Gå til innhold
Lafsen

Ny linse - Nikon

Recommended Posts

Lafsen

Heisann

Etter og ha børstet støv av speilrefleksen igjen, og siden 35mm linsa ligger på lageret mens hus bygges, så har jeg lyst på noe annet enn standardlinsa.

Har sett litt på disse, noen som har en formening her?

Nikon AF-S DX 55-200/4-5,6G

Nikon AF-S Nikkor 55-200mm f/4-5.6G VR DX

Nikon AF-S DX Nikkor 55-200mm f/4-5.6G ED VRII

Kamera jeg har er forresten Nikon D3100.

Takker på forhånd for tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lafsen

Er ute etter mer brennvidde, til bruk utendørs, på turer, osv, hvor man ikke alltid kommer nærme objektet man vil fotografere :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sondre
4.2.2017 - 22.09, Lafsen skrev:

Er ute etter mer brennvidde, til bruk utendørs, på turer, osv, hvor man ikke alltid kommer nærme objektet man vil fotografere :) 

Vil ikke spolere tråden din, men hva med et nikon 10-24? sigma her et rimeligere, 10-20 objektiv.

Jeg ser etter et slikt selv, og kommer nok til å kjøpe ett brukt til min D90 :) 

Et slikt vidvinkel objektiv, er det egnet til detailing? Tenker også på et fast objektiv til detailing da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar

Har du mulighet så legg noen kroner ekstra i et slikt objektiv. Da får du mye bedre glass, gjerne fast blender og mye bedre byggekvalitet. 

Har du kamerahus med innebygd fokusmotor får du mye god optikk med en eldre Nikon AF 80-200mm f2,8 zoom. Disse får du ofte til rundt 3-4 tusen kroner.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lafsen

De er nok litt utenfor mitt budsjett akkurat nå men skjønner at det er veldig bra objektiver :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW

Jeg har forresten et brukt Nikon 18-200 f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX som jeg ikke bruker lenger etter jeg har kjøpt Sigma 70-200 F2.8. Du kan google og lese tester og se om det er noe du kunne tenke deg :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
heinejs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig