Gå til innhold

Skumkanon


anmo

Recommended Posts

Hei,

 

Beklager på forhånd om posten blir laget på feil sted. Dette er min første post her inne og jeg tenkte dette var en god plass å starte :).

 

Jeg har tenkt å kjøpe denne til bilvask: https://test.no/nilfisk-e-145310-h-extra. Etter litt anonym lesing her inne ser jeg at mange anbefaler en skumkanon og jeg har funnet en på Bilnerden: http://bilnerden.no/skumkanon. Der er det to fester til Nilfisk:

Kobling til Nilfisk-Alto / Stihl

Kobling til Nilfisk-Alt Proff.

 

Er det noen som vet forskjellen på de to? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alt opp til p160.2 er Nilfisk consumer/forbruker (e145.3-10)så du skal ha Nilfisk-alto/ stihl kobling, 😉 Er bare mh/mc modeller (stihl re2xx->)som har proff😊

 

 

Endret av Sanden
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FSHelgeland

Kan bekrefte at du skal ha Nilfisk-alto/ stihl kobling, og at denne kombinasjonen fungerer helt utmerket. Kjøpte dette til jul, og endte med et lykkelig smil om munnen når jeg skumla bilen. Rart at man ikke skal bli lei av å grise med skum og vann. 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, anmo skrev:

Mange takk for raske, gode tilbakemeldinger :).

 

Hvordan er det med flaske til skumkanonen (http://bilnerden.no/flaske-til-skumkanon). Burde man ha en til hver avfetting og en til skum/sjampo? Eller holder det med en :)?

 

 

Eg har fleire, slik at eg kan blande ut på førehand og ha alt klart når eg skal vaske.

 

Ove

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke skumkanon eller flasken derfra til annet enn skum. Er det noen her som bruker skumkanon til avfetting?

 

Kjøp en skumkanon du, men kjøp gjerne med deg 1 eller 2 ekstra koblinger (selv om din i metall sikkert holder lenge)

 

  • DCN Poeng 1

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 skumsprøyter jeg til kranzlen. 

En til bilen og en til huset som jeg bruker kraftvask, grønskefjerner etc på. 

Gidder ikke bruke kjemikalier til huset på den jeg bruker til bilen. 

 

Then again... har vaska huset med autofoam før også jeg 😂

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne!! Den er veldig bra og den kommer ferdig koblet og alt som er. Jeg har nilfisk alto og denne passer perfekt!

Også mye billigere på ebay. Du sparer 400kr og du slipper å koble det.

 

Han som selger denne har også mange andre skumkannoner som han allerede har koblet ferdig for mange typer høytrykksvaskere.

 

http://m.ebay.com/itm/231404993231?_mwBanner=1#shpCntId

 

  • DCN Poeng 1

Bilparken:  

1996 BMW E36 318is Sedan

1999 BMW E46 328ci Coupe

1972 Opel Manta A 1900SR

2001 BMW E46 316i Sedan

 

Martins Opel Manta A

Martins BMW E46 328CI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TommyTurbo
Til alt opp til p160.2 er Nilfisk consumer/forbruker (e145.3-10)så du skal ha Nilfisk-alto/ stihl kobling, [emoji6] Er bare mh/mc modeller (stihl re2xx->)som har proff[emoji4]

 

 

Er mange andre proff, har selv Poseidon 3...

 

Sent from my SM-G930F using Detailers Club mobile app

 

Jeg har denne!! Den er veldig bra og den kommer ferdig koblet og alt som er. Jeg har nilfisk alto og denne passer perfekt!

Også mye billigere på ebay. Du sparer 400kr og du slipper å koble det.

 

Han som selger denne har også mange andre skumkannoner som han allerede har koblet ferdig for mange typer høytrykksvaskere.

 

http://m.ebay.com/itm/231404993231?_mwBanner=1#shpCntId

 

 

 

 

Kan bekrefte at du skal ha Nilfisk-alto/ stihl kobling, og at denne kombinasjonen fungerer helt utmerket. Kjøpte dette til jul, og endte med et lykkelig smil om munnen når jeg skumla bilen. Rart at man ikke skal bli lei av å grise med skum og vann. 

Eller støtt opp om norske nettbutikker... Hvis alle skal kjøpe via ebay, så er det snart ikke norske butikker igjen [emoji53]

Blir som å pisse på leggen...

 

Sent from my SM-G930F using Detailers Club mobile app

 

 

 

  • DCN Poeng 4

VCDS/vagcom bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller støtt opp om norske nettbutikker... Hvis alle skal kjøpe vis ebay, så er det snart ikke norske butikker igjen [emoji53]

Blir som å pisse på leggen...

 

Sent from my SM-G930F using Detailers Club mobile app

 

 

Pasidon er utgått og heter i dag mc for mobile Cold water, så derfor nevner jeg ikke disse da det finnes overgang på disse. Samme som Neptun 2 feks som idag heter mh for mobile hotwater[emoji6]

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TommyTurbo

Pasifisme hat
Pasidon er utgått og heter i dag mc for mobile Cold water, så derfor nevner jeg ikke disse da det finnes overgang på disse. Samme som Neptun 2 feks som idag heter mh for mobile hotwater[emoji6]

Der ser man, 2 år siden jeg solgte disse [emoji12][emoji106]
  • DCN Poeng 1

VCDS/vagcom bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om det blir nok et dumt spørsmål her. Men om dere ser på 2293 og 2296 ser det ut som det følger med en slags skumkanon? Den kan kobles direkte på pistolen, helt ytterst, som munnstykke. Jeg kikket i guiden, men fant ikke noe informasjon om den :).

IMG_2293.JPG

IMG_2294.JPG

IMG_2295.JPG

IMG_2296.JPG

 

 

 

Edit:

Produktinfo

Med stor kraft, allsidighet og brukervennlighet er den ideell for huseiere med små og store arbeidsoppgaver. Maskinkroppen på denne kraftige og stående høytrykksspyleren er utstyrt med holdere til spylehåndtak/-rør/-munnstykker, skumbeholder, børste og kabel, og har en lettbetjent slangetrommel med slangestyring (aldri mer krøll på slangen). Hjul samt et teleskopisk håndtak gjør den svært enkel å forflytte, og med Click&Clean-hurtigkoblingene går det som en lek å bytte munnstykke. Innenfor dekselet er det en driftssikker motor og aluminiumspumpe med automatisk start-/stoppfunksjon. Allsidigheten topper seg med at spylemunnstykkene Powerspeed og Tornado, terrassevaskeren Patio roterende børste (til f.eks. bil), avløps-/rørrenser, skumbeholder og 9 m høytrykksslange følger med.

Endret av anmo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blandings forholdene på skumkanonen har jeg ikke brydd meg så mye om i grunn. Har kjørt 1-9 altså 1dl såpe(autofoam) og 9dl vann, med justeringskruen helt på minus. Det er litt fra og til hvilket blandingsforhold du skal ha, men har funnet ut av jeg begynner som regel på 1-9 på såper og prøver meg litt frem, blir det for mye så justerer jeg heller opp justeringskruen. 

 

Nå det kommer til den skumkanonen/såpebeholderen som følger med, så skal de være en blå liten sak på tuppen som du kan trykke inn og ta av en ca 4-5 cm lang dyse klikk inn og dra av. der kan du sette Skumkanonen/såpebeholderen. systemet heter click&clean. 

Jeg vil anbefale og kjøpe en årtelig skumkanon med mesh filter som vil gi deg en helt annen opplevelse. 

 

 

 

 

 

 

Endret av Sanden
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Fikk skumkanonen fra bilnerden i går. Det fulgte ikke med noe bruksanvisning men har fått tildels god hjelp fra kundestøtte. Jeg har forstått at tapen skal brukes på gjengene, på to plasser. Både helt til høyre, hvor jeg har vist med pil. Og mer inn mot selve skumkanonen. Da jeg fikk den skrudde jeg sammen delene forsiktig, for å se at alt passer. Den ytterste delen får jeg lett til å løsne, mens den som er skruddfast mot skumkanonen sitter bom fast. Har forsøkt med tang og polygripetang, men får ikke rørt på den. 

 

Nå skal jeg innrømme at jeg bare er 90 prosent sikker på at det var to løse deler, og ikke bare en. Så det er mulig den faktisk sitter fast, men jeg tror ikke det. Er det andre som har denne modellen som kan hjelpe meg? Hvordan løsner dere på den innerste?

IMG_2302.JPG

IMG_2301.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...