Gå til innhold
Himate

Valg av bakplater på roterende ?

Recommended Posts

Himate

Hei !

Ett kjapt spørsmål...

Har tenkt å bruke uber sine puter til en makita 9237CB. Er det noen bakplater som anbefales eller er det mer eller mindre samme hva ?

MÅ ikke bruke bare uber puter, bare ett utgangspunkt :)

edit: Kan også legge til at jeg har en del rupes puter, hvordan funker evt de på roterende?

Endret av TNJ85

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden

Hvis du skal ha bakplater så tar du med Gtechniq sine så får du alt fra samme butikk :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Himate
38 minutes ago, polishduden said:

Hvis du skal ha bakplater så tar du med Gtechniq sine så får du alt fra samme butikk :)

Tenkte det samme :) Takker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy

Har kjørt mye roterendes maskin opp gjennom årene, og prøvd mye forskjellige bakplater, men min favoritt er fremdeles den lilla Scholl bakplaten.

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Himate

Satt og så på bakplater og endte opp med Flex PE 14-2... Er det mulig

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CooperWorks

Flex PE 14-2 er en herlig arbeidshest. Kjøpte først en billig bakplate på bilnerden og den var bare boss. Altfor hard og vanskelig å vinkle. Har nå lilla Scholl bakplate og det tok poleringsgleden noen hakk opp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Himate
8 hours ago, CooperWorks said:

Flex PE 14-2 er en herlig arbeidshest. Kjøpte først en billig bakplate på bilnerden og den var bare boss. Altfor hard og vanskelig å vinkle. Har nå lilla Scholl bakplate og det tok poleringsgleden noen hakk opp :)

Denne du tenker på ? http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_73&product_id=150

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_
11 timer siden, Himate skrev:

Satt og så på bakplater og endte opp med Flex PE 14-2... Er det mulig emoji23.png

Hei,

Jeg har alle typer bakplater fra Koch Chemie på lager. 

375.jpg

376.jpg

374.jpg

Den siste er samme som Scholl Abrafix lilla ;)

Kan leveres på Karmøy i morgen om du er interessert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Himate
Hei,

Jeg har alle typer bakplater fra Koch Chemie på lager. 

375.jpg

376.jpg

374.jpg

Den siste er samme som Scholl Abrafix lilla
Kan leveres på Karmøy i morgen om du er interessert

Bestilte igår, fikk nettopp beskjed om at pakken er på vei... Hadde ellers handlet rett fra deg. Liker i grunn best å handle lokalt så sant det lar seg gjøre Jeg har derimot meget lite erfaring med roterende, så visst du vet om noen som trenger en hjelpende hånd mot litt opplæring så må du bare si ifra

Takker for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_
14 timer siden, Himate skrev:

Bestilte igår, fikk nettopp beskjed om at pakken er på vei... Hadde ellers handlet rett fra deg. Liker i grunn best å handle lokalt så sant det lar seg gjøre emoji4.png Jeg har derimot meget lite erfaring med roterende, så visst du vet om noen som trenger en hjelpende hånd mot litt opplæring så må du bare si ifra emoji4.png

Takker for svar emoji4.png

Jeg kan godt anbefale deg dette kurset:

Bl.a jeg som er instruktør og sammen med oss får mulighet til å prøve mange forskjellige maskiner som er på markedet samt 2-3 typer roterende. Passer veldig fint for nybegynnere også da vi ordner deltakere i grupper ut i fra erfaring med bl.a maskinpolering.

Ellers kan du få litt backup lokalt fra meg ;)

Endret av _Makki_

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Himate
5 hours ago, _Makki_ said:

Jeg kan godt anbefale deg dette kurset:

Bl.a jeg som er instruktør og sammen med oss får mulighet til å prøve mange forskjellige maskiner som er på markedet samt 2-3 typer roterende. Passer veldig fint for nybegynnere også da vi ordner deltakere i grupper ut i fra erfaring med bl.a maskinpolering.

Ellers kan du få litt backup lokalt fra meg ;)

Er nok ikke dumt å ta ett kurs nei :) Den helgen er jeg dessverre opptatt mener jeg... Vet du når dere skal holde andre kurs fremover ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
e30 tic

Lilla scholl platen som tommy viser til er veldig god. Jeg har to slike. 1 er utslitt.

Koch sine er også veldig gode. Viktig at dem ikke er for harde. Da blir det grining på harde pads

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa

Ikke testet de selv, men CarSpa har et godt utvalg av bakplater

Husk også VIP rabatt du har som VIP medlem her på DCN :) 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
k_sandnes

Ikke for å kuppe tråden. Men jeg har kjørt kjørt en del roterende med 3M 09552 perfect-it bakplate som passer fint med feks 140mm uber. Til tider syns jeg den er vanskelig å kjøre.

Men med flexipads 75mm bakplate og 100mm uber kjører jeg veldig enkelt å kontrollert.

Er den 3M plata for stiv?

14902915827291170326464.thumb.jpg.c1b59421ba145a0e42ac673a6c09c4d0.jpg

Endret av k_sandnes
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutmyr
Ikke for å kuppe tråden. Men jeg har kjørt kjørt en del roterende med 3M 09552 perfect-it bakplate som passer fint med feks 140mm uber. Til tider syns jeg den er vanskelig å kjøre.
Men med flexipads 75mm bakplate og 100mm uber kjører jeg veldig enkelt å kontrollert.
Er den 3M plata for stiv?
14902915827291170326464.thumb.jpg.c1b59421ba145a0e42ac673a6c09c4d0.jpg

Ja mest sannsynlig. Scholl sin lilla er veldig god. Koch Chemie er ikke så god
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
k_sandnes
1 minutt siden, Knutmyr skrev:

Ja mest sannsynlig. Scholl sin lilla er veldig god. Koch Chemie er ikke så god

Da tror jeg skal bestille meg en lilla Scholl :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer

Jeg har en Festool-bakplate med stivt skum; denne er 120% ubrukelig til alt annet enn brevvekt. Gtechniq sin er veldig god, middels stivt skum, kan dog bli litt kjip med stive pads. Scholl sin lilla Abrafix-bakplate er den beste jeg har brukt; har bare ikke somlet meg til å kjøpe en enda siden jeg er såpass fornøyd med Gtechniq sin og fordi jeg stort sett kjører Flex DA...

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig