paramed

Collinite No 476S kontra Collinite No 915

Nå som jeg har handlet 476S så lurer jeg på hvordan den er iforhold til 915, som jeg har litt erfaring med fra før. Hvordan er holdbarhet-glans/dybde på de to iforhold til hverandre? Har sett noen sammenligninger på ett par utenlandske forum, men synes det hadde vært greit og høre fra dere her hjemme mener.

Er stor tilhenger av Swissvax, og vet hvordan de er. Hvordan er Collinitene sammenlignet med Shield og Concorso?

Beklager Dag, ikke meningen og være utro, synes det er morro og prøve litt forskjellig.

PE

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes 915 er litt enklere å jobbe med, men tror holdbarheten til 476 skal være en tanke bedre.

Og i forhold til utseende så mener jeg at det meste kommer ifra et godt forarbeid fra poleringen.

Men jeg må si at jeg er veldig godt fornøyd med alle collinite voksene mine, men bruker 845 mest.

Bare husk å ikke la 476 ligge på for lenge før du buffer den av, da lager du deg bare ekstra arbeid...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes 476 var lettere på/av, men det kan ha med at det bare var ca 10'C i garasjen når jeg holdt på ;) Holdbarhet har jeg ikke testet pga bilen blir vokset relativt ofte ;) Syntes 845/476 ble finere enn 915 på hvit bil, men hører de sier det motsatte om sort bil..

Fra Collinite FAQ:

6) How long does your wax last?

Liquid/Gel Wax (845 and 925): 5-7 months depending on UV exposure.

Paste Wax (476, 885): 9-11 Months depending on UV exposure.

Marque D’Elegance (915): 8-10 months depending on UV exposure

Keeping your car in the sun all the time will slightly reduce these figures, and so will washing your car constantly with highly potent grease-cutting soaps. The wax is meant to protect your paint from the elements, so anything more than a non-abrasive soap is not necessary. Many times, hosing off your vehicle and drying it off with a towel will keep it looking great while preserving the coat of wax you applied.

http://www.collinite.com/faqs.htm

Endret av madskh
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

915 är IMO enklare att använda. Om du skall använda 476 så är det WOWO som gäller, gärna med en fuktig microfiberklut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive