Jump to content
Sign in to follow this  
Auroressa

Polering (?) evt coating ønskes på min nye bruktbil

Recommended Posts

Auroressa

Hei :rolleyes: Nettopp kjøpt meg drømmebilen , Audi A4 Avant 2014 modell. :wub:

Jeg er kjempe grønn på området, og aner ingenting om bil. Tror den hvertfall behøver en polering. Den har noen steinsprutskader som jeg vet om. Utover det i mine øyne er den fin å se på.. Er som sagt temmelig grønn på dette, har tidligere brukt vaskebøtte og turtle såpe på tidligere bil.. .Men skjønt her inne at dette er fy fy.  Ønsker å ivareta den nye bilen min :) Har heller aldri hatt hvit bil før :) 

Jeg har et budsjett på 5500,- 

Holder til i Østfold (Skiptvet - Askim ) . 

bil1.jpg

bil2.jpg

• DCN Point 1

johnsen90

Roger Solmyr her på forumet er dyktig og holder til i Askim. 

Hvis ikke han har kapasitet så har jeg en ledig luke om 3uker ca. (Sarpsborg)

• DCN Point 1

Arild

Både solmyr og johnsen er dyktige detailere så om du leverer til dem får du knall resultat! :) 

Bilen din ser bra ut på bilder men hva som må gjøres med den avhenger av hvordan den ser ut på nært hold. Som nevnt i den andre tråden så har jeg en hvit a6. Denne så også fin ut på avstand men på nært hold så var den jævlig. 

Masse vaskeriper osv. Når du får fjernet dette så får du glans. 

Bilpleiefirma får også glans men de bruker typisk glaze med fillere i som skjuler riper etc og det ser bra ut. Hvertfall i 2-3 uker. 

Når du nå får tatt en skikkelig jobb på denne så holder den lenge. Da kan du få en billig vedlikeholdspolering 1x i året og om du er forsiktig så holder den seg veldig bra i lang tid. 

Ikke noe fyfy å bruke turtle såpe men ville kuttet svampen og fått en vaskehanske i stedet, og også en bøtte med grit guard i (rist i bunn av bøtta) 

Men spør dem du får til å ta jobben om råd så får du de beste rådene til hvordan å vedlikeholde den jobben de utfører på din bil :) 

lykke til!

• DCN Point 1

Auroressa

Tusen takk til begge to for svar. Jeg har sendt melding til Roger og til deg Johnsen :)

Tusen takk for gode råd Arild , håper en av gutta har tid og mulighet til å hjelpe meg , kanskje jeg får noen tips om hva jeg bør da gå til anskaffelse for også. Per dags dato eier jeg ingen vaskeprodukter. Skulle ha gått til innkjøp av dette etter en shine på bilen . Avlyser nå timen jeg har imorgen på Riis Bilglass også, da dette kanskje bare er dumt å bortkastet penger. 

Tusen takk igjen begge to :)

• DCN Point 1

rogersolmyr

Sendte deg en melding. Stikk innom så ser vi hva vi kan bli enige om.

• DCN Point 1