Gå til innhold
Eirik1892

Xenon fra Biltema

Recommended Posts

Eirik1892

Veit at dette har blitt tatt opp før, men klarte ikke å finne tidligere post.

Har gått ei xenonpære på bilen, ser at Biltema har ds2 pære til 400 kr hvilket er ganske billig .. spørsmålet er om noen har erfaring med pærer fra Biltema eller om jeg bør gå for et dyrere alternativ hos mekonomen f.eks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst

En kamerat av meg har det. Jeg skiftet samtidig på samme bil (vi har begge E-klasse med Bi-xenon). Kjøpte philips extreme white pærer, men så veldig stor forskjell er det ikke.

Kjør på

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sondresvan

Jeg kjøpte xenon konverteringskit til å ha i projektorlykter. Litt fargeforskjell på pærene, men lyser ellers greit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A. Gaastjønn

Kjøpte på ebay. 100kr for 2stk. Fungert alle tiders sia eg monterte dei for 1,5 år sia!

http://www.ebay.com/itm/D2S-6000K-HID-XENON-PAIR-Two-REPLACEMENT-BULB-Lamp-Bright-White-Light-New-DS2-/181559095251?hash=item2a45c3efd3:g:o00AAOSw-jhUA2ch

Like greit å bytte begge. Er vanlegvis ikkje lenge før nr. 2 ryker. 

Endret av A. Gaastjønn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Capone

Byttet på en kamerat sin bil, de fra Biltema holdt ca like lenge som en våpenhvile i midtøsten så de ble returnert. Bestilte fra eBay og de har fungert siden :) Virker som kineserne begynner å få teken på dette nå og at pris og kvalitet ikke nødvendigvis går hånd i hånd.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst

Nå er det 1 år siden han skiftet til Biltema sine pærer, og de lyser strøkent enda!

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eirik1892

Har fått de fra Biltema på plass etter litt banning og svetting, så håper de holder en stund..

uansett så er kvitteringa tatt vare på dersom de ryker med en gang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
605

Jeg lagde en mini-test for ett par år siden, og fant ut at Biltema-pærene var ganske greie, selv om de ikke kom helt opp mot Philips xtreme vision.

Dette var riktignok D1S, men her er innlegget fra dengang:

Du får forresten veldig billige D2S pærer her (2 stk for 385.-), og mener at lysguru @Christer mente de kom fra en produsent med iallefall nogenlunde brukbart renommè :)  

https://www.acb.no/Details.asp?ProductID=3099

Endret av 605

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer

CNlight-pærer er anstendig, ja. Og til under 400 kroner for 2 er det ingenting å lure på. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig