Gå til innhold

QuickJack lanseringstilbud!


Bilnerden.no

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bilnerden.no
16 timer siden, remisyv skrev:

Hei. Var egentlig klar til å bestille den største med ekstra SUV adapter, men leste ett spørsmål fra kunde på bilnerden.no. Gjelder største lengde på løftepunktene som er ca 152cm fra ytterkantene på den største modellen. Lastet ned manualen og gikk under bilen for å måle det på min VW Touareg er ca 185 cm !!!! Er kjent at i USA er det mest store biler og gjerne mye større enn "lille" Touareg så jeg synes at dyreste, største og med "SUV" adapter passer kun på Mini SUV ? Vet dere om det kommer modell som passer hmm "Vanlige" biler som er i dag?

Ble deppa nå da jeg gledet meg til å få den i garasjen :(

Mvh Remi

Det stemmer som Hirobofly nevner over at du kan løfte med QuickJack'en på tvers, minuset med dette er at man mister litt av tilkomsten under. For dekkskift, detailing og mange andre ting vil det for øvrig ikke utgjøre noen forskjell ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overlay
1 hour ago, Christer said:

Jeg tolker det der som at de allerede produserer dem, men p.t. bare i små kvanta og at man får priser ved å henvende seg direkte til QJ. Tipper de koster 3-500 dollar mer enn stålversjonen... :)

Jeg også, men Bilnerden kontaktet QJ og de fortalte at de ikke er i produksjon enda, men antok at de var leveringsklare om 6-8 måneder. :) 

 

Endret av overlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Jeg har mottatt min og funnet feil i manualen.

På tilkobling av strøm på pumpe står det at pluss skal kobles på siden og minus kobles på toppen. På min lift er det motsatt, bare til info om det er flere som sliter med at den ikke vil pumpe olje ut i systemet :) 

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly
17 minutter siden, Reidar skrev:

Jeg har mottatt min og funnet feil i manualen.

På tilkobling av strøm på pumpe står det at pluss skal kobles på siden og minus kobles på toppen. På min lift er det motsatt, bare til info om det er flere som sliter med at den ikke vil pumpe olje ut i systemet :) 

Ja, ser at det står omvendt i manualen. -Jeg merka ikke det siden jeg kobla opp etter den røde og svarte merkingen på selve enheten. Burde vært retta opp fra QJ da. (eller i alle fall av BN om de har laga norsk manual)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

På min er det rød pakning mellom plasten og mutter på både pluss og minus, for å gjøre forvirringen komplett :D 

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Da er det ikke så lett å finne det ut nei!

PS: Et trix er å skru fast startkablene i pumpe-enheten og så har klypene i andre enden for å koble på batteri. Da minsker man bra risiko for at klemmene hopper av og kortslutter bilens batteri, etc.B)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bilnerden.no skrev:

Det stemmer som Hirobofly nevner over at du kan løfte med QuickJack'en på tvers, minuset med dette er at man mister litt av tilkomsten under. For dekkskift, detailing og mange andre ting vil det for øvrig ikke utgjøre noen forskjell ;) 

Hei. målte på tvers også og mangler fortsatt 15 cm. Touareg er kanskje ikke så lang men ganske bred :( Litt lite di 152cm men, vente på den nye modellen så lenge og er ikke sikkert at dem kommer. Og disse igjen kan være for store for andre biler igjen. Skrev selv til QJ med prisforespørsel men ikke fått noe svar enda. Men hva om jeg kjøper brukte kraftige aluminiums kjørebruer som di på bildet og legger i mellom? Kan kappe di til ønsket lengde med festpunkter og, da slipper jeg også adapter settet for suv da disse bygger opp en del også ;)

kjørebru1.jpg

kjørebru2.jpg

kjørebru3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Jeg mener å ha sett på andre utenlandske forum hvor folk har opplevd at QJ er for kort for å nå bort på jekkfestene, at de har lagt oppå firkant-stålrør  (70x70 eller noe) på de originale gummiputene på QJ og så brukt eks hockeypucker eller det andre settet med gummiputer oppå firkantrøret for jekkfestene.

De har da 2 lange firkantrør, 1 på hver side som dekker fremre og bakre jekkfeste.  

-Altså noe ala samme tanke som du er inne på med de kjørebroene..... Blir jo litt extra greier og sikkert "warranty-void" på sekundet fra QJ/BN. ;)

 

Ikke mulig å sette gummiklossene annet sted enn på de originale jekkfestene? -Selv ikke sånne slissa klosser som passer på falsen på kanalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Hirobofly skrev:

Jeg mener å ha sett på andre utenlandske forum hvor folk har opplevd at QJ er for kort for å nå bort på jekkfestene, at de har lagt oppå firkant-stålrør  (70x70 eller noe) på de originale gummiputene på QJ og så brukt eks hockeypucker eller det andre settet med gummiputer oppå firkantrøret for jekkfestene.

De har da 2 lange firkantrør, 1 på hver side som dekker fremre og bakre jekkfeste.  

-Altså noe ala samme tanke som du er inne på med de kjørebroene..... Blir jo litt extra greier og sikkert "warranty-void" på sekundet fra QJ/BN. ;)

 

Ikke mulig å sette gummiklossene annet sted enn på de originale jekkfestene? -Selv ikke sånne slissa klosser som passer på falsen på kanalen?

Bilen min har egenvekt på 2350kg så legge "slissa klosser" på kanalen er nok mye verre enn å bruke kjørebruer Er ikke anbefalt på så store/tunge biler. At det blir ekstra "greier" ja, men det blir det også med originale adapter settet som jo tar hele belastningen på veldig liten flate. Så det med "warranty-void" er nok ikke relevant siden man bare utvider med 15cm på hver side. Er nok mye verre om man bruker QJ på en ikke rett underlag eller med helling.

Kom på at kan jo bruke f.eks 2stk 2"x8 bjelker som er limt sammen eller enda bedre ferdige limtrebjelker. Høyden i mellom er ikke noe problem da Touareg og andre SUV har god plass i mellom. Min bil er i tillegg utstyrt med pneumatiske dempere som jeg kan regulere høyden mye med. Så etter undersøkelser har jeg nå bestilt meg en BL-7000SLX ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Du nevner tyngden på bilen og bekymring om skade på kanalene, da bør du også vurdere risiko for at bilen på nettopp 2350 kg ikke står trygt/sikkert på QJ.:huh:

For å være helt klar: Løsningen med extra anlegg på QJ er ikke anbefalt/farlig. 

 

Håper du blir fornøyd med BL7000SLX ved trygg og sikker bruk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
8.3.2017 - 18.31, remisyv skrev:

Hei. Var egentlig klar til å bestille den største med ekstra SUV adapter, men leste ett spørsmål fra kunde på bilnerden.no. Gjelder største lengde på løftepunktene som er ca 152cm fra ytterkantene på den største modellen. Lastet ned manualen og gikk under bilen for å måle det på min VW Touareg er ca 185 cm !!!! Er kjent at i USA er det mest store biler og gjerne mye større enn "lille" Touareg så jeg synes at dyreste, største og med "SUV" adapter passer kun på Mini SUV ? Vet dere om det kommer modell som passer hmm "Vanlige" biler som er i dag?

Ble deppa nå da jeg gledet meg til å få den i garasjen :(

Mvh Remi

https://www.youtube.com/watch?v=zP24ru8SdBc

Viktig å få noen som kan å sveise til eventuelt å gjøre det. Er en fordel å bruke pinne sveis med basiske elektroder (Esab OK 48.15 f.eks.), eller rørtråd med gass (dette for å få en seigere og sterkere sveis). IKKE flussfylt rørtråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern
17.3.2017 - 21.25, J@N skrev:

https://www.youtube.com/watch?v=zP24ru8SdBc

Viktig å få noen som kan å sveise til eventuelt å gjøre det. Er en fordel å bruke pinne sveis med basiske elektroder (Esab OK 48.15 f.eks.), eller rørtråd med gass (dette for å få en seigere og sterkere sveis). IKKE flussfylt rørtråd.

Dette er den gamle modellen og de nye BLX har allerede denne "forlegningen" ut fra feste/sving punktet på jekken.

Ser det er noen her som er redd for å løfte på kanalen?
regner med da dere tenker på kanalen utenfor jekk punktene, da så godt som alle biler blir løftet opp med kanalen også med f.eks 2 søyler bukk når bilen er på verkstedet.

Nå har jeg hatt i min blx 5000.
996 GT3
Nissan GT-R
Bmw E9x 
Porsche 911 RSR 73mod
Bmw E24 635csi
Volvo V50
Peguot 3008
+++++ som ikke jeg husker

Supert verktøy.... 
 

  • Liker 1
  • DCN Poeng 1

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k_sandnes
Friday, March 17, 2017 - 21.25, J@N skrev:

https://www.youtube.com/watch?v=zP24ru8SdBc

Viktig å få noen som kan å sveise til eventuelt å gjøre det. Er en fordel å bruke pinne sveis med basiske elektroder (Esab OK 48.15 f.eks.), eller rørtråd med gass (dette for å få en seigere og sterkere sveis). IKKE flussfylt rørtråd.

No offence:) Men dette er det dummeste jeg har sett idag.

 

En elendig modifikasjon. Den blekk biten er ikke laget for å bære vekt på den måten uten noe form for understøttelse.

Ser jo også i filmen at den kneler nedover. Og den vil jo ha enorm påkjenning akkurat i overgangen der.

Naturlig seleksjon er det å drive med modifikasjoner på slikt utstyr.

18 timer siden, Tyggern skrev:

Dette er den gamle modellen og de nye BLX har allerede denne "forlegningen" ut fra feste/sving punktet på jekken.

Ser det er noen her som er redd for å løfte på kanalen?
regner med da dere tenker på kanalen utenfor jekk punktene, da så godt som alle biler blir løftet opp med kanalen også med f.eks 2 søyler bukk når bilen er på verkstedet.

Nå har jeg hatt i min blx 5000.
996 GT3
Nissan GT-R
Bmw E9x 
Porsche 911 RSR 73mod
Bmw E24 635csi
Volvo V50
Peguot 3008
+++++ som ikke jeg husker

Supert verktøy.... 
 

Fleste biler har jo jekke punkt på kanalene der de er ekstra forsterket. Men på diverse biler er de plassert ganske så idotisk at de er vanskelig å få tak på og det kan nok være en utfordring på qj og andre saksløftere. 

På en tosøylers har du jo høydejustering osv på løfteputene.

Resten av kanalen er jo ikke enormt sterk og det er vel derfor en ser en del biler med bulker i de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
6.3.2017 - 15.20, Bilnerden.no skrev:

Har fått litt oppdatert informasjon fra QuickJack og jeg er faktisk litt usikker på om de kommer i godkjent CE-merket 230V-versjon, dessverre. Foreløpig så er vårt beste tips å gå for denne sammen med en Biltema smart-lader dersom man ikke ønsker å koble seg til batteriet på bilen ;) 

Hvorfor kan dere ikke selge 230V power unit?, når dere kan selge QuickJack Motorcycle Lift Adapter Kit og Ranger RML-1100 Motorcycle Jack som heller ikke er CE-merket?

b8a764cf-8cc4-4c46-9f9e-43e610901887-ori

https://www.quickjack.com/downloads/QuickJack-Instruction-Manual-Rev-I-June-2018.pdf

Endret av Nickname
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bilnerden.no

Det skal ikke være noen krav til at Motorcycle Lift Adapter Kit og Motorcycle Jack skal CE-merkes, mens 230V Power Unit er det krav om at skal være CE-Merket. Stusser for øvrig litt på at det står spesifisert at det ikke er CE-merket på nettsiden, så vi skal få dobbeltsjekket dette. Takk for at du gjorde oss oppmerksom på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...