Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Lett rundt på forumet og ikke klart å få hele bildet på hvilken felgrens som er trygg å bruke uten å skade calipere.

Er det slik at syrefrie produkter kan brukes til felgrens uten å bekymre seg for tæring på bremsecalipere? 

Typer jeg tenker på er;

•  Autoglaze super-rim
  • Bilt Hamber AutoWheel
  • Scholl Rim7
  • P21S
  • CG Diablo Gel
Endret av lii8
  • DCN Poeng 1
Skrevet (endret)

De fleste vannbaserte syrefrie kjemikalier beregnet til rengjøring av felg er pH-nøytrale (pH~7) og vil være trygg å bruke på felg, lakk og calipere. Felles for mange felgrenser er at de inneholder en homogen blanding av en natriumforbindelse løst i vann som vil reagere med metallpartikler som bremsestøv, rust m.m. Et kjært barn har mange navn - kort sagt vil enhver pH-nøytral felgrens inneholde en form for hva vi kjenner som "Korrosol", "Iron-X", "Felgenblitz" osv i ulike konsentrasjoner med forskjellig farge og lukt.

Personlig bruker jeg petroleumsbasert avfetting (prickbort), alkalisk såpe (Surfex HD) og Korrosol/Felgenblitz til felgrengjøring. Dersom felgen er svært skitten og det er vanskelig å løse opp fastbrent bremsestøv kan du vurdere syrebasert felgrens med kort virketid (<2 min).

Endret av Hydrogen
  • DCN Poeng 1
Skrevet

kort fortalt en "slem" syrebasert (eller alkalisk for den del) felgrens er ofte snillere mot calipere enn ph nøytrale som du nevner, dem skal jo spise metall partikler så de smaker nok på alt annet av stål også er min erfaring :) 

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår