Gå til innhold

Recommended Posts

longbow
Skrevet

Eg er på jakt etter relativt billige trommel til høytrykkspyler, med rundt 20-30M stålarmert slange. Har noen noen erfaringer rundt dette?

Trenger ikkje å rulle seg inn selv, er godt nok med sveiv.

Eg har i dag en karscher K5, vil den klare og drive noe slikt?

Tok ett kjapt søk på ebay, og fant denne http://www.ebay.com/itm/Reel-with-96ft-30m-Hose-DN08-for-Pressure-Washer-Karcher-HD-HDS-2m-400bar-HOSE/281755794390?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D40130%26meid%3Da1aaec051f43456394e7cb22873c6759%26pid%3D100005%26rk%3D4%26rkt%3D6%26mehot%3Dpp%26sd%3D281728063790

Vil det kunne funke? noen som har noen erfaringer med disse, kvaliteten og slikt? Og finnes det overganger til min spyler.

IGL Kenzo master installer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

.

Skrevet

overganger skal man alltid klare å lage hvis man virkelig vil, og det finnes mest sannsynlig å kjøpes en plass.
Når det kommer til om det kan drives så kan det være verdt å se på at koblingene og slangen i den trommelen har samme diameter som den orginale slangen.
Kan også si at oppstaren på spyleren vil bli merkbart tregere, de fleste spylere starter når trykket kommer under en viss grense.
Når du har 30meter slange, skal først trykket ut av  30 meter slange, så skal det trykksettes igjen før du har en brukbar stråle.
Du må nok regne med at denne syklusen tar noen sekunder

longbow
Skrevet

Blir det bedre med tanke på oppstart og slikt når det med tiden blir en større spyler?
På jobben har vi 40-50 meter med slange, og merker null til dette, men spyleren er også noen hakk større.

IGL Kenzo master installer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

.

Skrevet

Svært interessant spørsmål dette. Fikk meg til å lure på det samme. Min far prøvde å koble en 20 meter slange til sin K5, uten hell. Dette var da en slange med bakovervendte dyser i enden for å rense rør med. Det var ikke sjans å få det til å fungere. Maskinen bare fortsatte å bygge opp trykk til den stoppet. Virket som om den ikke var kraftig nok til å klare å kjøre vannmengden gjennom slangen. Når det er sagt, så kan det jo være at spyleren vår ikke var helt frisk. Det høres ihvertfall utrolig praktisk ut! Håper noen andre klarer å svare på dette.

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

slendrian
Skrevet

Merker det samme ombord på båten jeg jobber på. Vi har en liten høytrykksspyler fra Nilfisk som vi bruker i maskinrommet også har vi 4 stk fra proffserien til Nilfisk for vasking av fabrikk og dekk. De er særdeles ømfintlige på typen dyser som blir brukt, og spyledyse på lillemaskinen er bare å glemme. 

Riktig utstyr til riktig jobb kan man konkludere med. 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår