Gå til innhold

Sitrusrens tok lakken på felgene :(

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Skulle ta en strekk på vinterfelgene i dag før lagring.

Første runde med Espuma Revolution, ble fordelt med myk pensel etter påføring med spraykanne, lot virke i 1-2 min før avspyling.
Vasket som vanlig med bilsåpe i felgvaskebøtta samt felg/dekkbørste fra MucOff.

De resterene tjæreflekkene sprayet jeg med 3M sitrusrens og penslet over før avspyling. Oppdaget til min forferdelse at lakken hadde

forsvunnet helt til grunninga flere steder! Dette er heldigvis på innsiden av felgene og bakerst mot kanten men allikevel, felgene er bare ett år gamle orig 18" til Passat GTE, jævlig irriterende.

Endret av redline
Skrevet

Kjedelig, har ingen erfaring med 3m sitrus rens men ser ut til å være sterke saker.:o.

Skrevet

Hadde jeg klagd til Møller,kan ikke tro at sitrus spray/rens kan gjøre dette [emoji26][emoji26][emoji107][emoji107]

Skrevet

og det samme skjedde med alle 4 felger i settet?

utrolig...

Not certified at anything really :)

Showcase

Audi S8
Skrevet

Forstår det at dette er surt merkligt er det, hart sett før at lakk på innsiden av felger tåler lite, men eg har brukt mye sitrus rens for å fjerne limrester fra lodd og aldri opplevd det du beskriver her nei :(

• DCN Poeng 1

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

The Punisher
Skrevet

Originale, OEM eller noen Møller har skaffet?? 

Vet at det Møller leverer ut som vinterfelger, disse MT-felgene har vært veldig opp/ned på kvalitet.

Skrevet

Gikk selv bananas med sitrusrens og slik loddfjerningshjul som skaper greit med varme på noen billigfelger her i høst, og de tok ikke skade av det.. Hadde forventet at originale felger skulle tåle hakket mer.

Jeg hadde tatt kontakt med møller og hørt hva de sier til dette, for det virker helt merkelig. Kan være at det har vært et parti med felger der det har skjedd noe feil i lakkprosessen f.eks.

Skrevet

Dette er originalfelgene som bilen leveres med så det er helt klart noe jeg skal ta opp med Møller. Ser ut som om de er slipt ned men er bare penslet med myk børste og sitrus som nevnt.

20170417_095200614_iOS.jpg

20170417_095207152_iOS.jpg

20170417_095212856_iOS.jpg

Skrevet

Har brukt sitrusrens uten noe problem på å ta av gummi rester fra lodd og slikt.

.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår