Gå til innhold
DanSteffen

Hvordan fjerne maling på skinnseter?

Recommended Posts

DanSteffen

Hei.

Jeg har en Golf mk4 med skinn interiør (Highline)

Det er noen malingsflekker rundt om kring på interiøret.

(Jeg er usikker på om det er lakk, eller maling) Prøvd å vaske med vann men går ikke av.

Er det noen som har forslag? Uten at jeg skader skinnet..

Mvh:

Dan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DanSteffen

Jeg har Easygraf fra Rupes. Kan gi den et forsøk, men tviler sterkt.

Det ender vel opp med tynner tenker jeg :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
asv

Var uheldig og fikk neglelakk sølt utover helt nye skinnseter, og der prøvde jeg litt forskjellig. Tror jeg endte opp med å bruke acetonfri neglelakkfjerner og håndrens (slik mekanikere bruker).. Forsøkte først på et usynlig område for å teste at det ikke gikk ut over skinnet på noe vis. Det var skrubbing og skuring, men ble kvitt flekkene. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Himate

Om du kommer frem til noe som funker uten å ødelegge skinnet så hadde det blitt satt stor pris på om du kunne delt info

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DanSteffen
3 minutter siden, adivass skrev:

Var uheldig og fikk neglelakk sølt utover helt nye skinnseter, og der prøvde jeg litt forskjellig. Tror jeg endte opp med å bruke acetonfri neglelakkfjerner og håndrens (slik mekanikere bruker).. Forsøkte først på et usynlig område for å teste at det ikke gikk ut over skinnet på noe vis. Det var skrubbing og skuring, men ble kvitt flekkene. 

Ja, det var det jeg faktisk tenkte på her jeg satt :)

Jeg får se ann litt hva jeg ender opp med.

1 minutt siden, TNJ85 skrev:

Om du kommer frem til noe som funker uten å ødelegge skinnet så hadde det blitt satt stor pris på om du kunne delt info emoji4.pngemoji1360.png

Ja, jeg skal sjekke litt, å kommer jeg frem til en god blanding som funker så skal jeg med glede poste det her på forumet:)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

Har du flytende carnuba voks? 

Prøv å gni med en pad med det å se om det går vekk. 

Garanterer det ikke men verd forsøket. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild
7 minutter siden, DanSteffen skrev:

Har på jobben :) Skal teste det ut:)

Måtte finne igjen videoen.

her er hvorfor jeg synes du skal prøve. Om set fungerer på skinn vet jeg ikke men det fungerer på lakk:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gizmo

Denne har jeg brukt med stort hell på 1 år gammel vannbasert maling på skinnseter.image.thumb.jpeg.319fdd5472c687b99f938111ca456aeb.jpegDennefghhfg 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
OleMo

Brukte akkurat Rupes Easygraf på en girkule med noen malingsflekker på. Funket gull, ble litt mattere i skinnet, men det gikk seg fort til etter litt bruk. Vask over med en fuktig MF etterpå for å fjerne produkrester:)

IMG_1548.JPG

IMG_1550.JPG

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DanSteffen

Se der ja :) Den tok det bort. Da skal jeg ta med den EasyGrafen på jobb i mårra å teste på setene:) Får kjørt den inn på lagret så den blir god å varm i tillegg :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DanSteffen

Jeg prøvde å fjerne det med Rupes EasyGraf. Det funket jo delvis. Men fy å fysj så hard den var mot skinnet. Skinnet ble jo nærmest helt "porøst" om man kan si det. Så jeg satte det inn med skinnbalsam. Men den klarte ikke å fjerne hele flekken av maling.

Snakka med Poleringskongen på Gjøvik. Han kunne lakkere opp igjen skinnet. Så spørs om jeg kanskje kommer til å gjøre det.

Veit ikke hvor mye jeg skal legge i en Gammel Golf Mk4 :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Car Spa
On 14.2.2017 at 9:25 PM, e30 tic said:

@Car Spa dan tips?`

Hei. 

Vis det ikke går med Sterk skinn såpe fra Colourlock, kan du prøve med GLD fra Colourlock, ved bruk av GLD er det viktig å være forsiktig ettersom at den kan ta original farge. Eventuelt prøv med Aceton. 

Mvh. 

Car Spa 

• DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig