Jump to content
Sign in to follow this  
PenguiN-

Løvblåser til å tørke bil.

Recommended Posts

PenguiN-

Hei,

Er det noen her som bruker løvblåser til å tørke bilen ?

Dette er jo helt genialt. Raskere, morsommere og HELT uten unødvendig berøring på nyvasket lakk.

Så er spørsmålet: Hvilken løvblåser anbefales ?

Prinsen

Kan ikke si jeg ser den helt store tidsbesparelsen på å blåse ren bilen :P 

PenguiN-

Nei, men da ser du kanskje fordelen ved å slippe å å røre bilens lakk unødvendig...?

PenguiN-

Hvorfor kommer man ikke til overalt med løvblåser som man kommer til med en mikrofiberklut? :)

_Makki_
‎2‎/‎17‎/‎2017 - 14.22, _Makki_ skrev:

:eek:

2 timer siden, PenguiN- skrev:

Hei,

Er det noen her som bruker løvblåser til å tørke bilen ?

Dette er jo helt genialt. Raskere, morsommere og HELT uten unødvendig berøring på nyvasket lakk.

Så er spørsmålet: Hvilken løvblåser anbefales ?

her er drt brukt en Husqvarna 525BX.

Hirobofly
57 minutter siden, PenguiN- skrev:

Hvorfor kommer man ikke til overalt med løvblåser som man kommer til med en mikrofiberklut? :)

En løvblåser har jo ofte en lang tut og motoren bakpå som gjør at den er litt knotete å håndtere når man skal tørke på taket, etc. Men det er selvsagt mulig, selv om man blir litt sliten i armene.;)

Den blåser jeg linka til er sånn sett genial, med slange, man kan holde den i handen/så på bakken og at den blåser varmluft.

Sopro

Mange løvblåsere har vel også eksosen ut blåsedelen, og hvor kommer luften den blåser fra, tenker da om den vil blåse små sandkorn etc på bilens lakk

Capone

Ser ikke problemet med å tørke bilen med et godt tørkehåndkle som suger skikkelig med vann, ihvertfall ikke hvis man går over med en god QD som drying aid så hånkleet glir fint over panelene. Da innstallerer du ingen riper så lenge bilen er skikkelig ren. Det er ikke det morsomste man gjør, men allikevel helt uproblematisk. Også er trykkluft helt genialt å blåse vekk vann fra pakninger, griller, felger, tanklokk, speilkåper, mellom paneler og andre plasser hvor det som regel samler seg eller drypper vann fra etter vask.

Det finnes noe som heter Metro Vac Blaster Sidekick som fungerer greit, ville heller brukt denne enn å drasse rundt på en diger løvblåser hvis jeg måtte velge. 

• DCN Point 1

Prinsen
16 timer siden, PenguiN- skrev:

Nei, men da ser du kanskje fordelen ved å slippe å å røre bilens lakk unødvendig...?

Egentlig ikke. Bilen er ren når jeg tørker den, så riper er det lite av.

Ingolf

bruker 2takts Hitachi løvblåser selv, holdes enkelt med en hånd og med to hender når man løfter for å ta taket. Ryggsekkblåser ville ikke fungert.

Blås gjerne plassen ren først, så er det neppe noe sand som kommer direkte inn i maskina, og så må man bruke huet på de nedre panelene for å ikke sandblåse bilen da det som ligger på bakken det blir løfta...

eksosen blåser ut på siden.

Fordelen er at man lett klarer seg med 1 håndkle, det går raskere, og får alt ut fra småkroker som kunne rent ned etterpå, og felger som jeg ellers ikke ville tørket.

ps - En av naboene hater meg på livstid pga jeg vekka gamla fra dagenderpå kl 10 en søndag, og jeg har fått kjeft i en selvvaskehall etter et minutt fordi en kar "jeg forsøker å jobbe her!" - uten at jeg hverken forstod hvor han kom fra eller tja...

Arild

Når det først er mange som skriver om løvblåsere... jeg trenger en løvsuger ... aner ikke om de fleste blåsere også suger men noen her kan kanskje anbefale en som fungerer til suging for har litt for mye løv på tomta mi som vi må plukke opp

Capone
25 minutter siden, Ingolf skrev:

Fordelen er at man lett klarer seg med 1 håndkle, det går raskere, og får alt ut fra småkroker som kunne rent ned etterpå, og felger som jeg ellers ikke ville tørket.

Hvilke tørkehåndklær har du? Jeg sverger til Auto Finesse Aqua Deluxe selvom de er dyre. Et sånt orker å tørke en ubehandlet Transporter (lang type) uten at man må vri det opp underveis..

Polish

Bruker Clas Ohlson sin. Kjøpte den på tilbud til 299,- Funker helt fint. Er bilen vokset med Fusso blåser dråpene utrolig lett av. Ja det er faktisk forskjell på Fusso vs andre vokser. Har noen felt på panseret hvor jeg tester vokser, og ser tydelig av dråpene blåser lettere av på felt med Fusso.

Ingolf
54 minutter siden, Capone skrev:

Hvilke tørkehåndklær har du? Jeg sverger til Auto Finesse Aqua Deluxe selvom de er dyre. Et sånt orker å tørke en ubehandlet Transporter (lang type) uten at man må vri det opp underveis..

Ikke noen som suger bra nok hehe, de har tapt seg. Det har liksom ikke blitt prioritert så lenge jeg har hatt alternativer, og det er en jungel av meninger på hvilke håndklær som er best.

Capone
Akkurat nå, Ingolf skrev:

Ikke noen som suger bra nok hehe, de har tapt seg. Det har liksom ikke blitt prioritert så lenge jeg har hatt alternativer, og det er en jungel av meninger på hvilke håndklær som er best.

Jeg har prøvd litt av hvert, men faller alltid tilbake på det fra Auto Finesse. "Ho slutte ikke å suge før du klapper te ho!"

Blytungt når du er ferdig og tar 2 dager før det er tørt igjen uansett hvor hvit du var over knokene når du vrei det opp, men allikevel.. :) 

• DCN Point 1