Jump to content
Sign in to follow this  
Br3z

hvordan holde mc plastikk bra?

Recommended Posts

Br3z

Hei. Farget Mc plastikk med mye dekaler/"klistremerker" på, sitter med beina inntil ol. og det blir fort mye småtteri i finnishen på det.

er det noen som har noen tips til hvordan man kan holde dette ok? uten å polere hele sykkelen etter hver kjøretur:P

hva slags type produkter bør brukes? 

er ganske fersk innenfor dette området.

Pec

Kjøp CarPro DLUX !
En semi-coating du kan bruke på all plast, gummi, chrome etc. En flaske holder til fler motorsykler.
Motvirker falming, at møkk ikke fester seg, fornyer plast og gummi.

• DCN Point 2

asv

Når du sier at du sitter med bena inntil, så regner jeg med du tenker på knærne inn i cut-out i tanken eller deromkring? Har sett mange som legger et lite felt med transparent folie akkurat der du vil ha kontakt mellom deg og maskinen. Dette vil nok være det som mest effektivt stopper ulumskheter i lakken fra å oppstå.
Man har jo også de typiske tankpadsa om du sitter lent inntil tanken, men jeg er ikke veldig overbevist der. Har det selv på min sykkel, men det er mest for syns skyld. Hadde satset på litt transparent folie der også.

Ellers, som sagt over, en coating på det meste annet er sikkert ikke dumt. Spesielt om du har mye farget plast på sykkelen som kan falme. Finn noe som er uv-resistent så burde sykkelen holde seg både ren og pen! 

Br3z
1 time siden, adivass skrev:

Når du sier at du sitter med bena inntil, så regner jeg med du tenker på knærne inn i cut-out i tanken eller deromkring? Har sett mange som legger et lite felt med transparent folie akkurat der du vil ha kontakt mellom deg og maskinen. Dette vil nok være det som mest effektivt stopper ulumskheter i lakken fra å oppstå.
Man har jo også de typiske tankpadsa om du sitter lent inntil tanken, men jeg er ikke veldig overbevist der. Har det selv på min sykkel, men det er mest for syns skyld. Hadde satset på litt transparent folie der også.

Ellers, som sagt over, en coating på det meste annet er sikkert ikke dumt. Spesielt om du har mye farget plast på sykkelen som kan falme. Finn noe som er uv-resistent så burde sykkelen holde seg både ren og pen! 

jeg kjører en ktm 690 smc nå, å der er det litt dumt å sitte med knærne inntill tanken da tanken er i hekken på den:P  alt er farget plast og ikke lakkert metall. har hatt r sykler ol før å di kan man jo bare behandle som en lakkert bil. det var dette med dekaler og farget plast jeg var litt usikker på. 

en slik coating oppfører seg ikke rart over klistremerker/dekaler heller?

KTM-690-SMC-R-2014-700px.jpg

asv

Forventet ikke at det var en SMC det var snakk om, så da er det bare å glemme det jeg pratet om vil jeg tro. Flotte sykler forøvrig!

"Problemet" her er vel at det er en bruk og kast mentalitet om plastikken på disse syklene. Det er såpass billig (i det minste når syklene blir et par år) at folk kjøper nytt istede for å vedlikeholde det. Det er myk plast som lett blir oppstripet og fælt, så tror kanskje ikke coating vil gjøre så mye for noe annet enn å stoppe lette slitasjemerker. Kanskje noe transparent folie over de berørte områdene kan være en idé likevel?

• DCN Point 1

MrBuin

Jeg har kun positive ting å si om Max Protect UNC-R jeg tipper den har holdt nå 10 000km , der sykkelen har stått ute meste parten av tiden , det er slitasje der kjøredressen møter plastikken men det er jo naturlig , skal også sies at dum som jeg er så har den ofte blitt vasket med med for sterk forvask. Desto mer imponert over coatingen :)

• DCN Point 1

Br3z

ser denne CarPro DLUX skal være god for 800 grader. er det noe serlig å bruke på lyddemperen tror dere? der setter jo skitt og drit seg veldig godt. er ett akrapovic anlegg det er snakk om så er ikke så mye motstand i det, så det blir heller ikke så hel#%#ettes varmt.

Edited by Br3z

Br3z
2 timer siden, adivass skrev:

Forventet ikke at det var en SMC det var snakk om, så da er det bare å glemme det jeg pratet om vil jeg tro. Flotte sykler forøvrig!

"Problemet" her er vel at det er en bruk og kast mentalitet om plastikken på disse syklene. Det er såpass billig (i det minste når syklene blir et par år) at folk kjøper nytt istede for å vedlikeholde det. Det er myk plast som lett blir oppstripet og fælt, så tror kanskje ikke coating vil gjøre så mye for noe annet enn å stoppe lette slitasjemerker. Kanskje noe transparent folie over de berørte områdene kan være en idé likevel?

nei, du får jo ett plast sett til under 4000 kr, pluss dekaler som er like dyrt som plasten da:P men tengte liksom om det var murlig å holde den litt pen litt lenger. for som du sier er det myk plast som blir veldig fort ripete...

Roargutten

Max Protect UNC-R skal jo være veldig motstandsdyktig og slitesterk. Denne blir til en tynn gummimembran som er veldig effektiv til å beskytte mot steinsprut og slitasje. 

Max Protect har også en coating som heter V3 som tåler opp til 1200 grader og som binder seg veldig bra til metall, denne ville jeg brukt på eksos og også felgene.

Audi S8

Har lagt en en del coating UNC-R på mototsykler å har fått mangen gode tilbakemeldinger på dette :)

Siste sykkelen eg la MP på nå brukte eg UNC-R 1.7  det var enda  bedre men krever litt å legge den.

Men skal du ha det beste så er det å få noen som kan det å legge Xpel på sykkelen å så topper du xpel  med UNC-R da har man det beste som er

denne sykkelen la eg unc-r på

denne la eg UNCr 17 på plasten, plasten var så glatt å fin med 1.7!

• DCN Point 3