Gå til innhold
Thomas84

Lakkbehandling av ny bil.

Recommended Posts

Thomas84

Hei,

Nå er det snart levering av min nye bil, og jeg tenker at den skal få et godt utgangspunkt.

Jeg vurderte lenge å gå for en tilgivende sølvfarge, men det ble for kjedelig. Valget falt til slutt på en brilliantblå Mercedes C-klasse.

Jeg driver med lakk/karosseri, men har de siste årene blitt sittende på kontoret. Mao er jeg ikke helt grønn på lakkering og oppretting, men detailing virker for meg som et eget fag.

På tidligere biler har jeg tatt meg av vask og shining selv, med et resultat jeg har vært fornøyd med. Dette har riktignok vært brukte biler, så kravene har ikke vært veeeldig høye.

Anbefaler dere keramisk coating, eller vonsbehandling? Begrunn gjerne svaret:)

Dere er ikke de første som får spørsmålet, men jeg har inntrykk av at det er mange forskjellig meninger på hva som gjør seg best.

Jeg ønsker gjerne å sette bort denne første behandlingen for å få det best mulig, så skal jeg heller ta vasking og polering/voksing derfra på egenhånd.

Hvem er rett person/firma for dette?

Mvh,

Thomas

IMG_4083.PNG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst

Kjører du til andre siden av Oslo, er kanskje dette noe for @ØHN

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
e30 tic

Dersom du liker å "kose" med bilen selv er det jo helt kurant med en god voks så gjør du dette selv både som ny og i ettertid.

Etter å ha vert noen ganger på kurs hos @Car Spa så kan jeg også anbefale dem på lakk forsegling, prisen er heller ikke ille på nybil og legging av keramisk lakkforsegling.

Selv bruker jeg både voks og kjemisk alt etter bil og kundens ønsker :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED

Du kan også legge en annonse under jobb ønskes utført og så der du hvem som kontakter deg.:).

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig