kris1986

Frustrert...

Heisann folkens! Vil dele en litt kjip erfaring med dere! Dere husker kansje den sorte BMW 525 touringen Petter og jeg tok for en liten stund siden? Den var omlakkert tre/fire ganger, hvor delene ikke var lakkert på likt;

-Panser + v. fremskjerm

-Venstre (resten)

-Bakfanger

-Høyre side

Lakkjobben, spesielt på panser og høyre bakdør var rett og slett stygt håndtverk. Vi kjørte over hele bilen på samme metode for å fjerne skavankene som bilklargjøreren hadde laget, og etter IPA- wipe kom det frem masse laaaange swirls/kjørespor på enkelte deler på bilen, untatt panser, som er lakkert, taket (org.) og bakluke (uvist). Eieren var veldig fornøyd, for det så bra ut (er nøye....) og mens Petter fiksa opp bilen sin på lørdag, så tilbudte jeg eieren av bimmeren en omgang for å fjerne alt av defekter som var igjen, tok med alt jeg har av produkter (untatt lakkrens) og prøvde meg med dette, i rekkefølge:

-Menzerna 106FA med Meguiars beige finishingpad - fjernet swirls, men ble litt kjørespor igjen.

-Meguiars MG#9 Swirl remover 2.0 med samme pad som ovenfor, dette virket veldig bra (spekket av fine oljer)

Tok så en IPA wipe over testpunket mitt, og da ble hele døren matt og det kom masse riper fra min nye microfiber fra SS (ultra plush eller noe..) Har flere av disse, og har ikke opplevd det før. Så kom Petter, som hadde med den nydelige NXT såpa, så jeg tenkte jeg skulle stjele litt av den så den kunne fjerne oljene fra bilen, for etter MG#9 så det bra ut hvis jeg brukte QD og mf for å ta av oljene.. Det funka ikke!

Så tenkte Petter på CG Vertura Bond får hånd, men jeg mente jeg kunne bruke den på den roterende, noe som virket? Turte ikke å se om den inneholdt fillere så testet litt på panseret til Petter hvor jeg fant ut dette:

Området jeg polerte ble strøkent, mye pga "oljene" i den, etter jeg tok IPA wipe kom det litt frem, men at den sliper litt, det tror jeg. Denne redda meg på BMW'en hvor jeg fikk vekk swirls, men jeg TROR det er noen kjørespor igjen. Eieren er storfornøyd, men når jeg tror det er litt kjørespor på bilen, så er det litt kjipt. Men når/hvis Vertura lager kjørespor, da begynner jeg å lure... hehe...

Men synes det er rart at IPAen "ødelegger" lakken på en slik måte, noen av dere som har opplevd dette før? Det skjedde ikke på hverken min eller Petter sin, som også er omlakkert.. Men skal sies etter;

Vertura x 1

Vics Conc. x 2

Nattys Blue x 1

ble bilen ufattelig pen ;) Tror Petter har noen bilder også? B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_7528.jpg

IMG_7526.jpg

IMG_7525.jpg

IMG_7522.jpg

IMG_7521.jpg

IMG_7520.jpg

IMG_7519.jpg

IMG_7545.jpg

IMG_7543.jpg

IMG_7541.jpg

IMG_7536.jpg

IMG_7532.jpg

You`re the man, Kris!!!!!

Endret av Petter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk, sjef :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
takk takk, sjef :D

Flot !! Bra jobbet som altid gutta. Lidt av en job, men den blev utrolig bra til slut :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du får kjørespor av Verua bond kan det være pga roterende og denne, den tørker fort ut mht maskin, testet den med DA maskin og den ble fort tørr da i allefall, tørker den ut lager pad merker vil jeg tippe ?

Ser blankt ut da uansett, men når en selv vet det er der er det ikke like god følelse en har :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk på roterende med 1800-2200 omdr. tror jeg det sto på den, men kjørte ikke direkte lenge med den, så ingenting tørket ut.. Men han er veldig fornøyd nå, det er jo bra.. blir det mer tull med bilen prøver jeg faktisk cyclo på den ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive