Gå til innhold

Feil kombo pad/produkt?

Recommended Posts

Blackhawk
Skrevet

Hei!

Som mange andre har jeg blitt bitt av basillen. 

Foreløpig har det gått i vask/voks og innvendig rengjøring. Har lenge ønsket å ta steget opp til maskinpolering og da bilpleiekongek hadde tilbud her forleden, kjøpte jeg et sett der. I settet fulgte det med menzerna 300 og AG Super Resin Polish. Putene var av merket carwise og gikk under navnene "Lett slipende" og "ekstra fin". 

Jeg har en 08 Volvo S80 med både større og mindre riper (vaskemaskinriper). Jeg kjørte på med MZ 300 og den "lett slipende" puta. Selv etter å ha kjørt flere runder, forsvinner ikke ripene. Hverken store eller små. Startet med å spre på lav hastighet også kjøre opp tempo på maskinen. Glansen blir litt bedre, men jeg vil jo fjerne ripene også. 

Er det mulig at denne kombo'en er for dårlig? Burde jeg hatt en grovere pute?

Arild
Skrevet

Gi super resin polishen i gave til noen.

stikk på bilnerden.no å handle deg noen uber puter i forskjellige farger. 

Uber Gul = Rubbingpute

Uber Orange = Medium polering

Uber Grønn = Polering

Uber Blå = Glans/Avsluttende polering

Uber Svart = Glans/Voks/Forsegling

Du bør hvertfall ha gul /orange for ripefjerning. Kanskje noen av de andre også men svart trenger du neppe.

så stikker du i tråden til @Capone her å kjøper det han har av menzerna. Han har alle grader til salgs billig.

Arild
Skrevet
7 minutter siden, Blackhawk skrev:

Takker for svar! Da blir det nye puter☺️

Anbefaler å kjøpte finere polish også. Som sagt har @Capone fra grov til veldig fin billig til salgs.

du bruker grov (300 som du har) til ripefjerning. Så går du finere oppover for glans. 

arsalan88
Skrevet

Jeg anbefaler deg å lese litt på forumet. ganske mye info, om alt egentlig. Legger ved link til guide for maskin polering.

Hydrogen
Skrevet

Du må nok benytte grovere middel og pads med større korrigeringsevne for å fjerne dype riper og swirls. Jeg anbefaler deg i første omgang å lese deg opp på maskinpolering og produkter. Du kan også lese denne, en S&S fra et medlem som har korrigert en 2007 S80 i mørkeblå.

Det finnes et hav av merker og produkter, så det er lett å bli forvirret. Legger ved en oversikt av grovhetsgrad av pads og poleringsprodukter:

Oversikt over puter

Oversikt over poleringsmiddel

Lykke til med detailingen

Blackhawk
Skrevet

Takker for raske tilbakemeldinger og gode svar! Ser at jeg må investere i flere og grovere puter. Så får jeg bare prøve meg fram på hva som fungerer😊 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår