har selv 3-serien av generasjonen etter med 1.6 turbo og 8-trinns automatkasse. Meget kjekk bil det også med en kvikk motor. Trimmes lett opp til ca. 200hk.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=78389705
 

Har tittet litt på de.
Prøvekjørte forrige generasjon før jeg kjøpte Ford'n. Hadde litt trøbbel med M-sport setene..
Jeg er ikke feit, men har en skade i ene hofta som gjør at jeg får vondt om det klemmer på muskelen i venstre hofte.
M-sport setene i den forrige ble for smale for hoftene mine. Ellers digget jeg den bilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dj john

Jeg ville anbefalt BMW også men så klart viss du ikke sitter godt så er jo det sikkert ikke aktuelt.Men hva med Volvo da?de har jo blitt kjempe fine og gode biler å kjøre.

  • DCN Point 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stig J
2 timer siden, kaw skrev:


Har tittet litt på de.
Prøvekjørte forrige generasjon før jeg kjøpte Ford'n. Hadde litt trøbbel med M-sport setene..
Jeg er ikke feit, men har en skade i ene hofta som gjør at jeg får vondt om det klemmer på muskelen i venstre hofte.
M-sport setene i den forrige ble for smale for hoftene mine. Ellers digget jeg den bilen.

Har hørt andre også som har kommentert sidestøtten i sportsetene på E9x. Og kan se den. Jeg har da en F30 med sportseter, og det er ikke mer plass i de. Så mtp. hofta så hadde jeg nok da sett etter en med standard seter.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Conkey

Jeg ble ryggoperert i høst og er fremdeles ganske sår. Valgte å kjøpe ny bil da "sportssetene" i S-Max'en ikke var gode for meg. Prøvde mye forskjellig og m-sportssetene var for harde for meg (i F11). De beste var klart forrige generasjon Volvo V70/xc70. Disse var langt bedre enn setene i nye V90. Men V70 ble for "gammel" for meg ift prisen jeg så på. Endte derfor opp med komfortsetene til BMW. Disse er helt prima og på høyde med V70. Om du får slike seter i 3serie vet jeg ikke.
Men plass, pris og komfort taler kanskje i favør Volvo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Capone

Jeg hadde fesi opp til DTE Systems i Hunndalen og hørt om de har en kurant 211 (facelift) eller 212 (preface) vogn inne som ikke har vært taxi. Avantgarde, takluke og 220CDI er stikkord :) Så hadde jeg smørt den i bakken på 20" Vossen, sota rutene helt frem og cruisa Mjøsa rundt!

  • DCN Point 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
kaw

V70 vurderes.
E klasse vurderes også samt c klasse.

BMW 5serie kunne jeg også tenkt meg. Men 2010 modell som er innenfor budsjettet føler jeg begynner å se gammel ut sammenlignet med mye annet.

20" Vossen er helt klart rette veien å gå.

  • DCN Point 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
asv

Tidlige F10/F11 er da absolutt innenfor det du skriver. Ser fort mye mer moderne ut enn E60/E61. F30/F31 i det nedre sjiktet begynner også å komme innenfor, men her hadde jeg kanskje tatt en godt utstyrt og godt holdt E90/E91 LCI istede.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87402999 Eksempel på F11 som ser grei ut. Sikkert ikke raskeste bilen i gata, men ei heller noen sinke.

 

Når det kommer til Mercedes hadde jeg gått for C klasse 204 om du ikke er ekstremt avhengig av god plass, spesielt barneseter er no herk i 204. 212 er absolutt grei biler det også med vesentlig bedre plass enn 204, men som en kar som er gla i å kjøre så liker jeg 204 mye bedre. 220cdi føles helt greit i begge, 200cdi føles litt undermotorisert i 212, og 250cdi er ikke verdt prishoppet i mine øyne. 204 220cdi føles forholdsvis kvikk.

(Føler jeg må skrive dette for andre gang på en uke elns: kke kjøp 211 når man faktisk har litt budsjett. Det er flotte biler, men de har dessverre eldes rask)

Edited by adivass
  • DCN Point 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prinsen

Hva mener du egentlig med litt ytelse? Foreldrene mine har en 2013 Mondeo med (jeg tror det er) 150 dieselhestekrefter. Det er overhodet ikke et skyv å skrive hjem om, så hvis det er i det området din bil også går i kan du klare deg med så lite som 110-130hk bensinturboer uten problem.

 

Hadde jeg vært deg og med ditt ønske om komfort, så hadde jeg kikket på relativt nye 508 eller C-klasser. Peugeot og Mercedes er jo kjent for komfort, men de er ikke i nærheten av å være så sportslig satt opp som Ford normalt er. Innenfor ditt romslige budsjett får du disse bilene helt opp til 2015-modeller på Finn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ØHN
25 minutter siden, adivass skrev:

(Føler jeg må skrive dette for andre gang på en uke elns: kke kjøp 211 når man faktisk har litt budsjett. Det er flotte biler, men de har dessverre eldes rask)

Enig! Jeg ville valgt 212 fordi det er en sikrere og mer moderne bil. Den har bedre komfort, god plass og mindre sjanse for uforutsette utgifter enn 211.

  • DCN Point 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
kaw
Hva mener du egentlig med litt ytelse? Foreldrene mine har en 2013 Mondeo med (jeg tror det er) 150 dieselhestekrefter. Det er overhodet ikke et skyv å skrive hjem om, så hvis det er i det området din bil også går i kan du klare deg med så lite som 110-130hk bensinturboer uten problem.

Dagens doning er en chippet 116hk diesel. Ca 180hk og 395nm. Går helt ok, men ikke mere enn det må.

Har testet den noen ganger mot en kompis sin passat 170hk med dsg og da er de omtrent gjevn gode frem til 120km/h. Da drar Forde'n ifra.

En bensin motor ville nok vært mer underholdende å kjøre.

Titter litt på A5. Med tfsi.
Men 1,8 turbo bensin i kombinasjon med automat i en slik bil ser jeg for meg bruker ganske mye suppe?
Tidlige F10/F11 er da absolutt innenfor det du skriver. Ser fort mye mer moderne ut enn E60/E61. F30/F31 i det nedre sjiktet begynner også å komme innenfor, men her hadde jeg kanskje tatt en godt utstyrt og godt holdt E90/E91 LCI istede.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87402999 Eksempel på F11 som ser grei ut. Sikkert ikke raskeste bilen i gata, men ei heller noen sinke.
 
Når det kommer til Mercedes hadde jeg gått for C klasse 204 om du ikke er ekstremt avhengig av god plass, spesielt barneseter er no herk i 204. 212 er absolutt grei biler det også med vesentlig bedre plass enn 204, men som en kar som er gla i å kjøre så liker jeg 204 mye bedre. 220cdi føles helt greit i begge, 200cdi føles litt undermotorisert i 212, og 250cdi er ikke verdt prishoppet i mine øyne. 204 220cdi føles forholdsvis kvikk.
(Føler jeg må skrive dette for andre gang på en uke elns: kke kjøp 211 når man faktisk har litt budsjett. Det er flotte biler, men de har dessverre eldes rask)

Takk for meget detaljert svar omkring biler jeg ikke har så greie på.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexanderst

200CDI er helt grei i 212, men jeg savner noe av gassresponsen jeg har i min 220CDI. Jeg har en 211 med de dyreste komfortsetene med luftputer, og har tilgode å finne noen som sitter vondt i disse på langtur og korte turer. Min far har en 212 prefacelift med avantgarde. Disse er ikke på langt nær like gode som mine seter, men sitter godt i disse også. 

 

250CDI er bare tull, ikke store forskjellen fra 220CDI. Da er 350CDI et større sprang, men denne er dyrere med påfølgende dyrere driftskostnader. 212 preface begynner å falle kraftig i pris, og du får nok en pen og velholdt utgave for 270 000,-. C-klasse og E-klasse er to forskjellige biler, og kan ikke sammenliknes spør du meg. På bruktmarkedet er det ikke så stor forskjell i pris heller. 204 preface er en direkte kjip bil innvendig, men faceliften er forbedret betraktelig. Sportslig og fin å kjøre, til og med 180CDI imponerer meg i C-klasse 204 facelift. Jeg hadde mye heller kjøpt en 212 prefacelift enn en 204 facelift. 

Edited by alexanderst
  • DCN Point 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...