Gå til innhold

Recommended Posts

JGNotland
Skrevet

Heisann! I dag oppdaga eg at bak luka har gått i stå... Når eg skulle avvarde med bilen på veg til jobb i dag, så viste det seg at den satt gadd fast. Heile bilen låser seg tilsynelatande opp på normalt vis, og luka lager den lyden den pleier å laga når eg trykker inn handtaket, men den står likevel fast. Nokon som har eit tips eller tre til meg? Kan nemna at det er snakk om ein 2008 BMW E91.

BMW E30 320I

BMW E91 320D

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Skrevet (endret)

Sjekk om sikringen er intakt

Endret av Mr. Bean
Skrevet

prøv å kom deg inn i bagasjerommet ved å legge ned baksetene.
Se etter en propp eller et deksel som du kan vippe ut, og en wire eller tau som du kan trekke i.
Mange bmw har nødåpning på bakluka fra innsiden siden "låsen" til bakluka er elektrisk

erikstein
Skrevet

Prøv å koble fra batteri. Vent 30ish minutter. Koble til igjen. 

Skrevet
56 minutter siden, JGNotland skrev:

Skal sjekka sikringen emoji108.png

Er det nokon som veit kva som eventuelt må kodast om eg koplar frå batteriet?

Det er jo ingen grunn til å kople ut batteriet så lenge fjerning og kontroll av sikringen gjør samme nytten...

JGNotland
Skrevet
Det er jo ingen grunn til å kople ut batteriet så lenge fjerning og kontroll av sikringen gjør samme nytten...

Fekk melding opp i displayet i dag at batterispenningen var lav, etter som eg tolka den. Kan henda det har noko å sei og. Men eg skal sjekka sikringen og[emoji4]

BMW E30 320I

BMW E91 320D

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Skrevet

Da lader du batteriet. BMW har vel sånn at dei kobler ut ein del elektronikk når batterispenninga er låg. 

Men rekner ikkje med at det har med bakluka. 

Men BMW har og ofte problem med at ledningene til bakluka ryker. Er ein svakheit på mange modeller

JGNotland
Skrevet

Lada som bare det i natt. Alt såg ut til å fungera i dag. Både klokke og tripteller nullstilte seg for kvar oppstart... men no har eg trua på det![emoji6]

Måtte krypa inn og finna nødopningen av bakluka i går for å mysa litt. Men alt lagde dei same lydane som alltid. Microbryter i bakluka og bakvindu såg ut til å fungera som normalt. Så det var forhåpentligvis berre batterispenningen. Bilen har stått mykje i ro den siste månaden.

BMW E30 320I

BMW E91 320D

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår