Jump to content
Sign in to follow this  
Hawa

Brukt familiebil på budsjett

Recommended Posts

Hawa

Har sett meg blind på Finn.no den siste tiden etter en ny familiefrakter, og henvender meg til forumet for råd:)

Automat, plass til 2 barneseter og en pris opp mot ca 130.000,- hadde vært tingen.

Noen som har noen gode forslag?

Ingolf

Godt fornøyd med skoda superb, fin kombinasjon av plass nok uten å kjøre kassevogn. Bakovervendte seter funker til unga begynner på skolen, og senere får du aldri spark i seteryggen.

kenset

En kamerat kjøpte nettopp en 2011 Mondeo diesel med ca 60000 km for 139.000. De er det så mange av at jeg tror du finner noen bra kjøp om du leter. De er ikke så verst å kjøre heller :)

• DCN Point 1

Hawa

Takk for gode tips så langt!

Hadde vært topp med stor SUV! Har dessverre hørt skumle historier om 1.gen xc90, så det tørr jeg ikke:)

Superb hadde vært praktisk. Har kjennskap til VAG produkter, med noe varierende opplevelser. Spesielt dette sinkslippet, har du sett noe til dette på din Superb Ingolf?

Mondeo har jeg aldri vært borti. Burde testes det.. Hørtes ut som han fikk mye bil for pengene Kenset!

Hawa

Noen som kjenner til driftsikkerhet på 2007-> Mondeo?

ballemann

Jeg er på min andre Mondeo Mk4 nå, veldig gode biler.

• DCN Point 1

Skovdahl

Veldig godt fornøyd med min MK4 også, ingenting uforutsett eller dyre overraskelser av noe slag. 

Har byttet svinglager på begge sider nå nylig, og må bytte et hjullager fremme nå over helgen, men så har min ruslet 145k. 

• DCN Point 1

FSHelgeland

Kan jo finne mye fint i den prisklassen. Peugeot 508, Mondeo, Avensis, Hyundai i40, Insignia, Accord, Octavia, Citroen C5, 2011 Mazda 6... mye fint, skjønner godt at du ser deg blind. 

Har selv eid Accord, god bil men lite plass hvis du er mye over 175 cm og skal ha barneseter bak. Mazda 6 har jeg bestandig vært glad i derfor har jeg en helt ny nå. Peugeot 508 og Hyundai i40 synes jeg er fine. En kompis kjøpte i40 etter å ha hatt det som leiebil. Et hav av plass i de. 

Edited by FSHelgeland
  • DCN Point 1

Christer
38 minutter siden, Skovdahl skrev:

Denne har ruslet langt, men du har jo et år garanti ennå, så det bør være rimelig trygt. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94522489

Lite garanti igjen når den har gått 303.000, du... :)

Og frontlyktene var utrolig slitte og går nesten garantert ikke gjennom neste PKK.

Kbang

Kanskje litt ordinært og kjedelig, men Volvo V70 burde være et rimelig trygt og greit kjøp. Samme med Toyota Avensis.

Begge disse bilene er kjent for god kvalitet, lite feil, ingen rust eller sinkproblemer, samt såpass godt utvalg brukt at det kan være noen gode kjøp.

Polestarpolish

Kan anbefale denne typen FINN-kode: 88977050 grei bil lite problemer å gledelig at den drikker lite diesel så er nesten sann at du må tappe av istedenfor!Om du har automatkasse mister du ca 50nm i dreiemoment så er noe friskere med manuell ja!

Ingolf
3 timer siden, Hawa skrev:

Superb hadde vært praktisk. Har kjennskap til VAG produkter, med noe varierende opplevelser. Spesielt dette sinkslippet, har du sett noe til dette på din Superb Ingolf?

Har utbedret bakluke og over begge bakre hjulbuer, oppdaget før lakken sprakk og det gikk på garanti. Det var som bittesmå vanndråper, kun synlig etter lakkrens, og kom etter to år. Da blir det nye fem år garanti på reparasjonen.

På begge sider av bremselyset bak har det blitt vibrasjon el så lakken flasset av, også dette går på garanti. Litt diverse andre feil som garantien har dekket hittil, baklukemotor, ledningsnett førerdør, keyless i håndtaket, gpsantenne, speil som snur 180 grader når det har vært felt inn etc

Brodern har også superb og har ikke hatt noe tull...

Jeg kan ikke noe inngående om årsmodellene, vi har begge 2012, men det var en del småting som stereoanlegg som var litt shabby i 2010 f.eks.

Gps er svindyr å oppdatere med kart på 2012 derimot.

Kameraten hans er møllermekaniker og ville forhåpentlig vært ærlig om han burde kvittet seg med den etter garantiperioden. Det er ellers ikke noe spesielle overraskelser på disse, og greie priser på det som måtte komme.

Godt mulig jeg får et annet forhold til disse småtingene når jeg selv skal betale, men prisfallet på nybil frister mindre.

Edited by Ingolf

Hawa

Mange gode innspill!

Høres ut som mye er likt på tvers av VAG familien. Har vært flere ting med Passaten vår det året vi har hatt den. ikke imponert over lakkjobb (sinkslipp).

Hvis det stort sett er gode erfaringer med V70, Mondeo og kanskje 508 er disse veldig interessante.