Gå til innhold
@volvo_pics

Knirking i dørpakninger!

Recommended Posts

@volvo_pics

Jeg har en Passat GTE 16` som knirker eller kommer lyder fra dørpakningen på venstre førerdør, kan også være noe annet men tror det er gummi som lager den lyden. 

Lyden kommer spesielt når det er kaldt og fartsdempere.

Så jeg kjøpte meg Glosser Silicone Spray fra Bilpleiekongen, kosta 19kr (tilbud).

Tenkte å påføre det på dørpakningene for å se om det hjelper, fikk vite det at det hjalp hos andre Passat eiere på en Facebook gruppe.

Men fikk vite også på DCN og andre forumer at det ikke er smart å påføre silikon spray, for det kan gjøre det verre... Men det er også forskjell bil til bil har jeg lest.
Hva mener dere? burde jeg påføre eller gjøre noe annet?

Takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sortehaug

Det er pakningene ja. Jeg vet at det er en del som har løst dette ved silikon på pakningene :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

Hva med swissvax seal feed? Kan den gjøre nytten kanskje?

@Tommy kan sikkert svare på det

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy

Seal feed er et meget godt produkt, men en del nye biler, deriblant alle BMW modeller, så skal ikke pakningene smøres, da de vil begynne å knirke, å i verste fall så må du bytte dem for å få bort lyden. Jeg ville prøvd å vaske dem helt rene i første omgang.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden
Anbefaler gummistift som ikke inneholder silikon. Bruker selv Nextzett Gummi Pflege (Tidligere 1z Einshett) som er sillikonfri og har lang holdbarhet.

http://www.ebay.com/itm/Nextzett-Gummi-Pflege-Rubber-Care-Stick-100ml-/251422930485?hash=item3a89f97635:g:tq0AAOSwlfxXGn3A

Sleit med at pakningen på skyvedøra i caravellen frøys tidligere i vinter. Strippet den helt ned og la på sikkert 20 lag. Ikke mer problemer. Den er helt knall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst

Gjennomgående problem på folkevogn dette, kjenner mange som sliter med dørpakninger som fryser på vinteren. Deriblant min mor, takk for tips! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
@volvo_pics

Tusen takk for svar! endelig. Har ikke gjort noe, men lager mye mer lyd nå.

Tror jeg skal bruke det produktet jeg kjøpte og se om det funker, hvis ikke så bytter jeg de hos Møller ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig