Gå til innhold

Hvilken ShineMate maskin?


SanderCage

Recommended Posts

SanderCage

Jeg har allerede en rupes duetto maskin. Men savner en maskin som er litt mer medgjørlig på fanger, speil osv...Jeg vet at rupes mini er en knall bra maskin! Men den blir litt for dyr med tanke på at jeg er ganske nybegynner. Da er spørsmålet om noen har noe erfaring med Shine Mate EX 603? Eller eventuelt ShineMate EP803 Rotary?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Du kjøper 803 maskina. 

Så kjøper du også en scholl bakplate i 75 mm til den. Da har du en maskin som fungerer til det meste på både små detaljer og medium som du kunne bruke istedet for rupes mini f.eks.

jeg har selv både rupes 15, mini og 803 og 803 er helt knall! 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

803en er en mini/ibrid erstatter. Du kan ikke erstatte større maskiner med den men nå hadde trådstarter en duetto og trenger en mini og da er 803 en fet maskin.

603 er vel en da maskin og da kan du ikke endre pads til enda mindre som du kan på 803, menville kjøpt 75mm schollplata som er endel bedre enn de som følger med i kittet. Fungerer veldig bra på 30 og 50mm men likte den ikke på 75mm plata. 

 

MEN! 

Jeg elsker rupes mini maskina mi og hadde det stått mellom rupes mini og ep803 så hadde jeg beholdt minien uten den minste tvil i verden

Endret av Arild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
6 minutter siden, mavrick skrev:

Bør heller satse på ep 801 da kansje,med en bedre bakplate enn den som følger med.Har 100mm og 140mm uber padsB)

Da kjøper du heller en brukt rupes mk1 om det er kapitalen det står på.

kjøpte selv shinemate for å få en billigere ibrid lignende sak, men ville aldri bytta ut rupes maskinene mine mot en shinemate. Aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SanderCage