Gå til innhold

Hvilken ShineMate maskin?


SanderCage

Recommended Posts

SanderCage

Jeg har allerede en rupes duetto maskin. Men savner en maskin som er litt mer medgjørlig på fanger, speil osv...Jeg vet at rupes mini er en knall bra maskin! Men den blir litt for dyr med tanke på at jeg er ganske nybegynner. Da er spørsmålet om noen har noe erfaring med Shine Mate EX 603? Eller eventuelt ShineMate EP803 Rotary?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Du kjøper 803 maskina. 

Så kjøper du også en scholl bakplate i 75 mm til den. Da har du en maskin som fungerer til det meste på både små detaljer og medium som du kunne bruke istedet for rupes mini f.eks.

jeg har selv både rupes 15, mini og 803 og 803 er helt knall! 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

803en er en mini/ibrid erstatter. Du kan ikke erstatte større maskiner med den men nå hadde trådstarter en duetto og trenger en mini og da er 803 en fet maskin.

603 er vel en da maskin og da kan du ikke endre pads til enda mindre som du kan på 803, menville kjøpt 75mm schollplata som er endel bedre enn de som følger med i kittet. Fungerer veldig bra på 30 og 50mm men likte den ikke på 75mm plata. 

 

MEN! 

Jeg elsker rupes mini maskina mi og hadde det stått mellom rupes mini og ep803 så hadde jeg beholdt minien uten den minste tvil i verden

Endret av Arild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
6 minutter siden, mavrick skrev:

Bør heller satse på ep 801 da kansje,med en bedre bakplate enn den som følger med.Har 100mm og 140mm uber padsB)

Da kjøper du heller en brukt rupes mk1 om det er kapitalen det står på.

kjøpte selv shinemate for å få en billigere ibrid lignende sak, men ville aldri bytta ut rupes maskinene mine mot en shinemate. Aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SanderCage

Takk for bra svar! Hvis jeg hadde fått vilja mi så hadde jeg seff gått for mini! Er stor fornøyd med Duetto så vet at rupes er en klasse for seg selv. Men da lander jeg nok mest sannsynlig på 803! Men du mener at 75 bakplate blir litt for bælete da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
19.4.2017 - 21.35, SanderCage skrev:

Takk for bra svar! Hvis jeg hadde fått vilja mi så hadde jeg seff gått for mini! Er stor fornøyd med Duetto så vet at rupes er en klasse for seg selv. Men da lander jeg nok mest sannsynlig på 803! Men du mener at 75 bakplate blir litt for bælete da eller?

Nja... scholl plata er hvertfall mye bedre

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
33 minutter siden, Christer skrev:

Noen som har bilde/kan ta bilde av 801/803 ved siden av en annen maskin man kjenner størrelsen på?

Her er 803 med rupes 15 og rupes mini:

IMG_0429.thumb.JPG.d82ae802d60ecd5ee60e42e981260fb5.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Takker og bukker. Den var jo ikke sååå liten egentlig, men prismessig sett mtp hva man får med i pakken er det jo gull uansett. Og bestiller man fra utlandet koster den en hel del mindre enn her på berget også...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
6 minutter siden, Christer skrev:

Takker og bukker. Den var jo ikke sååå liten egentlig, men prismessig sett mtp hva man får med i pakken er det jo gull uansett. Og bestiller man fra utlandet koster den en hel del mindre enn her på berget også...

Er omtrent på størrelse med rupes mini men roterende med forlenger og du får med 30-50-75 mm pads og bakplater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...