Jump to content
Sign in to follow this  
Sefiroth

Lakk-korrigering på en BMW F11 535d 2013-mod.

Recommended Posts

Sefiroth

Hei!

Jeg ønsker å få utført en 2-stegs lakk-korrigering på en BMW F11 535d, som jeg privatimporterte fra Tyskland tidligere i februar.

Med ca. 120.000 kjørte km per i dag, så er det noen defekter og bruksspor som er synlige i/på lakken. Enkelte RDS og ellers diverse swirls som

er godt synlige i sollys...Men det forventet jeg å finne på en 4 år gammel bruktbil. :) 

Når jeg vasker bilen for hånd og i mest mulig DCN-stil, så ligger vannet flatt på lakken etterpå. Så bilen kan helt klart trenge en full detailing i den nærmeste framtiden.

Bilen har en mørkeblå metallic farge, og jeg ønsker å få hentet mest mulig glans og dybde ut av den.

Kan jo lage en liste over hva jeg ønsker å få utført på bilen, litt mer konkret.

- Korrigere bort typiske swirls og fjerne eller dempe RDS i lakken så godt det lar seg gjøre, og avslutte med en god voks som LSP. (Jeg vet at BMW bruker en hard lakktype som kan være krevende å behandle.)

- Kanskje våtslipe hvor det er nødvendig på lakken, og da tenker jeg på fugledritt og insektsrester som muligens har etset seg ned i lakken?...Prøver alltid å fjerne slikt så fort som mulig.

- Få lagt en passende felgvoks på sommerhjulene.

- Rense og behandle skinninteriøret, og ellers få utført en innvendig rens i standard DCN-stil. (Jeg har rødbrunt skinninteriør.) :) 

- Fjerne inntørkete vannflekker på rutene og få behandlet disse med et passende godstoff som gir vannskrekk. I alle fall på frontruta.

Jeg er fleksibel i den grad at jeg kan levere bilen hjem til den som sier ja til oppdraget i Vest-Agder, Aust-Agder eller Rogaland fylke. Og er klar over at bilen gjerne må stå i minst en uke ++.

Har tidvis lange arbeidsøkter på hverdagene, så jeg har best tid til å levere bilen i løpet av en lørdag eller søndag. Men kan muligens få dette til på en hverdag også. Selv holder jeg til i Farsund, Vest-Agder.

Sefiroth
20 minutter siden, k.tengesdal skrev:

Pm sendt emoji1303.png

Takk for superrask respons! :)

• DCN Point 1

Sefiroth

Dårlig utført "lakkering" av høyre speilkåpe, synes det er rart at den forrige eieren ikke valgte å få utført denne jobben mye grundigere på en dyrere bil.

Har vurdert å sende speilkåpa til omlakkering, men enn så lenge så lar jeg det være. :P

20170219_133415.jpg

goldie1337

Anbefaler k.tengesdal! :)

• DCN Point 1

Sefiroth

Oppdraget går til k.tengesdal, og jeg gleder meg til sluttresultatet. Takk for anbefalingene! :)

• DCN Point 2