Gå til innhold
HAAL

Beskyttelse ved utendørsparkering

Recommended Posts

HAAL

Heisann DCN.

Jeg er i den kinkige situasjonen at jeg har en relativt ny bil jeg ønsker å ta godt vare på, men forholdene tilsier at jeg må svelge noen kameler.

Jeg er studerer et ganske værhardt sted uten å ha råd til garasjeplass. I tillegg reiser jeg bort i lengre perioder og da må bilen stå igjen. Den blir utsatt for mye vind og vær. Spesielt tenker jeg på all snøen som legger seg oppå den.

Det er snakk om store mengder over perioder på 1-2 måneder. Det at snø/is ligger i ro er jeg ikke videre bekymret for, men på et eller annet tidspunkt må jeg børste av dette, og der ser jeg fare for unødvendige riper og skader.

Tanken har vært innom pressening eller duk, men ser for meg at dette kan gjøre vondt verre.

Tenker jeg må legge en god coating på i hvert fall.

Ønsker innspill til lure løsninger. Setter stor pris på alle forslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bige

Hei

Har til min Mb w212 sedan kjøpt form sydd presenning fra Usa - den var lagd i Kina - som har 4 lag med ett super mykt mot bilen og en "alu" blank ut side . Har for meg virket i 2 sesonger .

Bilen er tørr enda det har blåst og regnet MYE . siden den er fasong sydd passer den som en hanske med strikk og låse stropp foran og bak . Fulgte med henge lås og wire til og låse mitt under bilen - konklusjon - meget fornøyd . Eneste jeg husker ikke leverandør men ebay var tingen

Endret av bige

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HAAL

Tusen takk for svar.

Da er det vel best å dekke til en ren og tørr bil før jeg reise avgårde.

Ser at det er mange ulike selskaper og varianter av biltrekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig