Gå til innhold

Colourlock shield - GTECHNIQ L1 LEATHER GUARD


lii8

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med bruken av disse to produktene?

 

  • Hvor mye bruker man typisk på en behandling
  • Hvor enkelt er de å legge
  • Andre erfaringer (lukt, hvor lenge 'varer' en påføring før ny behandling...etc)
Endret av lii8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
41 minutes ago, A. Gaastjønn said:

Vi har ikke noe erfaring med  GTECHNIQ L1 LEATHER GUARD, og kan derfor ikke uttale oss om dette. Derimot kan vi sterk anbefale

Colourlock Leather Shield. Som gir god beskyttelse mot friksjon og missfarging, produkter er godkjent av bland annet VW, Audi, BMW, Lufthansa. M.V

 

Mvh. 

Car Spa. 

Endret av Car Spa
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
4 timer siden, lii8 skrev:

Er det noen som har erfaring med bruken av disse to produktene?

 

  • Hvor mye bruker man typisk på en behandling
  • Hvor enkelt er de å legge
  • Andre erfaringer (lukt, hvor lenge 'varer' en påføring før ny behandling...etc)

Hei!

 

Jeg har ingen erfaring med Gtechniq Leather Guard, men har brukt CL Shield.

  • Skal vel innrømme at jeg aldri har tenkt over forbruket, men det er ikke veldig mange milliliter som går med på f. eks et sete. Til eget bruk holder en 125ml flaske en god stund.
  • Veldig enkelt. påføres nyrenset og tørt sete, med medfølgende svamp eller lakksprøyte. Kan med fordel tørkes umiddelbart med varmepistol eller evt hårføner. Det er viktig å legge tyyynt, da det kan bli "skjolder".
  • Ingen lukt. Colourlock sier rebehandling etter 3mnd, men dette gjør man etter behov. Førersetet vil jo naturligvis fortere få behov for ny rens og beskyttelse. Har man skinn som er omlakkert må det påregnes oftere behandling.

Håper det var litt oppklarende - hvertfall med tanke på Shield :) 

  • DCN Poeng 3

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
3 minutter siden, lii8 skrev:

Takker for tilbakemelding @Car Spa og @Storefot :thumbup:.

 

Når du sier at jeg bør gå over med varmepistol/hårføner - skal det da ikke tørkes/buffes av med MF først? Kun påføring tynt og så tørke med pistol/føner?

Burde en også sette på varmene i setene?

Shield skal tørke inn på overflaten etter påføring, ikke buffes av. Selv om du ikke bruker varme, så vil det i løpet av ganske kort tid tørke. Setevarme har nok lite for seg :) Varmepistol/hårføner er for å få det berøringstørt så å si umiddelbart. Hvis du kan vente bittelitt, og ikke gjør det ute i lav temperatur så trenger du ikke tenke på det :) 

  • DCN Poeng 1

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har benyttet Gtechniq L1 og har et positivt inntrykk av produktet. Veldig enkelt å påføre på lik linje som Colourlock shield. Latt produktet tørke etter behandling og aldri hatt behov for å tørke bort rester med produkt. Kan også sterkt anbefale Gyeon Leather Coat. Men rensen til Colourlock er i en egen særklasse, synes jeg :) 

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
42 minutter siden, lii8 skrev:

Takk for tips @Hydrogen :)! Ingen særskilt lukt av Gtechniq sin leather guard? Lest at Gtechniq sin Smart Fabric (tekstil impregneringen) lukter veldig ved påføring.

Smart Fabric lukter som den gjør pga høyt innhold av isopropanol, noe som gjelder mange impregneringsmidler. 

  • DCN Poeng 1

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjøper Colourlock Cleaner, Protector og Shield så skulle det holde med produkter for nyere biler?

Skjønt det slik at disse kan brukes på de fleste nyere type skinn, både nappa og de som føles litt mer "plastikk" ut. Har brukt SW leather milk tidligere, men dette har kanskje ikke har så stor effekt på nyere skinn som er behandlet på en eller annet måte...

 

A.J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også det samme som deg @AJ82 - conditioner og andre typer kremer som inneholder ulike typer oljer, aloe, collagen etc har ingenting på ett 'nytt skinnsete' å gjøre. Nærmere 95% av dagens skinnseter er en type pigmentert skinn med en eller annen form for top-coat (nå må dere bare arrestere meg her om jeg er på jordet - eller på feil jorde' :blink:).

 

I manualen fra min kommende bil står det;

Sitat

Skinnseter

Skinn er utsatt for fargeoverføring, og kan forårsake gi misfarging, spesielt på lyst skinn. Hvitt og lysebrunt skinn er behandlet med smussavstøtende middel. Tørk opp søl så fort som mulig med en myk klut som er fuktet med varmt vann og mild såpe. Tørk forsiktig med en sirkulær bevegelse. Tørk så av med en myk, lofri klut. Bruk av rengjøringsmidler eller kommersielt tilgjengelige rengjøringsmidler og behandlingsmidler for skinn anbefales ikke, fordi de kan misfarge eller tørke ut skinnet

 

Jeg tenker da at en type impregnering er det jeg skal gå for - og sitter nå igjen med tre alternativer:

  1. Colourlock Shield
  2. Gtechniq Leather Guard
  3. Geyon Leather Coat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
On 22.2.2017 at 2:02 PM, lii8 said:

Jeg tenker også det samme som deg @AJ82 - conditioner og andre typer kremer som inneholder ulike typer oljer, aloe, collagen etc har ingenting på ett 'nytt skinnsete' å gjøre. Nærmere 95% av dagens skinnseter er en type pigmentert skinn med en eller annen form for top-coat (nå må dere bare arrestere meg her om jeg er på jordet - eller på feil jorde' :blink:).

 

I manualen fra min kommende bil står det;

 

Jeg tenker da at en type impregnering er det jeg skal gå for - og sitter nå igjen med tre alternativer:

  1. Colourlock Shield
  2. Gtechniq Leather Guard
  3. Geyon Leather Coat

Hei. 

 

Du har helt rett at typer produkter til skinn som inneholder oljer, conditioner O.L. Ikke hører til med nytt skinn, og heller skal brukes på skinn som har behov for fuktighet. Vanligvis skjer ikke dette før bilen er 2-3 år gammel. Colourlock sitt alternativ til conditioner er Colourlock Leather protector. I mellomtiden anbefaler vi rens og beskyttelse 3 til 4 ganger i året på vanlig bruksbil.  

 

Mvh.

Car Spa 

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Erfaringer med Fabric Guard i ny bil - hvordan er lukten på dette produktet? Vet det lukter sterkt, men blir det borte om man f.eks lufter en natt med vinduer på gløtt?

 

Vurderer å sette inn alt av tekstiler på gulv/bagasje med dette for å impregnere/lette vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Fabric Guard slutter å lukte etter noen timer, så hvis du beskytter tekstilene inne i bilen og lar dørene stå åpne mens du holder på med noe annet, burde lukten være borte innen bilen er klar for overlevering. Alternativt kan vinduene stå på gløtt over natten.

 

(Hvis det er CG Fabric Guard vi snakker om, altså...)

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Anbefaler dere bruk av skinnbørsten hver gang setet skal renses @Car Spa? Eller blir det for røft for skinnet? Tidligere har jeg renset skinnet ved vår og høst og smurt det inn med Swissvax leather milk. Sist konverterte jeg til Leather protector og leather shield. 

 

Hvordan tar dere vedlikeholdsvasken av skinn? Har skjønt at jeg bør bevege meg vekk fra APC og klut? 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tilbakemelding @Christer - ser nå at jeg har skrevet noooooe feil :blink: - jeg tenkte på Smart Fabric til  Gtechniq. Hvis dette legges på interiør/tekstil på ny bil - vil da lukten være borte ila en natt med lufting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, alexanderst skrev:

Anbefaler dere bruk av skinnbørsten hver gang setet skal renses @Car Spa? Eller blir det for røft for skinnet? Tidligere har jeg renset skinnet ved vår og høst og smurt det inn med Swissvax leather milk. Sist konverterte jeg til Leather protector og leather shield. 

 

Hvordan tar dere vedlikeholdsvasken av skinn? Har skjønt at jeg bør bevege meg vekk fra APC og klut? 

 

Lurer jeg også på. Tenkte jeg skulle legge inn en bestilling snart... 

 

A.J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer
8 hours ago, lii8 said:

takk for tilbakemelding @Christer - ser nå at jeg har skrevet noooooe feil :blink: - jeg tenkte på Smart Fabric til  Gtechniq. Hvis dette legges på interiør/tekstil på ny bil - vil da lukten være borte ila en natt med lufting? 

Ja, riktig, den.. jeg har faktisk bare brukt den til å impregnere cabriolettak med, og til det er den utmerket. Siden slikt ofte skjer utendørs med god lufting kan jeg ikke si jeg har vært plaget av lukt fra den i det hele tatt, men som en indikasjon ble taket druknet i Smart Fabric, og etter 5 minutter i stillestående luft i en relativt lukket carport kjente jeg ikke noen lukt fra den overhodet, selv når jeg sniffet taket på nært hold.

 

Jeg kan ikke si noe konkret om hvorvidt lukten vil være borte etter en natts lufting gjennom vinduer på gløtt, men jeg ser for meg at det ikke vil være mye lukt igjen om morgenen. For å være sikker hadde jeg ikke tatt impregnering av tekstiler som det siste jeg gjorde før overlevering... :)

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjenne det litt i en dag eller 2, men det blir dramatisk mindre lukt etter en natt.

  • DCN Poeng 1

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...